Chief_R-W Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Har ofte vært litt for slurvete med å klikke på det lille ikonet nede på oppgave linjen. Er det viktig å klikke og kople fra maskinvaren før jeg tar å kopler ut ledningen til mp3 spilleren? Har hatt litt problemer med mp3 spilleren kan det skyldes dette? Hvis må jeg bli flinkere med å bruke sikker avkopling Lenke til kommentar
TCi Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Ja, det er viktig. Du kan miste data på den. Det blir alltid kommunisert mellom Windows og enheten. Ved plutselig avbrudd så kan det i værste tilfelle føre til datatap på enheten du kobler til. Jeg har ikke lest så veldig mye om dette, men det er en grunn til at funksjonen er tilstedet. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Ja, det er viktig. Du kan miste data på den. Det blir alltid kommunisert mellom Windows og enheten. Ved plutselig avbrudd så kan det i værste tilfelle føre til datatap på enheten du kobler til. Jeg har ikke lest så veldig mye om dette, men det er en grunn til at funksjonen er tilstedet. ..er det noen som har vært slapp, så er det meg!! Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Opplevde faktisk at et album jeg hadde kopiert til MP3en ikke var der lenger når jeg bare røsket ut ledningen. Var heldigvis bare å kopiere det innpå igjen, men er nok litt verre hvis man flytter (klipp ut-lim inn) filene. Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Har aldri brukt den avkoblings greia. Men har hatt mye problemer med at filene på mp3 spilleren plutselig forsvinner. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 Takk da må jeg nok fremover være litt flinkere. Var sikkert derfor USB Pen'en gikk til h****** så jeg må nok skjerpe meg der ja. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Så uforsiktige dere er Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Hehe, er ikke alltid jeg heller gidder å bruke trygg fjerning, men da ser jeg også på disken min at den ikke skriver/leser, eller at sangene er ferdig overført til mp3-spilleren. Aldri hatt noen problemer. Trygg fjerning er vel egentlig en funksjon for å være sikker på at dette ikke foregår noen kommunikasjon mellom enhetene... Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 Ja tror iallefall ikke jeg skal gjenta å nappe ut kabelen før jeg har trygt fjernet kommunikasjon fra spilleren og pcen. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Aldri hatt noen problemer. Trygg fjerning er vel egentlig en funksjon for å være sikker på at dette ikke foregår noen kommunikasjon mellom enhetene... Ja, er det det, eller? For, hvis det er, så er jo jeg "trygg" også! Jeg napper jo ikke ut ledningen, eller slår PowerOff hvis jeg vet det skjer noe der.. Eller kan det fucke opp uansett? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Har som sagt aldri skjedd noe med meg, når jeg freidig har sløyfa trygg fjerning, og samtidig visst at det ikke foregår f.eks. skriving/lesing på den eksterne disken min. Men det er vel kanskje som de over her med mp3-spillere sier (om de nappa ut pluggen etter at alt var overført) at det er en risiko for korrupte eller manglende filer... Lenke til kommentar
Barkster Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Jeg har en ekstern hdd som jeg pleier å skru av uten at jeg deaktiverer den.er det noe lurt eller burde jeg deaktivere den først? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Det spørs som sagt opptil flere ganger i tråden om du er sikker på om den er i aktivitet eller ei. Uansett koster det deg ikke så mye å gjøre det på den sikre måten, det koster deg to museklikk. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Jeg bruker aldri Trykk fjærning. Jeg prøver faktisk å bevise at det ikke trengs.. pga. meningen med usb masselagrings enheter var at det skulle være så lett å bare plugge inn å ut.. dessuten, så var det ikke noe sånt i win 98, og der gikk det helt fint-.. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 For litt siden, da jeg hadde trådløs internett, var det ofte noe galt med internetten. Hver gang det skjedde noe, røsket jeg trådløs adapteren inn og ut, UTEN trygg fjering. Dette medførte at jeg en dag, røsket ut den strøm styrings greia, dermed fikk ikke usb-huben rett styrke strøm. Jeg har heldigvis masse ledig usb igjen, men jeg har bare EN fungerende foran! Så, "trygg fjerning" gjelds ikke bare på dataen, men også i virkeligheten! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå