Gå til innhold

Mail til egen server fra ISP og distribuere videre

hotsand

Anbefalte innlegg

Hei,

Har følgende scenario:

Bedriften har ikke mulighet for bredbånd, kun isdn. Ønsker å sette opp en maskin som henter ned mail til alle brukere eksempelvis 1 gang i timen, og distribuerer dette videre til klientene. Dette for å unngå unødig bruk av isdn-linjene.

Finnes det noen gode løsninger for dette? Evt. guider for hvordan dette settes opp?

Skulle gjerne fungert slik at ISP mottok mail til alle adresser på domenet, uansett hva som står foran krøllen. Slik at lokal server hentet ned, distribuerte videre, og evt. slettet/bouncet mail som ikke hadde gyldig bruker på lokal server. Da slipper en å måtte opprette brukerene to plasser viss det skal opp en ny konto.

Gjerne linuxløsninger, for å slippe lisensavgifter..

Anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker en lignende løsning som du skisserer for min prvate mail:

- Jeg har en ISP som jeg har en mailadresse hos. Jeg kan hente ned mailen via POP3-protokollen.

- En linux-server med ClarkConnect 3.1 skjekker etter mail på POP3 serveren hvert 5. minutt, og videredistribuerer denne til rett bruker.

- Brukeren henter ned og leser eposten sin vha. IMAP4 protokollen. Mailen er også tilgjengelig via et lettfattelig web-grensesnitt som gjør at jeg har tilgang på mailen min uansett hvor jeg er i verden.

Den samme servern opererer også som en SMTP server for å sende mail. Regner ikke med at det hele er MEGET lett å sette opp Alle applikasjoner unntatt fetchmail kommer pre-installert, og kan konfigureres i et meget oversiktig web-gui.

Jeg vil tro at denne løsningen er midt i blinken for deg, kr. 0 i lisens-kostnader, og MEGET enkel å administrere. ClarkConnect er også dønn stabil, serveren min er kun nede når det er strømbrudd...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...