int20h Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 S3 Graphics ser ut til å lansere en ny grafikkbrikke før årets slutt. Chrome S20 vil støtte multi-GPU og bli utviklet for å takle relativt høy klokkefrekvens. Les mer Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Er ikke S3 blitt kjøpt opp av VIA for noen år tilbake? Forøvrig savner jeg litt S3 på markedet. Savage serien var gudd Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Er ikke S3 blitt kjøpt opp av VIA for noen år tilbake? Forøvrig savner jeg litt S3 på markedet. Savage serien var gudd Ja, VIA kjøpte S3. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Heh, S3 faktisk. Litt skeptisk til at de kan nå opp til fordums "storhet" men man skal aldri si aldri. AtW Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Med 8 pixel pipelines på 700MHz og 128bit minnebuss tipper jeg de raskeste "high-end" brikkene kanskje kan konkurrere ytelsemessig opp mot geforce 6600/6600GT og Radeon X600/X600Pro/X700. Det er jo fint at budsjettmodellene til ATI og Nvidia får litt konkurranse så ikke folk må betale mellom 500 og 1000kr for de "billigste" kortene som geforce MX420, FX5200, 4000, 5500, 6200TC og Radeon 9250, X300SE ++. Slike kort yter så dårlig at de burde kostet under 500kr ved introduksjon. Det er også godt å vite at ATI og Nvidia ikke er helt fri for konkurrenter dersom de skulle finne på å samarbeide (Ogligopol) og skru opp prisene. Da kan de miste mange kunder fra de nederste prisklassene. (Der det ofte er mest å hente fordi det er så store volumer det er snakk om) Lenke til kommentar
G Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Har ikke tro på at kortene er noe særlig å satste på utifra et prisperspektiv. En vet at en får "kvalitet" når en velger ATI og nVidia. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 De snakker om high-end også i artikkelen. Men hvilken spec vil de ha? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Spennende. Tipper at S3 har relativt mange overraskelser på lager, trolig de ønsker å bygge seg en arkitektur som passer in i Ytelse pr krone segmentet i steden for High end segmentet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 De snakker om high-end også i artikkelen. Men hvilken spec vil de ha? I HW sin artikkel står det "high-end" (merk: anførselstegn). I artikkelen til Xbit-labs står det performance mainstream, noe jeg tolker til det ATI og Nvidia kaller midt-end. Altså i området rundt Geforce 6600-6800LE og Radeon X600-X800GT I artikkelen til Xbit-labs står det at den med høyest modellnummer (S27) skal ha 8 pipelines, der multi-G (hva nå det er) skal gå på 700MHz eller høyere. Minnebussen skal være 128bit og støtte DDR, GDDR2 og GDDR3. Disse spesifikasjonene passer bra i den klassen med kort jeg nevnte i forrige avsnitt. Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Ganske artig at ATi og nVidia kan få en konkurent på low / mid range. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå