jossimd Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Vi skulle bygge et nytt rom i kjellern og hadde ringt en snekker, han kom bort og fortalte hvordan han hadde tenk og bygge det. Dagen etter kom han ikke, vi prøvde og ringe han men ingen svarte to dager senere fikk vi vite at han hadde tatt selvmord med hjelp av sovepiller. Endret 8. september 2005 av jossimd Lenke til kommentar
Never Can Tell Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Hvis det nå er sånn at noen ble inspirert, så kan jeg fortelle at sannsynligheten for suksess med piller er 20%. Lenke til kommentar
Coke lovin chick Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Du burde vel kanskje lete etter dem som ikke har prøvd å ta livet av seg... Overraskende mange mennesker er deprimerte, bare se på USA eller "Prozac nation" som det også kalles nå. Ettersom så mange sitter isolert hele dagen og kan gå i dagesvis uten noen form for kontakt med andre mennesker. Små babyer dør jo når de ikke får noe stimulanse eller kontakt fra et annet menneske. Jeg tror ikke dette forandrer seg så mye når man blir eldre. Med alt det tekniske utstyret vi har så slipper man jo å snakke til noen. I Norge er det jo uhørt å snakke til folk man ikke kjenner på bussen o.l. I Skandinavia er vi kanskje enda mer utsatt for depresjoner, da vi lever på dne nordlige halvkule. Vintermørke og surt høstvær varer lenge her... Uten lys mister man gjerne litt av håpet som vi er så avhengige av. Jeg tror en del mennesker i dag ikke lenger ser meningen med livet. Før var jo familie mest sentralt og det man levde for. Nå tilbringer mange livet aleine og den typiske kjernefamilen er på vei ut... Hvem har ikke tenkt: Jeg skulle ønske jeg var død..og virkelig ment det Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Jeg tror en del mennesker i dag ikke lenger ser meningen med livet det gjør jeg mye......... begynte på tirsdag å skrive ned det jeg tenker når jeg ikke får sove........har skrevet 8 sider nå. og det er mye for en som hater å skrive stiler osv. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Fant ut i går at ei venninne hadde planlagt å ta livet sitt i dag. Heldigvis så protesterte hun ikke da jeg ringte legevakta og fikk henne innlagt på Haukåsen i Trondheim i natt... Jeez, det var nære på. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Fant ut i går at ei venninne hadde planlagt å ta livet sitt i dag. Heldigvis så protesterte hun ikke da jeg ringte legevakta og fikk henne innlagt på Haukåsen i Trondheim i natt... Jeez, det var nære på. good gjerning/"karma"...ville ha gjort det samme Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Men om jeg hadde vært i byen så ville jeg ha banka henne flat før jeg ringte legevakta...faen, så forbanna jeg ble. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Men om jeg hadde vært i byen så ville jeg ha banka henne flat før jeg ringte legevakta...faen, så forbanna jeg ble. hrmm............mener du drukket da?? Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Nei, om jeg i det hele tatt var i Trondheim eller omegn. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Nei, om jeg i det hele tatt var i Trondheim eller omegn. åååååå oki Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Hvordan går det med deg da daggern? Lenke til kommentar
Coke lovin chick Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Jeg tror en del mennesker i dag ikke lenger ser meningen med livet det gjør jeg mye......... begynte på tirsdag å skrive ned det jeg tenker når jeg ikke får sove........har skrevet 8 sider nå. og det er mye for en som hater å skrive stiler osv. Jah...jeg prøvde det også. Du har helt rett i at det blir for mye..og kanskje det ikke er så bra å huske alt man har tenkt...og hva om noen andre får tak i notatene?? Lenke til kommentar
nree Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 (endret) Har faktisk tenkt over tanken hva som er vitsen med livet osv, og har hatt selmordstanker pga. ein ganske hard barneskole! Nå som jeg går siste året på Ungdoms Skolen går alt fint Var ein som gikk i 10. sist år her rett borti her jeg bor som tok selvmord. Ingen vet hvorfor... Det går rykter om at han sendte melding til ein og lurte på om han skulle være med han andre. Det endte med at han tok selvmord da det ble svart: "Nei, du er så dum" eller noe sånt! Han fikk vist ein melding etterpå at han kom om 5 min.. Den siste meldingen leste han aldrig! Nå har ein laget ein tag av ansiktet hans og spraya rundt i hele byen (Bryne) (Det synst jeg er litt merkelig gjordt) Endret 11. september 2005 av goggen90 Lenke til kommentar
Luv Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 (endret) Var ein som gikk i 10. sist år her rett borti her jeg bor som tok selvmord.Ingen vet hvorfor... Det går rykter om at han sendte melding til ein og lurte på om han skulle være med han andre. Det endte med at han tok selvmord da det ble svart: "Nei, du er så dum" eller noe sånt! Han fikk vist ein melding etterpå at han kom om 5 min.. Den siste meldingen leste han aldrig! Det er hvertfall ikke det som var "triggeren"... Endret 11. september 2005 av dD. Lenke til kommentar
nree Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 (endret) Var ein som gikk i 10. sist år her rett borti her jeg bor som tok selvmord.Ingen vet hvorfor... Det går rykter om at han sendte melding til ein og lurte på om han skulle være med han andre. Det endte med at han tok selvmord da det ble svart: "Nei, du er så dum" eller noe sånt! Han fikk vist ein melding etterpå at han kom om 5 min.. Den siste meldingen leste han aldrig! Det er hvertfall ikke det som var "triggeren"... Vet du hvordan det var? EDIT: Så du hadde redigert innlegget: Nei, det er ikke sikker... Endret 11. september 2005 av goggen90 Lenke til kommentar
Luv Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Ja, til en viss grad... Ikke noe jeg ønsker å utdype her. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Dere som sier dere kjenner noen som har tatt livet av seg, dere har sansynligvis flere venner som har "prøvd" og igjen syns det blir enda verre og leve etter slike episoder.. Postet noen poster før i posten, det er ikke direkte så lurt å snakke om hvilke metoder som har blitt brukt... Med tanke på at folk kan få ide'er av alt snakket.. Dere som fortsatt er deprimerte.. Som jeg sa før i posten vent, det ligger mye rart rundt neste sving, kanskje det er noe positivt? lenge siden jeg har hatt så mange grøss ned ryggen skulle vel egentlig bare si meg enig med det du skriver her. Jeg har hatt behandlingsopplegg for ønske om å gjøre dette i snart 4-5 år. Jeg er glad jeg ikke hoppet av, men enda en smule redd for å ikke få kone og barn (har veldig lyst på det nemlig) Har ikke kjæreste eller noe, har noen som liker meg som mer enn venn, men jeg er bunnslam hva angår selvtillit. Dog: jeg var verre før, stort sett alt var verre før. så igjen, det meste kan forandre seg Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 I Skandinavia er vi kanskje enda mer utsatt for depresjoner, da vi lever på dne nordlige halvkule. Vintermørke og surt høstvær varer lenge her... Uten lys mister man gjerne litt av håpet som vi er så avhengige av. så sant så sant,men det er hva man gjør det til. Finland sliter jo veldig med depresjoner,og kanskje er det likedann her,men at det er mye mørketall. Jeg blir selv mer deppa på vinter'n,såkalte vinter depresjoner. Mørkt når du står opp,mørkt når du kommer hjem fra jobb,mørkt når du legger deg... det er ikke no ålreit Lenke til kommentar
Coke lovin chick Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 ....men at det er mye mørketall. Jeg blir selv mer deppa på vinter'n,såkalte vinter depresjoner. Mørkt når du står opp,mørkt når du kommer hjem fra jobb,mørkt når du legger deg... det er ikke no ålreit Jupps, mørketallene er nok ganske høye og gjerne spesielt for gutter/menn. Det er vel fremdeles ikke like lett for dem å snakke ut og være åpen om psykiske problemer... Enig med at vinteren er vanskelig. Mørket tar på ... Går an å kjøpe spesial lampe, akkurat som et mini-solarium. Bruke den på ansiktet om morningen sånn at hjernen regristrer at det er på tidebå våkne.. Det har vist seg å hjelpe for mange... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg