Gå til innhold

FREE HERR_ORDBOK!


Herr_reKtOr

Anbefalte innlegg

I have a dream.. a dream that once there will be an unsencsored forum, and the power of free speech will once again dominate the forum. We can all start by FREEING HERR_ORDBOK! He was banned permanently by the moderator who calls himself "kilogram"

 

I have a dream. A dream about a free forum with free speech. Can`t we all just be friends?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-08-12 01:44, psilocybe skrev:

er faktisk ingen som har vondt av å få skrivefeil rettet på. jeg irriterer meg grønn over folk som skriver "hvem skjermkort er best" og såntno.



 

Har det noen gang falt deg inn at noen kanskje har en eller annen grad av dysleksi?

Lær deg å skrive selv! Stor bokstav etter punktum er jo en start :wink:

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke lære av at man blir rettet når man skriver feil? Det hender jo en gang iblant at man tenker; "Skrives det sånn, eller sånn?" osv. Da synes jeg selv at det er kjekt når noen påpeker at det er feil og sier: "Du skulle heller ha skrevet det sånn og sånn." Da har man jo lært at man skal skrive det sånn og ikke slik. Hvordan noen kan vri dette til å bli en negativ ting, skjønner jeg ikke. Når det gjelder de med dysleksi, så er det vel greit med litt veiledning(?). De med utenlansk opprinnelse, som ikke mestrer norsk helt bra, så må det hvertfall være kjekt når noen påpeker småfeil som gjentar seg.

 

Rett gjerne mine eventuelle skrivefeil.

Lenke til kommentar

Noen som kan forklare hvorfor den forrige "Rektor" tråden ble stengt!?!

Er det ikke lov å ha en sunn diskusjon om språket som blir brukt i forumet her?

Som det kom frem her så kan det være folk som enten kommer fra andre land eller har lese/skrive vansker å da er det ikke alltid lett å lese f.eks sms-språk eller diverse kodede dialekter.

Dette er ikke spøk, en kamerat må ofte lese ting 2-3 ganger før han setter ting i sammenheng og når det står på nynorsk eller andre språk må han ofte lese det både 5 og 6 ganger.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-12 02:08, Monhart skrev:

Hvorfor ikke lære av at man blir rettet når man skriver feil? Det hender jo en gang iblant at man tenker; "Skrives det sånn, eller sånn?" osv. Da synes jeg selv at det er kjekt når noen påpeker at det er feil og sier: "Du skulle heller ha skrevet det sånn og sånn." Da har man jo lært at man skal skrive det sånn og ikke slik. Hvordan noen kan vri dette til å bli en negativ ting, skjønner jeg ikke. Når det gjelder de med dysleksi, så er det vel greit med litt veiledning(?). De med utenlansk opprinnelse, som ikke mestrer norsk helt bra, så må det hvertfall være kjekt når noen påpeker småfeil som gjentar seg.


Rett gjerne mine eventuelle skrivefeil.



 

Det er klart at man innimellom lurer på hvordan ett ord skrives, men jeg ser ingen grunn til at folk skal kommentere det så lenge det dreier seg om ett ord. (alle skriver feil innimellom) Hvis noen skulle kommentert skrivefeil i hver eneste post så kan du selv tenke deg deg hvordan forumet ville blitt til slutt...

Jeg har selv lest innlegg på forumet hvor det har vært så mange skrivefeil, grammatikkfeil og ordstillingsfeil og jeg ikke har forstått hva vedkommende har prøvd å forklare. Da er det helt på sin plass at noen kommenterer det.

Ta til fornuften, og ikke kritiser/kommenter andres skrivemåte med mindre det strengt tatt er nødvendig.

 

--

Les hva Anders Leipsland skrev i denne posten: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?mod...art=20&replies=

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-12 01:36, Herr_reKtOr skrev:


...


I have a dream. A dream about a free forum with free speech. Can`t we all just be friends?!


 

I'm sure we can..Meanwhile there is a forum where you can be as pissed off as you like and tell all your opinions without moderation - forbanna.com (I belive..=))

 

[Tillegg: Dette bryter vel ikke noen av retningslinjene(reklame for andre forum eller.no)? Svarte bare på et innlegg :razz:]

 

_________________

I came, I tried, I lost, I tried again, I asked on gamer.no for help, I won :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: bhsand på 2002-08-12 02:35 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-12 02:33, daffy- skrev:

Hva i alle dager gjør denne tråden i "Hovedkort, Prosessor og minne" ? Hvis du som startet denne tråden er så forbanna på hva-som-helst, kan du vel kanskje lære deg og plassere tråder riktig?


 

ja, hehe, tenkte akkurat på det ;)

Lenke til kommentar

Å skrive "Hvem skjermkort er best" type innlegg har ingenting med dysleksi å gjøre. Å rette på irriterende språklige fenomener, som dette er, gjør at forhåpentligvis noen finner ut at det er et nydelig ord i det norske språk som heter "Hvilket". Det er ikke snakk om å rette på vanlige skrivefeil, forstå det nå, men å protestere mot trender i språkutviklingen.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-12 01:51, psilocybe skrev:

[...]

la meg boldifisere skrivefeilen. "
hvem
skjermkort er best?"


 

Å nei. HVEM SJERMKORT ER BEST?????????????????????????

 

Slike overskrifter er *yum*. Særlig når selve postingen også er capset, samt ! og ? florerer.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-12 10:44, n35h4u6 skrev:

i to tusn å tre kjæm allj i norge t å skriv sånn her læll så dokk kannj bære gi opp.


 

For de dialektdyslektiske (ikke helt enkelt dette):

I 2003 kommer alle i Norge til å skrive slik som dette, så dere kan bare gi opp.

:wink:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...