cantscrew Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Jeg har problemer med mine to Past 80mm vifter som er serie koblet, noen ganger vil de ikke starte opp når jeg skrur på maskinen. Noen som har noen forslag til løsning. De funker fint når de ikke er serie koblet, men da bråker det alt for mye. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 koble begge viftene på de to ytterste hullene på en hunn-molex. dvs. de to røde kablene inni ett hull, de to sorte inni det andre. da får du 7v, noe som er skrekkelig stille. :smile: Lenke til kommentar
cantscrew Skrevet 12. august 2002 Forfatter Del Skrevet 12. august 2002 Da regner jeg med at en hunn molex er den kontakten som allerede sitter på viftene? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 hann-molex = sånne som kommer ut fra powersupply'en din. hunn-molex = sånne som hann-molex'en passer inn i. Lenke til kommentar
cantscrew Skrevet 12. august 2002 Forfatter Del Skrevet 12. august 2002 Ok takk skal du ha, for jeg hadde koblet de to til hovedkortet mitt, men har nettopp funnet ut at det kanskje ikke er så smart. Kunne vist ødelegge lednings banene på hovedkortet. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 mhm. cpu-viften er kjekk å feste på hovedkortet. alle andre fester man til powersupply'en. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå