Uber-Per Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Kjøpte Denne bryteren fra microplex for litt siden... men nå har det seg slik at jeg er ganske uvitende innen elektronikk og slikt, så jeg trenger litt hjelp til å koble bryteren til en 12 volts vifte med 4 pins strømkontakt. Her er bryteren : http://img243.imageshack.us/img243/7859/10004350cm.jpg Håper noen kan hjelpe meg... gjerne lage en tegning over hvor ledningene skal kobles på bryteren osv.. *Gigantisk bilde fjernet* Endret 29. september 2005 av Uber-Per Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Koble f.eks jord kabelen (Den svarte) på kontakten i midten, så 12V kabelen på en av de to andre, samme hvilken. Blir bare motsatt vei bryteren må stå for at den skal være på. Lenke til kommentar
Uber-Per Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Takker.. Lenke til kommentar
Uber-Per Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Hmm.. Vil dette funke kanskje ? Hva er forresten ACC ? Endret 8. september 2005 av Uber-Per Lenke til kommentar
Crinos Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Nei. og Ja... Men jeg ville gjort det slik det står på tegninga. Grund til ground. 12v til Power Så kobler du viftas 12v til ACC. (ACC står for Accesories). Det er den eneste riktige måten å koble det på, om du vil at dioden som lyser opp vippebryteren skal fungere! Lenke til kommentar
G-E-T Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Om jeg har forstått det rett så gjør jeg slik? : Håper det var greit jeg lånte tegningen din Uber-Per Endret 8. september 2005 av G-E-T Lenke til kommentar
Crinos Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Om du kobler på den måten som G-E-T foreslår, går vifta de hele tiden Uansett possisjon på bryteren! Skal lage et bilde til deg! EDIT: Attached bilde. NB: ikke koble deg rett på PSU som illustrert på bildet.. Jeg gadd bare ikke å tegne inn en molex kontakt.... Ta heller å lodd deg inn på en molex splitter, så slipper du å oppta et strøm-uttak. Endret 8. september 2005 av Crinos Lenke til kommentar
G-E-T Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Knappen funket når jeg koblet den slik du viste, men jeg får ikke den til å lyse Sikker på det er lys i den ? Har samme knapp som Uber-Per linket til.... Lenke til kommentar
Crinos Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Mener å si at de skal ha en liten lyskilde i seg ja... Men er jo ikke sikker da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå