Gå til innhold

TV-ut blir bare sort hvit - på det nye skjermkortet...

Lurifaksen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvd programmet TVTool?

Jeg hadde også kun svart-hvitt TV-bilde fra mitt GF3 Ti200 (brukte, og bruker, SVHS-kabel. Sånn rund med 4 pins :grin: ). La inn TVTool, skiftet fra S-VHS til VHS inni programmet, og vips! farger i massevis! Bruker fremdeles SVHS-kabel fra TV-out på skjermkortet til en sånn liten scart-boks med diverse innganger som sitter i AV1 på TV'en.

Lenke til kommentar

Dette blir kanskje mer en 'morsom historie' enn faktisk hjelp, men det kan jo også hende at mitt problem var det samme som du har(GeeZuzz).

Jeg kjøpte et GeForce 2 ULTRA med TV ut, og koblet det til TV'en via S-VHS kabel.

Fikk bare svart/hvitt. :sad:

Prøvde et S-VHS ---> Scart adapter..... Svart/hvitt.

Prøvde TvTool.... Svart/Hvitt.

Prøvde all verdens innstillinger....Svart/hvitt.

Prøvde å bytte kabel.... Næh - fortsatt svart/hvitt.

OK..... Så tenkte jeg, "Jeg får vel kanskje ta en titt på kortet, og se om jeg kan finne en synlig defekt, så jeg kanskje kan levere det tilbake".

Så jeg åpna PC'en, tok ut kortet, og etter noe leting - hva fant jeg?

-Et loddepunkt som manglet loddetinn! Altså bare an 'pin' som sto opp av 'loddehullet' på printkortet(TV-ut delen av kortet).

Aha! Tenkte jeg - der har vi det kanskje!

Jeg er ikke akkurat skvetten av meg - har vært inne i det meste av elektroniske/elektriske duppeditter jeg eier - så jeg fram med loddebolten, og lodda det punktet som ikke var lodda fra fabrikken.

Heh - det kunne jo hende at dette punktet ikke skulle loddes da - men pytt pytt... :erm:

Men det som er utrolig kult, er at da jeg hadde montert kortet igjen, og (noe nervøst) fyrt opp PC'en igjen, var det farger på TV'en gitt! :grin:

Nå vil jeg vel ikke anbefale noen å svinge loddebolten over grafikkortet, iallefall er det under eget ansvar - men det funka for meg! :grin:

(mitt kort var forresten et Gainward GeForce 2 ULTRA Golden Sample)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...