Gaby Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Hei! Har et lite problem her. Skal lage et directory av alle filmene mine, akkurat som jeg har gjort med mp3 filene. Jeg skriver i CMD, eller DOS eller hva det nå enn heter: dir D:\Filmer\Lange filmer Dette funker ikke. Får bare opp meldinga: ""File not found" Men hvis jeg skriver : D:\Filmer ...så funker det og jeg får opp directory. Noen som vet hva som er galt? Skjønner ikke en dritt jeg... EDIT: Hehe.. De som leste det før jeg retta her skjønte nok litt lite:P Endret 5. september 2005 av LezoO Lenke til kommentar
Legion Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 pga mellomrom i stien; 'filmer' blir tolket som 2. argument riktig blir: >dir "d:\filmer\lange filmer" Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 skal du lage en directory (som jeg kommer til å kalle mappe fra nå av)? isåfall må du skrive MD og ikke DIR... dir viser innhold i mappe, MD lager mappa (make directory), CD.. går tilbake en mappe (CD... går tilbake 2 mapper, CD.... går tilbake tre osv)... hvis jeg ikke husker feil... hvis du bruker MS dos ledetekst (CMD) fra windows, kan du bare skrive halve navnet til mappa (hvis den allerede eksisterer) og trykke TAB, da kommer hele mappenavnet/filnavnet opp (såfremt du har auto-complete på, noe som er på som standard) si ifra hvis det ble for mange paranteser her... Lenke til kommentar
Gaby Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Takker legion ! Det funka Og til jalejale: Bleklager hvis du misforsto meg. Jeg skulle bare ha alle navna på alle filmene mine. Ikke lage noe ny mappe eller hva det nå enn var. Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå