Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Henging. Har du prøvd? Det er vondt å kveles. Poenget med en hengig er ikke å kveles, men å knekke nakken momentant når tauet strammer seg. Vel. Stemmer det. Har visst hendt et par ganger med lette personer at de kveles i stedet, men normale mennesker knekekr bare nakken. Jeg kan respektere at noen personer tar livet sitt. Som onkelen til faren min som egentlig ikke gjorde annet enn å se i veggen hele dagen og bare hadde flaska som venn. Men folk som tar livet sitt etter å ha hatt problemer over kort tid burde tenke seg litt bedre om. Men å kjefte på personer og kalle selvmord feigt blir tåpelig, da har man lite innsikt i hvordan andre personer har det. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Har to "reelle" forsøk bak meg. En gang prøvde jeg å ta overdose på piller. Bestemora mi fant meg og fikk meg på sykehus for pumping. Det andre forsøket mitt var ca et halvt år etter dette. Jeg hadde fått tak i noen riflepatroner, men manglet rifle. Siden faren min var rørlegger så hadde vi masse smårør i kjelleren. med de så bygde jeg min egen pistol. Heldigsvis så ekspoderte den i handa på meg uten å forårsake større skade enn en forstuet tommel en sprukket negl og piping i ørene... Det hører med at jeg uka før det andre forsåket ble "friskmeldt" fra psykologen. Psykologer hører bare det de vil høre får jeg inntrykk av noen ganger. JEG har i alle fall klart å vri de rundt lillefingeren når jeg har prøvd... Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Henging. Har du prøvd? Det er vondt å kveles. og dette veit du av erfaring? så vidt jeg har hørt så blir man bare sløv,og deretter besvimer,og da klarer man jo ikke å unngå å bli hengt,og dermed blir man kvelt. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Henging. Har du prøvd? Det er vondt å kveles. og dette veit du av erfaring? så vidt jeg har hørt så blir man bare sløv,og deretter besvimer,og da klarer man jo ikke å unngå å bli hengt,og dermed blir man kvelt. Gå vekk. - Ikke passende innhold. Endret 8. september 2005 av Hylo Lenke til kommentar
kjelke Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Sidenote: Enten _begår_ man selvmord Eller så _tar_ man livet sitt. Man _tar_ ikke selvmord Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Henging. Har du prøvd? Det er vondt å kveles. og dette veit du av erfaring? så vidt jeg har hørt så blir man bare sløv,og deretter besvimer,og da klarer man jo ikke å unngå å bli hengt,og dermed blir man kvelt. Gå vekk. - Ikke passende innhold. hva snakker du om? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Henging. Har du prøvd? Det er vondt å kveles. og dette veit du av erfaring? så vidt jeg har hørt så blir man bare sløv,og deretter besvimer,og da klarer man jo ikke å unngå å bli hengt,og dermed blir man kvelt. Gå vekk. - Ikke passende innhold. hva snakker du om? Han editerte vekk noe. Lenke til kommentar
Luv Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 "Editerte" faktisk:).. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Henging. Har du prøvd? Det er vondt å kveles. og dette veit du av erfaring? så vidt jeg har hørt så blir man bare sløv,og deretter besvimer,og da klarer man jo ikke å unngå å bli hengt,og dermed blir man kvelt. Gå vekk. - Ikke passende innhold. hva snakker du om? Han editerte vekk noe. så det,men da han lot være igjen var ikke akkurat så logisk... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Lucifer89: Personangrep kaller jeg det, og derfor ble innlegget ditt slettet. Edit: Og det er like før jeg sletter alle innleggene som har trippelquotet også. Endret 8. september 2005 av Slettet+9817234daf Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Henging. Har du prøvd? Det er vondt å kveles. og dette veit du av erfaring? så vidt jeg har hørt så blir man bare sløv,og deretter besvimer,og da klarer man jo ikke å unngå å bli hengt,og dermed blir man kvelt. Gå vekk. - Ikke passende innhold. veldig passende innhold for døden er ikke en dans på roser Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Mener det ble blant annet nevnt i på Discovery for en 7-8 dager siden. Mulig det var "One step beyond". Uannsett, det er vel slik jeg har forstått det blant annet basert på at personer har hatt nær-døden-opplevelser (hjerneaktiviteten er vel ikke tilstedeværende, men alikevel opplever personen noe). Jeg tror jeg så akkurat denne episoden forleden dag, og jeg er absolutt ikke overbevist. For det første, det var kun èn forsker som sto frem med sin oppfatning at det er overveiende stor sannsynlighet for liv etter døden. Denne påstanden er heller ikke enda etterprøvd og bekreftet av andre forskere, slik jeg forstod det. Jeg er ikke i tvil om at det er uhorvelig lite vi enda forstår, men like fullt finner jeg et liv etter døden for urealistisk med tanke på nåværende kunnskap. Hva er det som gjør intelligent liv så spesielt at det alltid må eksistere? Alt liv består av byggesteiner som utgjør alle stoffer i hele universet - livet som gjennom evolosjon har frembringet stadig mer komplekse arter inntil mennesket. Spørsmålet er da, hvor er grensen for et liv etter døden? Hvor komplekst må en bevissthet så være før det bevilges evig liv? Nei, personlig synes jeg slikt rett og slett er en dogmatisk antagelse mer knyttet til religion enn vitenskap. Jeg skal ikke se bort ifra at telepati er en evne vi mennesker, og kan hende dyr, tildels er i stand til å utøve på et ubevisst plan - en evne som kunne forklare en del synske personers øyensynlige paranormale ferdigheter. Skjønt, i mange tilfeller er nok forklaringen langt enklere. Disse nær-døden-opplevelsene, som sågar blinde personer har opplevd, kan godt forklares med det faktum at sanseorganene våre bare er en liten del av sanseapparatet - en stor del befinner seg i hjernen, og når denne «kortslutter» vil kanskje de forskjellige data som hjernen blir bombardert med smeltet sammen slik at en kan «se» hendelser/ting en i virkeligheten ikke ser. Det er mye vi ikke vet om hjernen. Kort sagt, vår forståelse av de forskjellige prosessene i hjernen og kroppen er altfor begrenset til at vi kan umiddelbart konkludere med liv etter døden hver gang vi finner noe uforklarlig. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Henging. Har du prøvd? Det er vondt å kveles. og dette veit du av erfaring? så vidt jeg har hørt så blir man bare sløv,og deretter besvimer,og da klarer man jo ikke å unngå å bli hengt,og dermed blir man kvelt. Gå vekk. - Ikke passende innhold. hva snakker du om? Han editerte vekk noe. så det,men da han lot være igjen var ikke akkurat så logisk... Er det så farlig? Ingen som har noe med det, her inne. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 (endret) aadnk: Nå er det da faktisk slik at livet/bevistheten i og for seg har dukket opp ut av ingenting. Jeg har til gode å se liv oppstå i et 100% sterilt miljø hvilket jorden helt åpenbart må har vært før liv oppsto. Endret 8. september 2005 av Ernie Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Jeg har til gode å se liv oppstå i et 100% sterilt miljø hvilket jorden helt åpenbar har vært før liv oppsto godt poeng, men hvis jorden skulle hvere helt steril så ville vannet være helt klart og overflaten bare bestå av jord og stein. noe som jeg ikke tviler på, men som er veldig vanskelig å forestille seg. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 aadnk: Nå er det da faktisk slik at livet/bevistheten i og for seg har dukket opp ut av ingenting. Jeg har til gode å se liv oppstå i et 100% sterilt miljø hvilket jorden helt åpenbart må har vært før liv oppsto. Vitenskapen kan ikke fortelle oss eksakt hvordan livet oppstod, men det foreligger mange teorier. Uansett er liv som alt annet bestående av atomer og kan da følgelig under de rette forhold og omstendigheter skapes - forhold som opplagt må ha funnet sted en gang i jordens utvikling. Livet har ikke nødvendigvis oppstått av ingenting. Det kan være like selvfølgelig som alt annet vi kjenner til. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Har tenkt mye på meningen med livet, og kom frem til dette etter 2 timers tenking +/-: det ligger i menneskets natur å alltid streve etter det som er bedre enn det vi har, og prøve å trene oss eller lære oss. dvs at meningen med livet kansje er å bygge seg opp så godt man kan(akurat som sims uten kode) eller: Mange store filosofer mener også at plikt/Ansvar er en del av livet som vi må ha: så vi må gjør mere morsomme/gøye ting enn kjedelige/plikt/ansvar for at vi skal kunne se en mening med livet, men vis det med plikt forsvinner og vi har 100% "gøy" hele tiden så forsvinner plikt osv. som vi må ha i livet og vi vil da også ha problemer med å se meningen med livet. PS: bare tenker/surrer rundt med tanken.......vil gjerne ha komentarer til det. vet at denne linken har med selvmord, men siden meningen med livet og selvmord nesten går hånd i hånd såtenkte jeg at det ville være ok å poste her. Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Dere som sier dere kjenner noen som har tatt livet av seg, dere har sansynligvis flere venner som har "prøvd" og igjen syns det blir enda verre og leve etter slike episoder.. Postet noen poster før i posten, det er ikke direkte så lurt å snakke om hvilke metoder som har blitt brukt... Med tanke på at folk kan få ide'er av alt snakket.. Dere som fortsatt er deprimerte.. Som jeg sa før i posten vent, det ligger mye rart rundt neste sving, kanskje det er noe positivt? Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Dere som sier dere kjenner noen som har tatt livet av seg, dere har sansynligvis flere venner som har "prøvd" og igjen syns det blir enda verre og leve etter slike episoder.. Postet noen poster før i posten, det er ikke direkte så lurt å snakke om hvilke metoder som har blitt brukt... Med tanke på at folk kan få ide'er av alt snakket.. Dere som fortsatt er deprimerte.. Som jeg sa før i posten vent, det ligger mye rart rundt neste sving, kanskje det er noe positivt? På en annen side så syns jeg det blir feil å tie om det. Sier ikke at man skal legge ut ''how to'',men vil en person ta sitt liv,så klarer den personen det fint uten hjelp fra HW.no's forum nerds Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Dere som sier dere kjenner noen som har tatt livet av seg, dere har sansynligvis flere venner som har "prøvd" og igjen syns det blir enda verre og leve etter slike episoder.. Postet noen poster før i posten, det er ikke direkte så lurt å snakke om hvilke metoder som har blitt brukt... Med tanke på at folk kan få ide'er av alt snakket.. Dere som fortsatt er deprimerte.. Som jeg sa før i posten vent, det ligger mye rart rundt neste sving, kanskje det er noe positivt? På en annen side så syns jeg det blir feil å tie om det. Sier ikke at man skal legge ut ''how to'',men vil en person ta sitt liv,så klarer den personen det fint uten hjelp fra HW.no's forum nerds ikke det at jeg støtter det eller no, men vis det noen som har tenkt å gjør det uansett, så ville det nok vært greit å kunne gjøre det på den minst smertefulle om letteste måten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg