HolgerL Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Hva hindrer en fra å forhåndsstemme flere ganger på flere steder? Personnummeret blir sikkert registrert, men siden dette nummeret ikke er koblet til stemmen (hemmelig valg), så kan man ikke finne ut hvilke stemmer som er ugyldige om samme personnummeret går igjen. Jeg antar at de ikke har en database som oppdateres fortløpende. Det hadde de ihvertfall ikke for noen år tilbake, da datamaskinteknologien ikke var så utviklet. Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 ja jeg har også lurt på det...Vis man er rik så kan man jo bare reise fra kommune til kommune i norge å stemme overalt! Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Personnummeret blir sikkert registrert, men siden dette nummeret ikke er koblet til stemmen (hemmelig valg), så kan man ikke finne ut hvilke stemmer som er ugyldige om samme personnummeret går igjen. Da jeg levert min forhåndsstemme lå stemmeseddelen i en konvolutt, og den ble lagt sammen med stemmeseddelen i en ny konvolutt. Så da blir nok gjengangersedler forkastet på valgdagen når de telles opp. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 ja jeg har også lurt på det...Vis man er rik så kan man jo bare reise fra kommune til kommune i norge å stemme overalt! Jeg stemte ikke i min hjemkommune, så de har nok kontroll på det. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Ditt personnr blir registrert og stemmer du utenom dei kommune står vel pesonr på konvorlutten om jeg ikke tar mye feil, ergo kan de da makulere denne om du har stemt flere ganger. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Ja, det er slik det må fungere. Først sjekker de personnummerene uten å se på hva man har stemt, og så sender de innholdet til telling. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Jepp og har du da stemt to ganger blir begge makulert. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Er det ikke slik at man i Oslo må forhåndsstemme i bydelen man er bosatt i? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 da jeg skal jobbe hele tiden valglokalene er åpne vurderer jeg å forhåndstemme.. noen som vet hvor i Oslo jeg kan gjøre dette? Lenke til kommentar
howzer Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 http://www.oslo.kommune.no/ Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 De registerer at du har stemt i en database, det gjorde de med meg når jeg forhåndsstemte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå