AndersT2 Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Tok en titt på testene deres av luft kjølere, og må si at det har vært dårlig med oppdatering på det området. 19.01.2004 er siste test i fra. Det har da kommet mange nye spennende kjølere etter den tid. Hva med å få til en skikkelig test snart? Zalman kommer jo med en ny (sluppet 31.08.05) som de mener skal kunne konkurrere med vannkjøling. Er lei av å lese tester av harddisk kabinetter, det må da være ett større marked for kjølere enn dette? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Tok en titt på testene deres av luft kjølere, og må si at det har vært dårlig med oppdatering på det området. 19.01.2004 er siste test i fra. Kanskje prioritere litt annerledes framover ? Endret 8. september 2005 av Ozelot Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Har ingenting med prioritet å gjøre, testbenken har vært deffekt.. Fikk den opp i forrige uke, og nå yter den 90 til 120W. Vi har derimot støttet på et lite problem, kjernen på testbenken vår er nokså liten, på størrelse med en athlon xp core, og når jeg kjører igjennom en rekke nyere kjølere gir den veldig høy temp pga av dette. Jeg undersøker derfor om dette må utbedres eller om testbenken kan brukes som den er i dag. Resultatene vi oppnår må jo kunne samsvare med virkeligheten. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Fikk den opp i forrige uke, og nå yter den 90 til 120W. Er dette standard, eller etter at den ble(av hvem?) ødelagt ? Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 80W maks var standard(for lite), Lars og jeg har fikset den og nå yter den fra 90 til 120W som sagt. 90W er ca. max last for nyere P4 prosessorer, og 120W tilsvarer en moderat overklokket en Testbenken gikk føyken under testing av en kjøler tidligere i år. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Vel, jeg fikk nettopp bekreftet det jeg fryktet... med 90W load på testbenken vår (15mm kjerne) så fikk jeg et resultatet på 51C over romtemp. Med samme kjøler på en Athlon64 maskin beregnet til ca 100W load, fikk jeg 35C over romtemp. Det vil si 15C forskjell "bare" ved å gå over til en noe større kjerne. Skal teste litt mer i kveld, men jeg ser allerede et mønster i det jeg setter den fjerde kjølere på testbenken nå... De fleste nyere kjølere er laget for større kjerner, og vil derfor ikke vise seg fra sin gode side på en liten kjerne.. Lenke til kommentar
NorLord Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Vel, jeg fikk nettopp bekreftet det jeg fryktet... med 90W load på testbenken vår (15mm kjerne) så fikk jeg et resultatet på 51C over romtemp. Med samme kjøler på en Athlon64 maskin beregnet til ca 100W load, fikk jeg 35C over romtemp. Det vil si 15C forskjell "bare" ved å gå over til en noe større kjerne. Skal teste litt mer i kveld, men jeg ser allerede et mønster i det jeg setter den fjerde kjølere på testbenken nå... De fleste nyere kjølere er laget for større kjerner, og vil derfor ikke vise seg fra sin gode side på en liten kjerne.. Hei Er det en Innovatek tester ? I så fall er det jo muligheter for å få tak i deler/adaptere til bla nyere cpu's. /jan Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Pritorian Skrevet 08/09/2005 : 13:52 Vel, jeg fikk nettopp bekreftet det jeg fryktet... med 90W load på testbenken vår (15mm kjerne) så fikk jeg et resultatet på 51C over romtemp. Med samme kjøler på en Athlon64 maskin beregnet til ca 100W load, fikk jeg 35C over romtemp. Det vil si 15C forskjell "bare" ved å gå over til en noe større kjerne. Hmm, så om jeg forstår deg rett sitter dere pr i dag med et testapparat som vil være helt perfekt til og teste kjølere på cpu'er der hs er fjernet da... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Bruker har ikke imøtekommet moderators henvisning om å endre emnefeltet. Stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg