Gå til innhold

installering av harddisk til xbox

g. digital

Anbefalte innlegg

Hei!

Har akkurat chippet xboxen min og er fullstendig grønn på området. Har kjøpt ny harddisk og får ikke til å installere et operativsystem på den.

Er det noen som kan forklare trinn for trinn hvordan man installerer operativsystem på xboxen?

Må man formatere hardisken først?

Noen som vet hvor man kan laste ned et bra operativsystem?

Chippen er av type executer.

Endret av g. digital
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, du må

1) Brenn en eller annen boot dvd som kan formatere disken din og deretter legge inn dashboard (foreks evolution x)

eller

Last ned evolution3955 dashboard. Last ned creaxtion. Lag en xbox iso med det programmet. Legg ved et par vilkærlige store filer (foreks video) slik at dvden blir ca 1 gig. Endre i konfigfila til din lokal ip adresse og brenn ut.

Sett i nettverkskabel, boot cden, logg inn via ftp på ip, xbox/xbox og formater disken via ftp (sjekk xbox-scene under tutorials HOW TO FORMAT HARDISC UNDER EVOULTIONX )ftp opp ditt dashboard. DONE.

Kanskje lettere med nummer 1, men jeg liker å ordne alt selv manuelt.

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
Hvordan partisjonerer man på dette stadiet da? det går vel ikke an å partisjonere med evolution X installert.

Evox kjøres jo fra DVD, null problem å formatere disken via ftp.

Jeg gjør dette 3-4 ganger i uken selv så jeg vet det funker.

Du slipper også å "partisjonere" disken. Først så kjører du formatdrive1 , så formatdrive2 og formatdrive6. Skal du også bruke G så kjører du formatdrive7

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...