Gå til innhold

Beholde 9800Pro (AGP) ved oppgradering av PC?

TC80

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på å oppgradere cpu, hovedkort og minne. Og da kommer selvfølgelig dette spørsmålet i forbindelse med grafikk-kortet...

Kjøpte en Sapphire 9800Pro Ultimate Edition for et halvt år siden (hater bråkete vifter!). Tror jeg kan flashe den til XT.

Er det verd pengene å kjøpe nytt grafikk kort i samme slengen som jeg oppgraderer PC'en? Evt, hvilket grafikk kort bør jeg kjøpe? Da blir det altså et PCI-E kort. Alternativet er å beholde kortet mitt, men da må jeg kjøpe et AGP hovedkort :hrm:

Jeg er ingen hardcore-gamer, men jeg setter stor pris på god grafikk og høy fps. Min P4 2GHz 384mb ddr-ram, er tydeligvis altfor dårlig i krevende spill. Har ikke nubbesjans å spille Doom3, selv med det relativt nye radeon kortet mitt :no:

Hvis jeg skal kjøpe nytt grafikk-kort, spanderer jeg max 3000kr. Har ikke lyst å betale mer enn det smaker. Dessuten, utviklingen går jo så fort så.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I og med at å kjøpe et AGP hovedkort medfører dårligere brikesett og dermed muligens dårligere ytelse, er grunn nok i seg selv til å holde seg vekk ifra dette.

Samtidig vil det bli mye mer fremtidsrettet.

Jeg ville anbefale deg dette dersom du er ute etter ytelse for pengene:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311656&cks=PRL

Det er heller ikke så dyrt, så det blir ikke så sviende å kjøpe et nytt skjermkort senere i tiden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...