SiR0 Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Harddisken blir 'bling' Hitachi forteller oss nå at det ikke finnes noe så hipt som å ha en harddisk hengende i buksen. Deres nye mikrodisk på 8 GB er rett og slett 'bling-bling'. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Morsom animasjon Det er det fint å se at disse nye diskene er ennå mer hardføre enn de gamle. Nå tåler de hele 400G under drift (mot tidligere 200G). Når de er slått av er det ingen endring: 2000G. Merkelig nok skal vistnok den nye 1,8"-serien fra Hitachi tåle ennå mer støt under drift: 600G. (men mindre når den er slått av: 1500G) Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 morro, jo mindre dem blir desto mer tåler dem er litt morsom den videoen. men jeg lurer på når dem vil lage hardisker som er utskiftbare, omtrent som disketter Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 (endret) men jeg lurer på når dem vil lage hardisker som er utskiftbare, omtrent som disketter Hvis du tenker på disker der man lar lesehodene og elektronikken være stasjonær, men skifter ut platene som disketter så kommer det aldri til å skje. Lesehoder er alt for skjøre og finjusterte til at det noen gang skal bli sansynlig. Per i dag skal det mye mindre enn et synlig støvkorn til for å ødelegge et lesehode og platene, så å gå med de i lomma kommer aldri til å skje. iOmega prøvde noe slikt for noen år siden men måtte gi tapt på grunn av at systemet var for skjørt. Selv med et ekstra robust system og supertett disketthylster fikk de ikke opp lagringstettheten mer enn til 250MB eller noe i den duren. Dette er bare toppen av isberget på de teknisk uoverklommelige problemene en slik utskifting vil by på. Endret 6. september 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 tenkte mer på å lage en standardkobling slik at jeg kan røske ut hele hardisken og stappe inn en annen. hot-swap med andre ord. greit nok dem har microdrive, på størrelse med ett pcmcia kort eller noe, men dem kompisene der kommer det glatt Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Haha, sånn må man ha. Vertfall når man får lønning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg