Gå til innhold

Design klar til kritikk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Header: Ikke spesielt gode fargekombinasjoner. Bildet passer heller ikke helt inn, da resten av siden ikke minner mye om sol og sommer, iallefall ikke i mine øyne.

Menyen: Ville hatt hoverpilene på samme sted, uavhengig av hvor langt ordet er, om du skjønner hva jeg mener?

Innholdsfeltet: Serif-fonter tar seg sjelden godt ut på skjerm, ville brukt sans-seriffont. Du burde fått litt padding på hele feltet, teksten blir klemt mot hjørnene.

Kode: Du mangler et h1-element.

Ellers er siden veldig lite helhetlig satt sammen, og fargene falt ikke i smak hos meg.

Endret av <ingve>
Lenke til kommentar

Den ser ikke bra ut i Opera 8.02 virker som teksten i footeren ligger litt ovenfor. Samtidig som elementene til venstre ikke ligger på linje. Hvis det er meningen at de skal det da. :blush: Jeg mener de burde ha gjort det. Virker litt bedre oppsatt og strukturert slik iallefall.

Edit: testet den i explorer nå. Det var faktisk 2 "forskjellige" sider å se på. Det må du få fikset. :dontgetit:

Endret av kimthoma
Lenke til kommentar

Det jeg ser i Opera :blush:

Edit: hehe jeg kjører Opera 8.01 er blitt litt hjernevasket sitter å venter på Opera. 8.02 i norsk versjon derfor...... :blush: Hmm nei nå er det bare rot. Trykte F5 og siden ser lik ut i Opera og Explorer. Tester litt av og til og får den samme "bug'en" opp noen ganger. Men så trykker jeg F5 og den ser bra ut igjen :roll:

Endret av kimthoma
Lenke til kommentar

Du trenger ikke div#header nei, som nevt kan du bare bruke H1 og style den, bytt ut h1'ene du har nå med H2.

Forsåvidt ikke div#bunn heller - den gjør lite nytte, og passer ikke inn syns jeg, HTML og CSS-validation links er så unødvendig, for man skal jo skrive ordentlig kode.

Og hvor er line-heighten?

Lenke til kommentar

Vel, det har med såkalt divmania å gjøre - først bruker alle tabeller til alt, så får folket vite at divs + CSS er en bedre metode. Så kommer divmania - folk bruker divs til alt.

Hovedregelen må være at om du har et element som kan brukes til en ting, fremfor div, uten vanskeligheter, bør dette andre elementet foretrekkes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...