-Teddy- Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Hva er standard volt på RAM? Lurer på å øke min litt, men vi lgjerne vtie hva utgangspunktet mitt er, eg finenr det nemlig ikke noe sted. Evt hvor mye kan jeg øke RAM voltage før jeg bør begynne å bli forsiktig? har lest at "alt" tåler 3v, og med min BIOS kan man ikke øke ti lmer enn 2.7 så det burde vel gå bra. Eller? Har TwinMOS 2x 512MB. (Den til 900 elns på komplett) Lenke til kommentar
Launch Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Har ca 2,6 her uten å ha stillt på noe, faren med å stille opp strømstyrken er at brikkene blir varmere og kan ryke pga det. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Takk. Kan sette volt til 2.5, 2.6 eller 2.7 her. Trodde vel 2.5 var standard men kanskje det er 2.6. Varmen burde ikke være noe problem. Med 2x 80mm + 1x 140mm som blåser ut og en 80mm som blåser inn + at CPU kjøleren min er så stor at rambrikkene står under Xp120 kjøleren burde jeg klare å holde den værste varmen unna brikkene... EDIT: Noen bidler fra samme HK med samme kjøler: Endret 5. september 2005 av -Teddy- Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 3V er ikke noe problem uten ekstra kjøling, dermed kan du kjøre på 2,7. Hvorfor skal du sette opp speeninga da? Er det Speed Premium du har? Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 (endret) 3V er ikke noe problem uten ekstra kjøling, dermed kan du kjøre på 2,7. Hvorfor skal du sette opp speeninga da? Er det Speed Premium du har? Klokker litt da vettu. Nope, har ikke speed premium. Jeg har denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118498&cks=PLC Hadde ikke planer om å overklokke da jeg kjøpte den for ett år siden. Men den klokker faktiskt bedre enn jeg trodde, kjører helt fint på 440Mhz @ standard voltage. Bare lurte litt på å øke den pga jeg har noen problemer med å nå over 228MHz FSB, tenkte at det ikke skadet å prøve. Tror dere forresten jeg kan kjøre 260Mhz på den med høyere volt? Resten om min overklokking står her: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...57963&st=20&hl= EDIT: Bruker 333 divider over 220Mhz FSB. Endret 6. september 2005 av -Teddy- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå