Propaganda Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Det forundrer meg enda av historier om selvmordere som var oppfattet som livsglade før de døde. Det er sjelden en person virker mer deprimert før han tar selvmord, men som oftest så kan personen virke som om han er på opptur og viser glede og bekymringsløshet. det er da en kan være obs på faresignaler. Kanskje er det følelsen av befrielse fra problemer og angst? trur jeg varierer veldig. Var en som nevnte at det er mange som prøver å skjule det ved å tulle det bort osv,dette tror jeg er veldig riktig. Men du har også dem som du ser er deprimerte,og du ''veit'' kommer til å ta livet av seg... Lenke til kommentar
pahf Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Kan variere ja, dette skrev jeg utifra egen erfaring da jeg jobber innenfor psykiatrien. Og mange av de med depresjon har hatt disse trekkene. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Vitenskapelig så mener man at det mest sannsynligvis er et liv etter døden. Kilde? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Leste et sted at i Kina tar 150.000 mennesker livet sitt hvert år. Det er veldig mange mennesker. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Jeg kjenner en som tenkte på det, men gjorde det ikke. Hans råd er: Sov på det. Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 To av mine venner har begått selvmord. Ene ved piller og andre ved å sulte seg til døde. Hun med pillene så man det ikke på, mens med den andre bare ventet jeg på at det skulle skje. Vært gjennom mye for å i det hele tatt kunne snakke om det... Støttet du dem på noen måte? Tenker spesielt på hun man kunne se det på... Lenke til kommentar
havfal Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Vitenskapelig så mener man at det mest sannsynligvis er et liv etter døden. Kilde? Spent på den ja.. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Om jeg finner ut at noen av mine nære venner flørter med tanken om å ta sitt eget liv, så vil jeg personlig banke livskiten ut av de så de skjønner at noen faktisk bryr seg. Selvmord er det feigeste jeg vet og det gjør meg så himla forbannet. Ikke ondskapsfull kritikk, men har du noen gang opplevd at en bekjent/nær venn av deg har tatt selvmord? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Om jeg finner ut at noen av mine nære venner flørter med tanken om å ta sitt eget liv, så vil jeg personlig banke livskiten ut av de så de skjønner at noen faktisk bryr seg. Selvmord er det feigeste jeg vet og det gjør meg så himla forbannet. Ikke ondskapsfull kritikk, men har du noen gang opplevd at en bekjent/nær venn av deg har tatt selvmord? Nei, men jeg kjente et par emo-folk fra England som likte å leke med kjøkkenredskap. Kjeftet de seriøst opp, og siden har de holdt seg unna skarpe ting. Begynner folk rundt meg å hyle om selvmord så blir det smekk. Jeg nekter å måtte dra i kirken fordi en av kompisene mine har kastet seg foran toget. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Leste et sted at i Kina tar 150.000 mennesker livet sitt hvert år. Det er veldig mange mennesker. I Norge tar 500 sjølmord kvert år, og her bur det 4 millioner, i kina bur det over en milliard.... Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Vitenskapelig så mener man at det mest sannsynligvis er et liv etter døden. Kilde? Mener det ble blant annet nevnt i på Discovery for en 7-8 dager siden. Mulig det var "One step beyond". Uannsett, det er vel slik jeg har forstått det blant annet basert på at personer har hatt nær-døden-opplevelser (hjerneaktiviteten er vel ikke tilstedeværende, men alikevel opplever personen noe). Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Om jeg finner ut at noen av mine nære venner flørter med tanken om å ta sitt eget liv, så vil jeg personlig banke livskiten ut av de så de skjønner at noen faktisk bryr seg. Selvmord er det feigeste jeg vet og det gjør meg så himla forbannet. Ikke ondskapsfull kritikk, men har du noen gang opplevd at en bekjent/nær venn av deg har tatt selvmord? Nei, men jeg kjente et par emo-folk fra England som likte å leke med kjøkkenredskap. Kjeftet de seriøst opp, og siden har de holdt seg unna skarpe ting. Begynner folk rundt meg å hyle om selvmord så blir det smekk. Jeg nekter å måtte dra i kirken fordi en av kompisene mine har kastet seg foran toget. Det blir så annerledes når det har skjedd. Det er bra du tar initiativ og hjelper slike personer, men når en nær venn av deg/bekjent tar livet sitt, blir alt helt annerledes. Du får ikke den samme meningen da. Men selvfølgelig respekterer jeg dine meninger og alt slikt. Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Begynner folk rundt meg å hyle om selvmord så blir det smekk. Jeg nekter å måtte dra i kirken fordi en av kompisene mine har kastet seg foran toget. Hehe, jeg liker holdningen din Lenke til kommentar
Øyh Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Og fryse ihjel er visst det mest smertefrie Å fryse ihjel er en av de mest smertefulle måtene og dø på, pluss at det ofte tar lang tid og sjansene for at noen finner deg er store... Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Og fryse ihjel er visst det mest smertefrie Å fryse ihjel er en av de mest smertefulle måtene og dø på, pluss at det ofte tar lang tid og sjansene for at noen finner deg er store... Så det er bedre og kutte pulsåra i beinet? Tenk på den stakkars hushjelpen som må tørke det opp. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Det minst smertefulle er vel piller eller pistol. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Det minst smertefulle er vel piller, pistol eller henging. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Henging. Har du prøvd? Det er vondt å kveles. Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Henging. Har du prøvd? Det er vondt å kveles. Poenget med en hengig er ikke å kveles, men å knekke nakken momentant når tauet strammer seg. Forøvrig kjenner jeg ingen som har tatt selvmord, og er veldig takknemlig for det. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Henging. Har du prøvd? Det er vondt å kveles. Poenget med en hengig er ikke å kveles, men å knekke nakken momentant når tauet strammer seg. Vel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg