Gå til innhold

Problemer med æ,ø og å.

Big_JT

Anbefalte innlegg

Etter en nyinstalasjon av CC virket alt greit. Iallefall helt til jeg begynte å bruke webmail igjen og merket at æ,ø og å ikke var helt habile. Jaja, tenkte jeg. Får vel fikse på squirrelmail ettervært. Men nå i kveld oppdaget jeg at problemet ligger lit dypere. Prøvde å taste å i vi, men fikk ikke opp noe annet enn Ã¥.... Tydligvis noe som ikke ble riktigt under instalasjonen. Husker at jeg hadde samme problem for et par versjoner siden og at feilen var lett å fikse. Men lit for sent for mitt hode nå. (Hard helg....) Og google er ikke min venn. (Iallefall ikke nå. :cry: )

Noen som kan gi meg noen tips til hvor jeg skal starte å lete?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd alle tipsene så langt, men kun fått en marginal bedring. Klarer å skrive æøå når jeg logger på boksen med ssh, men får fortsatt ikke noe fornuftigt vist jeg endrer på en fil med vi. Er det da noe galt med oppsettet av CC eller er det vi som er på bærtur? Evt, noe som skjærer seg under transporten av SSH?

Begynner å bli lit plagsomt dette da jeg skal programere e del PHP på boksen fremover. Greit å gjøre endringene lokalt istedenfor å overføre alt med ftp vær gang jeg skal gjøre en endring.... :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Har også noen språkproblemer på serveren. Går an å skrive æøå i terminal, men ikke i vi eller pico.

Sjekk at terminalen brukar same tegnsett som systemet på serveren.

Min står på UTF-8.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...