kenneth11 Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 hadde veldig lyst til å ta livet av meg når jeg ble ertet fordi jeg var nerd på skolen for ca. 6 måneder siden, men det ble ingenting av det... Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Er det greit å ta selvmord: * Hvis du ikke har noen venner * Når du vet du aldri kommer til å få en kjæreste (Fordi du rett og slett ikke har talent til det og ikke har sjarmen og utseende) * Når alt er bare surt og trist * Når ingen liker deg * Når du ikke har noe lyst til å gå på skole for å få deg en utdannelse * Når du er lei av alt * Når du ikke kan se deg selv i framtiden med hus, familie og en jobb Hva er vitsen med livet? Det er jo bare jobbing og stress hele tiden. Men så sier alle til meg: Det finnes så mye, mye mer her i livet enn bare jobbing og all dritten. Så sier de at jeg må lære meg å fokusere mere på de gode tingene her i livet. Hva skal jeg fokusere på? Jeg har ikke en eneste glede her i livet. Hva skal jeg gjøre.... 1 Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 hadde veldig lyst til å ta livet av meg når jeg ble ertet fordi jeg var nerd på skolen for ca. 6 måneder siden, men det ble ingenting av det... Var det slik at du tenkte det eller tok du det steget at du stod der med kniven/hagla i hånden? Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Onkelen til faren min tok livet sitt og brente ned hele huset. Årsaken var mest sannsynlig ensomhet. For meg kom det egentlig ikke som noen overraskelse. Det kan kanskje virke litt merkelig, men jeg respekterer og forstår valget hans. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Er det greit å ta selvmord: * Hvis du ikke har noen venner * Når du vet du aldri kommer til å få en kjæreste (Fordi du rett og slett ikke har talent til det og ikke har sjarmen og utseende) * Når alt er bare surt og trist * Når ingen liker deg * Når du ikke har noe lyst til å gå på skole for å få deg en utdannelse * Når du er lei av alt * Når du ikke kan se deg selv i framtiden med hus, familie og en jobb Hva er vitsen med livet? Det er jo bare jobbing og stress hele tiden. Men så sier alle til meg: Det finnes så mye, mye mer her i livet enn bare jobbing og all dritten. Så sier de at jeg må lære meg å fokusere mere på de gode tingene her i livet. Hva skal jeg fokusere på? Jeg har ikke en eneste glede her i livet. Hva skal jeg gjøre.... Sier du med dette at du har tenkt å ta selvmord? Ring og snakk med noen, det er viktig å få det ut å få en venn til å høre på deg. Eller en totalt ukjent, du kan være anonym hvis du vil. Ring Kirkens Nødhjelp/Norges Mentale Helse, send PM hvis du vil ha nr... Det er viktig at du snakker med noen... Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Er det greit å ta selvmord: * Hvis du ikke har noen venner * Når du vet du aldri kommer til å få en kjæreste (Fordi du rett og slett ikke har talent til det og ikke har sjarmen og utseende) * Når alt er bare surt og trist * Når ingen liker deg * Når du ikke har noe lyst til å gå på skole for å få deg en utdannelse * Når du er lei av alt * Når du ikke kan se deg selv i framtiden med hus, familie og en jobb Hva er vitsen med livet? Det er jo bare jobbing og stress hele tiden. Men så sier alle til meg: Det finnes så mye, mye mer her i livet enn bare jobbing og all dritten. Så sier de at jeg må lære meg å fokusere mere på de gode tingene her i livet. Hva skal jeg fokusere på? Jeg har ikke en eneste glede her i livet. Hva skal jeg gjøre.... Sier du med dette at du har tenkt å ta selvmord? Ring og snakk med noen, det er viktig å få det ut å få en venn til å høre på deg. Eller en totalt ukjent, du kan være anonym hvis du vil. Ring Kirkens Nødhjelp/Norges Mentale Helse, send PM hvis du vil ha nr... Det er viktig at du snakker med noen... Hvordan skal en person snakke til meg slik at jeg ser på livet annerledes på en positiv måte? Jeg lever jo nå og jeg kan se hvordan det er.... EDIT: Jeg har fått det ut mange ganger... jeg syns det hjelper der og da, men så er det det samme igjen etterpå. Endret 5. september 2005 av Nicklas Lenke til kommentar
kenneth11 Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 hadde veldig lyst til å ta livet av meg når jeg ble ertet fordi jeg var nerd på skolen for ca. 6 måneder siden, men det ble ingenting av det... Var det slik at du tenkte det eller tok du det steget at du stod der med kniven/hagla i hånden? tenkte mest på det Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Hvordan skal en person snakke til meg slik at jeg ser på livet annerledes på en positiv måte? Jeg lever jo nå og jeg kan se hvordan det er.... Jeg tror det er verdt forsøket, og kjenner folk som har gjor det. Jeg veit ikke hva de snakker om, men jeg veit det hjelper. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Uansett, hvis noen vil ha det så er nr. som følger: Kirkens SOS: 815 33 300 mental Helse Norge: 810 30 030 Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 *snip* Nå vet jeg ikke alderen din, men du kan jo ta et fri-år og gå på folkehøgskole. Er vist meget sosialt. Det å gi opp er galt. Du må bare leve. Har selv vært gjennom en tid hvor jeg ikke har giddet mer, føler at alle har vendt meg ryggen, men jeg har gått gjennom den tiden, og har det ganske bra i dag. Hva med å finne deg en hobby, kan egentlig være hva som helst. Det gjør det litt lettere å komme gjennom hverdagen. Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Opplevd mye nå i det siste... positivt? Jepp! Fått meg dame, venner og mye kjekt for tida... Jeg ser egentlig lyst på fremtida! Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Opplevd mye nå i det siste... positivt? Jepp! Fått meg dame, venner og mye kjekt for tida... Jeg ser egentlig lyst på fremtida! Høres bra ut, kan jeg gratulere? Edit: Med dama altså Endret 5. september 2005 av DE1 Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 faen! På fredag tok min forrige lærer selvmord. han var rå! var en poltimann i begynnelsen og hadde peiling på hva han snakket om. Han skulle ikke ha gjort det! han ga også meg den første 6'eren. Han var en jeger, og hadde peiling om alt om naturen, men uheldigvis var han skilt, og hadde en kjæreste for ikke så lenge siden(faktisk naboen min) Men han hadde tilgang til rifle siden han var jeger og skøyt seg selg med den. Skal kanskje i begravelsen hans til fredag. MEN han gjorde det ikke riktige valget! Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Det var leit å høre "Singh tha king" Er alltid gøy med slike lærere. Så fryktelig leit når slikt skjer... Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Hatt noen slike hendelser oppgjennom tidene, vil helst ikke snakke så mye om det her men jeg skal ærlig inrømme at jeg har planlagt alt perfekt og vert så og si hårstrå unna.. Til dere der ute som er deprimerte osv, vent og se om det kommer bedre tider.. Jeg er egentlig glad den dag i dag at jeg har ventet og sett.. Mere vil jeg ikke si *edit* Dette er egentlig et veldig viktig tema for en del mennesker.. Om DU ikke akkurat er deprimert så skal du vite at hver 3. person kommer til å oppleve noe veldig deprimerende eller har opplevd.. Snakk med lærerene om noe som heter "Venn1" Vi har nettop hatt det på skolen og det programmet hjelpte meg "EKSTREMT" mye.... Selv om dette er et lukket tema er det godt å snakke med noen.. Endret 5. september 2005 av lolminator^ Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Hatt noen slike hendelser oppgjennom tidene, vil helst ikke snakke så mye om det her men jeg skal ærlig inrømme at jeg har planlagt alt perfekt og vert så og si hårstrå unna.. Til dere der ute som er deprimerte osv, vent og se om det kommer bedre tider.. Jeg er egentlig glad den dag i dag at jeg har ventet og sett.. Mere vil jeg ikke si Jeg respekterer valget ditt omå ikke snakke om det og ønsker deg lykke til videre... Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Huff... @ Henrik Min farfar hang seg før jeg ble født, han var Banksjef og ikke særlig ulykkelig... Samme historien for min farfar, bortsett fra at han skjøt seg med hagle på bursdagen til kona si. Ingen forstod hvorfor, bortsett fra at han lenge hadde blitt plaget med depresjon(han skjøt seg om høsten). Flere i familien har tatt livet av seg, og depresjon er en vanlig sykdom på farssiden. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Venninne/dama til kompis hoppa fra ei høy, høy bru her i nærheten for om lag et år siden. Ho var vel 16 eller 17 da hun valgte den utveien. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Til dere der ute som er deprimerte osv, vent og se om det kommer bedre tider..Jeg er egentlig glad den dag i dag at jeg har ventet og sett.. Dette er UTROLIG viktig! IKKE ta selvmord som en spontan handling bare fordi alt går galt en dag. Jeg sier ikke at det er moralsk feil å ta selvmord, men jeg vil råde alle som går med slike tanker til å tenke tanken 10-20-100 ganger før du begynner å i det hele tatt planlegge eller bestemme deg for noe slikt. Husk på de store spørsmålene: -Hva er meningen med livet? -Hvorfor er jeg til? -Kan JEG gjøre noe for verden? Hvis du tenker på sånne ting, kan du kanskje få et større perspektiv og se hvor lite det hjelper om du tar selvmord. Det vil garantert gjøre inntrykk på de fleste av dine nærmeste, men ønsker du å ofre livet ditt for på en måte å få fram et poeng? Personlig har jeg tenkt denne tanken mange ganger, og den dag i dag er jeg glad jeg aldri har gjort noe med det. Det er klart livet av og til kan føles forjævlig, personlig har jeg hatt dager, uker, måneder der jeg har følt at alt og alle er en sammensvergelse mot MEG. Skaff deg en hobby, som f.eks. trening, turer i fjellet og skogen, skaff deg mål du kan strekke deg etter, noe å se fram til... Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Prøvde faktsik å ta selvmord på lørdag.... var på en fest og har en tendens til å bli jævlig deppa og små paranoid når jeg er full, men en venninne av meg stoppa meg like før Jeg er henne evig taknemelig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg