Gå til innhold

Hvor ligger registry?

m-kane

Anbefalte innlegg

Har en HD som har valgt å gi meg bad sector slik at jeg får registry xxxxxx ureadable under boot og får ikke startet windows XP.

Ville gjerne ha fikset dette, men kommer ikke inn. Får lest hele disken når jeg henger den på en annen maskin, har nå reinstallert WinXP pro på samme C partisjon (har :windows (gammel) og c:winxp(ny)

Er det mulig å overføre de "gamle" settingene fra c:windows -> c:winxp ?

Hadde vært fint å kunne bruke files and settings transfer før disken går i søpla (Forb**** IBM 40 gig dritt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Alt" er mulig.

Det er ikke det. Problemet er at hvis du klarer å importere det gamle registeret, så er det så fullt av gamle oppføringer at du kommer til å sitte i ørten år for å manuelt gjennomgå det :wink:

Start på nytt sier jeg :smile:

Lenke til kommentar

Er klar over det, hele kluet mitt er at jeg vil ha røkla til å starte med "gamle" innstillinger et par ganger slik at jeg får overført på en skikkelig måte, slipper å manuelt flytte bookmarks og hele dritten. Men røkla vil ikke starte, siden det er feil i systemrootsystem32configsoftware

Lenke til kommentar

m-kane: software fila har en kopi i config mappa, bare (på en eller annen måte) slett software fila, og bytt navn på software.sav (som er den gamle software fila) til software. Da funker det, men det er mulig at windows blir fucka opp. Den booter iallefall!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...