Big_JT Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Etter en nyinstalasjon av CC virket alt greit. Iallefall helt til jeg begynte å bruke webmail igjen og merket at æ,ø og å ikke var helt habile. Jaja, tenkte jeg. Får vel fikse på squirrelmail ettervært. Men nå i kveld oppdaget jeg at problemet ligger lit dypere. Prøvde å taste å i vi, men fikk ikke opp noe annet enn Ã¥.... Tydligvis noe som ikke ble riktigt under instalasjonen. Husker at jeg hadde samme problem for et par versjoner siden og at feilen var lett å fikse. Men lit for sent for mitt hode nå. (Hard helg....) Og google er ikke min venn. (Iallefall ikke nå. ) Noen som kan gi meg noen tips til hvor jeg skal starte å lete? Lenke til kommentar
femfulle Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 setxkbmap no kanskje? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Nope. Komandoen fantes ikke. Muligens vært lurt av meg å varslet om at jeg ikke har X på den maskinen da.... Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 (endret) Prøvde å taste å i vi, men fikk ikke opp noe annet enn Ã¥.... Dette er typisk når tegnene er encoded som UTF-8 (8 bits unicode), men vises som ISO 8859. Hvordan fikse det.... Prøvd 'loadkeys no'? Endret 6. september 2005 av JBlack Lenke til kommentar
olear Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 export LANG=en_US.UTF-8 (bytt ut en_US med det du bruker) alias man='LC_ALL=C man' loadkeys no (eller det du bruker) Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Sansynligvis finnes det no settings i /etc et sted. F.x /etc/conf.d/keymaps (gentoo) eller tilsvarende. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Prøvd alle tipsene så langt, men kun fått en marginal bedring. Klarer å skrive æøå når jeg logger på boksen med ssh, men får fortsatt ikke noe fornuftigt vist jeg endrer på en fil med vi. Er det da noe galt med oppsettet av CC eller er det vi som er på bærtur? Evt, noe som skjærer seg under transporten av SSH? Begynner å bli lit plagsomt dette da jeg skal programere e del PHP på boksen fremover. Greit å gjøre endringene lokalt istedenfor å overføre alt med ftp vær gang jeg skal gjøre en endring.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Har også noen språkproblemer på serveren. Går an å skrive æøå i terminal, men ikke i vi eller pico. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Har også noen språkproblemer på serveren. Går an å skrive æøå i terminal, men ikke i vi eller pico. Sjekk at terminalen brukar same tegnsett som systemet på serveren. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Eureka! Endret charset i putty til UTF-8. Og jeg har æøå i vi. Da får jeg gjort lit arbeide i kveld også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Har også noen språkproblemer på serveren. Går an å skrive æøå i terminal, men ikke i vi eller pico. Sjekk at terminalen brukar same tegnsett som systemet på serveren. Min står på UTF-8. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå