webby1 Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Holder for tiden med å utvikle et blogg-design, så jeg synes det var på tide å få litt tilbakemeldinger om designet og kodinga.. Her er linken På forhånd takk. Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Header: Ikke spesielt gode fargekombinasjoner. Bildet passer heller ikke helt inn, da resten av siden ikke minner mye om sol og sommer, iallefall ikke i mine øyne. Menyen: Ville hatt hoverpilene på samme sted, uavhengig av hvor langt ordet er, om du skjønner hva jeg mener? Innholdsfeltet: Serif-fonter tar seg sjelden godt ut på skjerm, ville brukt sans-seriffont. Du burde fått litt padding på hele feltet, teksten blir klemt mot hjørnene. Kode: Du mangler et h1-element. Ellers er siden veldig lite helhetlig satt sammen, og fargene falt ikke i smak hos meg. Endret 5. september 2005 av <ingve> Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 heter det ikke PORTEFØLGE da? og ikke PORTEFØLJE!! Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 sikker? jeg har sett mange diskusjoner om det der.. alle har vært uenige.. høres da mere riktig ut med PORTEFØLGE enn PORTEFØLJE.. men, men kan jo hende det er bare meg Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Ta en titt her, YaNkEs Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Ok da.. jeg gir meg da har jeg da hvertfall lært noe nytt! Endret 5. september 2005 av YaNkEs Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Line-height:kor?; Vitsen med å linke til toppspill.com? Endret 5. september 2005 av George Bush Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Den ser ikke bra ut i Opera 8.02 virker som teksten i footeren ligger litt ovenfor. Samtidig som elementene til venstre ikke ligger på linje. Hvis det er meningen at de skal det da. Jeg mener de burde ha gjort det. Virker litt bedre oppsatt og strukturert slik iallefall. Edit: testet den i explorer nå. Det var faktisk 2 "forskjellige" sider å se på. Det må du få fikset. Endret 5. september 2005 av kimthoma Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 (endret) kjønner ikke helt dette, hos meg er siden helt lik i Firefox 1.0.6, Opera 8.02 og Internett Explorer 5.. Edit: kimthoma: kunne du lagt ut et screenshots av feilen? Endret 5. september 2005 av webby1 Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Syns sida er helt grei jeg. Litt kjedelige farger, men det er det jo alltid noen som syns. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Tok en titt på siden i IE7 og opera 8.10(altså nyere enn 8.02) Der er de helt like Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Det jeg ser i Opera Edit: hehe jeg kjører Opera 8.01 er blitt litt hjernevasket sitter å venter på Opera. 8.02 i norsk versjon derfor...... Hmm nei nå er det bare rot. Trykte F5 og siden ser lik ut i Opera og Explorer. Tester litt av og til og får den samme "bug'en" opp noen ganger. Men så trykker jeg F5 og den ser bra ut igjen Endret 5. september 2005 av kimthoma Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Det jeg ser i Opera Edit: hehe jeg kjører Opera 8.01 er blitt litt hjernevasket sitter å venter på Opera. 8.02 i norsk versjon derfor...... aha, du får ikke opp wrap bakrunden.. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Du trenger ikke div#header nei, som nevt kan du bare bruke H1 og style den, bytt ut h1'ene du har nå med H2. Forsåvidt ikke div#bunn heller - den gjør lite nytte, og passer ikke inn syns jeg, HTML og CSS-validation links er så unødvendig, for man skal jo skrive ordentlig kode. Og hvor er line-heighten? Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 (endret) Du trenger ikke div#header nei, som nevt kan du bare bruke H1 og style den, bytt ut h1'ene du har nå med H2. Hvorfor burde jeg ikke bruke div#header og heller bruke h1#header? Endret 6. september 2005 av webby1 Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Fordi det ikke har noe for seg å bruke divs til alt mulig, når man har andre elementer som egner seg bedre semantisk sett. Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Uten å lage noen stor diskusjon av dette. Er det direkte feil å bruke div til header? Nå skal det sies at jeg ikke visste det gikk ann å bruke h1 til dette. Blir det en slags klasse det da? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Vel, det har med såkalt divmania å gjøre - først bruker alle tabeller til alt, så får folket vite at divs + CSS er en bedre metode. Så kommer divmania - folk bruker divs til alt. Hovedregelen må være at om du har et element som kan brukes til en ting, fremfor div, uten vanskeligheter, bør dette andre elementet foretrekkes. Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Hmm skal huske det.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå