TPatron Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 (endret) Heisann. Vurderer å kjøpe meg ny bærbar, og har i der siste fått øynene opp for denne modellen fra Acer: http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=51167 Det er åpenbart at man får mye "specs" for pengene, og det jeg da lurer på er om dette går på bekostning av kvaliteten. Hvordan er det med vitestøy, byggekvalitet og skjerm? Og er det mulig å sette inn mer ram? Blir svært glad for svar Endret 6. september 2005 av TPatron Lenke til kommentar
Cleeves Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Har denne maskinen nå. Viftestøy er ikke et problem, bortsett ifra når en spiller krevende spill, da støyer den litt (men akseptabelt). Ellers veksler den mellom å stå stille og å ha lav hastighet. Bruk Acers egen software til å tweake ned hastigheter, eller bruk Centrino Hardware Control (som kan autoklokke/klokke opp/ned hastigheten på både CPU og GPU). Batterilevetiden blir da veldig veldig god. Byggekvaliteten er vel litt over middels (i beste Acer stil), og skjermen er lekker (selv om høyere oppløsning ikke hadde vert å forakte). Og som en liten detalj kan jeg nevne av "Fn" knappen sitter der den skal, og touch pad'en er virkelig god. Det står i 2 512 brikker av type DDR2 PC4300 533MHz (det finnes flere utgaver av maskinen på markedet, men denne har den beste RAM'en.). Du kan alltids plukke de ut og sette i 2 1024MB brikker hvis du absolutt må. Det negative med denne maskinen syns jeg var at den kommer med FAT32 formaterte partisjoner, noe du ikke får endret på når du installerer Acers Windowspakke som installerer alle tilbehørsprogrammer i samme slengen. Disse programmene får en ikke fjernet skikkelig heller. Og Acers logo dukker opp før innloggingsskjermen slik at oppstart tar bittelitt lenger tid. Så jeg bruker nå en annen Windows XP pro lisens og har formatert til NTFS. Drivere finnes jo på Acer hjemmeside. Men dette er ikke noe negativt for dem som ikke er spesielt dreven på slike operasjoner. For all del, den fungerer meget bra som den kommer! Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 (endret) Jeg har også denne maskinen. Meget bra i 3Dmark ift pris. rundt 4000 i PCmark04, og ca.6700 i 3Dmark03. Leste nylig på dinside om fujitsu-siemens amilo 1437G eller hva den het at den introduserte en ny standard for ytelse/pris. Dinside henger tydeligvis ikke helt med; Aceren er jo vel så god med sin høyere minnefrekvens, har bluetooth, og er dessuten rimeligere! (6/6 kanskje?) Men, jeg lurer på: Fat32-systemet, er det mye dårligere enn NTFS? Hva er fordeler/ulemper? Maskina mi må ofte "kontrollere disk for konsekvens", hva betyr dette? Dessuten sliter jeg litt av og til med å slå av; jeg trykker "slå av datamaskinen" i startmenyen, og ingenting skjer. Håper noen kan svare da jeg da hadde blitt enda mer fornøyd med maskinen. Jeg holder fortsatt likevel på at dette er et av de aller beste kjøpene man kan gjøre i dag med 15,4". (på 17" får man jo Dell9300). Viftestøy: jeg har ikke erfaring fra mange maskiner, men det virker da ikke så dårlig. Under normal jobbing (nå f.eks.) går viften og lager noe lyd. Den slår seg rimelig fort av så de blir helt stille om jeg slutter å jobbe. Byggekvalitet: Synes ikke det er noe spesielt "billig" over den jeg..(?) Skjerm: ser umiddelbart veldig fin ut. Noe gjennomskinn på svart/det mørke fargespekteret, men det er vel som man må regne med på bærbare? Meget god på normale, lyse farger. Ram: Aner ikke, desverre. Likevel, tror da dette kan være et lykkelig valg for deg?! Endret 8. september 2005 av trygvan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå