Gå til innhold

Selvmord - Noen "erfaringer"?

DE1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Depresjon er vell noe av det verste som kan ramme ungdom, og dette rammer desverre altfor mange!

Livet virker surt, uansett hvor mange venner du har, eller ikke har, hvor dårlig fremtiden ser ut, hvor jævla mange idioter det finnes der ute, så er selvmord aldri en løsning... Hva faen, hvorfor i helvette skal en idiot med stor munn bestemme hva du gjør med livet? Drit i dem, hvis du ikke klarer det, så må du ikke henge med de for alltid, skolen/ungdomsskolen/VGS varer bare et par år, livet et MYE lengre enn dette.

Hør på dette: Livet er MYE lengre enn et par uslige år... Du kan ikke forvente å leve alle år i lykke, desverre så opplever enkelte noen år med bare nedtur, hvis dere lar dette ta knekken på dere, så er det dere som taper.

Jeg har gått gjennom to depressjonsperioder i livet. Ene/første litt alvorligere enn den andre. Begge involvert fremtid/damer. Men jeg er så jævlig glad for at jeg ikke gjorde noe drasktisk. Livet mitt er på topp nå. Før jeg har klart å skaffe bil, leilighet, kone, barn, skal jeg faen ikke gjøre noe drasktisk. Ikke faen om jeg skal gi andre gleden av å la de oppleve disse gledene uten at jeg får prøvd.

Dette tror jeg er jævlig viktig... Sett mål for livet. Uansett hvor meningløst livet virker, så er det alltid noe som er verdt å jobbe for. Bil, leilighet, hus, dame, noen som ser opp til deg. Dette er ikke umulig, hvis dere bestemmer dere for at dette skal skje, så gjør det det etterhvert. Plukk opp et kamera og ta bilder, hør på musikk, plukk opp blyanten og tegn. Uansett hva dere gjør, finn hva dere er plassert på jorda for... Hvis dere mener at dere er ment for å ta livet av dere selv, så syntes jeg dere ikke har fortjent å bli født engang...

Lenke til kommentar

En jeg kjenner tok selvmord for noen år siden.. Har var i førsten av tjueårene. Han hadde prøvd flere ganger tidligere...

Han kjørte over i andre kjørefeltet inn i en trailer. De som kjørte bak han, holdt på å bli drept de og. (De klarte ikke å stoppe og kjørte rett inn i han) :(

Jeg tror ikke noen vet akkurat hvorfor han tok livet av seg. Men jeg tror ble mobbet en del som ung. Han var adoptert og var så og si eneste mørke der han bodde. (Liten plass)

..Trist...

Lenke til kommentar
Han kjørte over i andre kjørefeltet inn i en trailer. De som kjørte bak han, holdt på å bli drept de og. (De klarte ikke å stoppe og kjørte rett inn i han) :(

Shoit! Jeg så med egne øyne at noen gjorde det samme her jeg bor for 2-3 år siden.

Uff :(

Må si jeg synes det er en forferdelig måte å ta selvmord på. Tenk på sjåføren i traileren som må leve med å ha "drept" noen resten av livet. Tenk på de andre som kjører rett ved og kan bli involvert i ulykken. Kanskje blir de skadd for resten av livet eller i verste fall drept de og... Tragisk

Lenke til kommentar

ei i klassen min tok selvmord. jeg hadde vært på gruppe med henne på en naturfag ekskursjon samme dagen. syntes hun virker så veldig bli (glad). dagen etterpå fikk vi vite at selvmordsofre ofte er glad i perioden før selvmordet, fordi da har de enten bestemt seg for å gjøre det, eller for å ikke gjøre det. ekkelt å tenke på at hun var glad når hun prata med meg fordi hun hadde bestemt seg for å henge seg i dusjen noen timer etterpå :(

ps: det å ikke å seg venner er bare tull. alle har forskjellige interesser. og det finnes alltid mange med de samme interessene. og vips, der har du venner. begynn me en hobby du syntes er gøyal. eks bordtennis, biljard, radiostyrte biler, el noe annet......

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Faen. Det provoserer meg grenseløst at folk som vil ta sitt eget liv, skal sette andre i fare ved å kjøre inn i fronten på storbiler. Var selv på beredskapskurs i forhold til dette da jeg tok lettlappen (på lastebil, ikke motorsykkel), og det viser seg at det er en enorm psykisk påkjenning for lastebilsjåføren.

Lenke til kommentar

Må si jeg synes det er en forferdelig måte å ta selvmord på. Tenk på sjåføren i traileren som må leve med å ha "drept" noen resten av livet. Tenk på de andre som kjører rett ved og kan bli involvert i ulykken. Kanskje blir de skadd for resten av livet eller i verste fall drept de og... Tragisk

du har rett der. Kjenner en som kjørte lastebil før, men han slutta med det fordi ei dame tok selvmord ved å kjøre rett i lastebilen. Han sir at han ser fortsatt ansikten til damen (damen så i øyan til trailer sjåføren mens hu kjørte rett i lastebilen).

Lenke til kommentar

du har rett der. Kjenner en som kjørte lastebil før, men han slutta med det fordi ei dame tok selvmord ved å kjøre rett i lastebilen. Han sir at han ser fortsatt ansikten til damen (damen så i øyan til trailer sjåføren mens hu kjørte rett i lastebilen).

Shit... det er jo helt forferdelig! :(

Et vennepar av meg kjørte inn i en trailer i fjor. Det var ikke for å ta selvmord, men han som kjørte sovnet bak rattet. Trailersjåføren så at de kom i motsatt kjørebane og han klarte å svinge til siden. De kjørte da inn i siden på traileren, noe som reddet livet deres.

De har pratet med sjåføren i ettertid og han har slitt en del etter episoden. Man kan bare tenke seg hvordan en har det etter en dødsulykke. (Eller, det er vel ikke akkurat en ulykke hvis det er selvmord.)

Endret av Mirann
Lenke til kommentar
Jeg har gått gjennom to depressjonsperioder i livet. Ene/første litt alvorligere enn den andre. Begge involvert fremtid/damer.

Det å bli sinnsvakt deprimert over kjærleiksepisoder såg eg på som rett og slett patetisk - heilt til eg var utfor det samme sjølv.

Einaste medisinen var albumet Absolution fra Muse, mykje mat og en god del helgefyll med gode støttande venner.

Veldig godt formulert, forresten.

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Eks-en prøvde sånn halvveis å ta selvmord helt i begynnelsen av forholdet vårt. Hun var vel ikke helt klar over hva hun gjorde, men hun var forbanna på foreldrene og slukte en hel pakke paracet. Jeg sa at hun måtte si det til foreldrene sine, men det nektet hun. Jeg prøvde å ringe hjemtelefonen deres, men hun bare tok den og nektet meg å snakke med foreldrene. Jeg fikk omsider tak i moren og hun kjørte henne på legevakten. Etterpå hadde vi en lang prat (meg og moren). Jeg tror mer det var et utbrudd (som jenter får av og til) enn et selvmordsforsøk, men det viser bare hvor farlig det kan være å tulle med slikt.

Vet om en kompis som har prøvd å ta selvmord, men han vet ikke at jeg vet det. Dessuten er det lenge siden. Faren til en bekjent hang seg på julaften. Stebroren til en venninne skjøt seg i hodet med hagle.

Lenke til kommentar

Broren til kjæresten min tok livet sitt da han var 17 (ca 4 år siden). Han hang seg uten noen form for forvarsel til familie eller venner. Vi har hvert sammen i 2 år, og jeg merker at hun har det skikkelig kjipt veldig ofte pga dette. Er jo ikke rart, men får vondt av å se at hun lider pga dette. :(

Selvmord er utrolig egoistisk, og ikke minst en nytteløs løsning!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...