newsflash Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Heisan! Bestilte et WaterChill sett fra komplett for noen uker siden. Etter et par dager sluttet pumpa å fungere. Jeg sendte da mail til komplett og regnet med å måtte sende inn printkortet til pumpa, men neida. Hele settet måtte inn! (Klart vannmotstanden i en av blokkene kunne ha strupet pumpa....) Jeg sendte da mail igjen for å få bekreftet at jeg faktisk måtte demontere alt og sende det inn. Så onsdag for to uker siden sendte jeg hele settet tilbake. Forrige mandag fikk jeg mail fra komplett om at de hadde mottatt settet, men etter dette har jeg ikke hørt noe. Sendte mail fredag og da sa de at de antagelig kom til å teste det denne uka. Dette er etter min mening alt for dårlig! Jeg har ikke orginalkjølingen lengre og er avhengig av vannkjøkingen for at pcen skal funke. Finnes det ikke noen lov om hvor lenge butikker kan ha RMA saker før de behandler dem? Endret 5. september 2005 av oifind Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Forbrukerkjøpsloven sier følgende: "§ 30. Gjennomføring av avhjelp Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. " Med andre ord, det skal være ferdig innen "rimelig" tid, altså et stoooort tolkningsspørsmål. De fleste er allikevel enige om at maks er 1 måned. Om det nå, så vidt jeg ser av posten din, er slik at det på onsdag har gått 2 uker, er IKKE dette altfor dårlig. Så lenge du har et nytt sett, evt et reparert sett tilbake hos deg innen en måned etter at du sendte det inn, har komplett holdt seg innenfor lovverket. EDIT: Hvor kom netshop fra? ...rettet dette opp nå til komplett Endret 6. september 2005 av Alastor Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Jeg mener at det bør ta maks en uke + postgang frem og tilbake, men at opp til 14 dager + postgang frem og tilbake kan godtas. Det er nå slik jeg ser det da... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Nå har det i dag gått en uke fra nkomplett mottok kortet. Altså har de hele 6 dager til på seg til å se på kortet og sende det tilbake for at de skal være innenfor det du sier er greit OC-freak EDIT: Hvor kom netshop fra? ...rettet dette opp nå til komplett Endret 6. september 2005 av Alastor Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Jeg sendte da mail til komplett og regnet med å måtte sende inn printkortet til pumpa, men neida. Hele settet måtte inn! (Klart vannmotstanden i en av blokkene kunne ha strupet pumpa....) Jeg sendte da mail igjen for å få bekreftet at jeg faktisk måtte demontere alt og sende det inn. Dette har med retur av varer fra komplett til leverandør/produsent å gjøre. I tillegg, hvis du hadde visst hvor mange som feildiagnoserer sin egen PC, hadde du ikke blitt så oppgitt over at Komplett ønsker hele settet inn til test. Forøvrig enig med OC-Freak om at rundt to uker er en fin tid :-) Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Tok 2mnd før jeg fikk PENGENE tillbake etter jeg returnerte et A8N-SLI kort.. men det burde ta 7dager+- Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Tok 2mnd før jeg fikk PENGENE tillbake etter jeg returnerte et A8N-SLI kort.. men det burde ta 7dager+- Hvorfor burde det ta så kort tid når rimelig tid faktisk er anslått til å være oppmot det firedobbelte? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Akkurat nå tar det nok litt ekstra tid, ettereffekt av ferier Noen av nettbutikkene kan være ganske sene om sommeren pga dette (tro meg, jeg har merket det..). Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 Hei igjen! Jeg mener en uke er mer enn nok. Og slik jeg tolker forbrukerloven er den på min side. § 30. Gjennomføring av avhjelp Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. " Slik jeg ser det vi da en uke eller mindre være rimelig tid da de begynner å snakke om erstattningsvare dersom det skulle ta lengre tid. Øyvindl PS. Gozzer. Hvordan i all verden skulle jeg ha kunnet feildiagnosert det? Pumpa går ikke, har målt på print. 0V ut (som jeg også skrev til komplett). Lenke til kommentar
Komplett.no Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Sendte mail fredag og da sa de at de antagelig kom til å teste det denne uka. Hei Øyvind Siden du har en del informasjon i profilen din var det ikke så vrient å finne ordren din :-) Nytt sett er i skrivende stund faktisk på vei og på lager så det er nok i Stange rimelig raskt. Når det gjelder vannkjøling krever dette ofte litt merarbeid ved test kontra andre ting som skjermkort ol. Regner med at du forstår :-) Til info så er behandlingstiden for øyeblikket på ca. 2 virkedager, så alt er i rute etter sommeren og alle er tilbake fra ferie. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Hei igjen! Jeg mener en uke er mer enn nok. Og slik jeg tolker forbrukerloven er den på min side. § 30. Gjennomføring av avhjelp Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. " Slik jeg ser det vi da en uke eller mindre være rimelig tid da de begynner å snakke om erstattningsvare dersom det skulle ta lengre tid. Øyvindl PS. Gozzer. Hvordan i all verden skulle jeg ha kunnet feildiagnosert det? Pumpa går ikke, har målt på print. 0V ut (som jeg også skrev til komplett). Med erstatningsprodukt menes det lånegjenstand! Altså at om man leverer inn en telefon til reparasjon der man kjøpte den, har man krav på en enkel og grunnleggende lånetelefon imens reparasjon foretas. Denne leverer man inn igjen når man får igjen den ferdig reparerte telefonen. Så det du har hevet ut betyr ikke nytt produkt, det betyr lånegjenstand, og har lite å gjøre med at man skal få nytt sett innen 1 uke, eller at ting MÅ være ferdig reparert innen 1 uke. Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 jaja, men da så. Har ikke fått noen bekreftelse på testing eller nytt produkt på mail enda, men det kan vel kanskje være treghet i systemet? Takk til komplett! Øyvind Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå