tropic Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) jeg kjøpte et pci kort fra netshop.. og har funnet ut at det er kortet som lager alle problemene... sendte en mail til netshop om retur av kortet og at jeg kan få et anne kort for å prøve om det virker.. men netshop sa at jeg skulle kontakte 3 com... Har ikke netshop noen ting med retur av varer eller? edit: ny topic.. Endret 5. september 2005 av tropic Lenke til kommentar
TEE Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Hvis du forklarte deg på samme måte til Netshop som her, er det ikke så rart at de ba deg kontakte 3com. Lenke til kommentar
tropic Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 forklar... Lenke til kommentar
Arodin Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Hvis du mottok en defekt vare så har du rett på å få byttet ja. I tillegg regner jeg med at varen er i den stand du mottok det. Vær sikker på at kortet virkelig er defekt før du sender det tilbake, burde ikke være så vanskelig å finne ut. Vi trenger litt utdyping....for å basere oss på mer enn antagelser. Endret 5. september 2005 av Arodin Lenke til kommentar
tropic Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 (endret) kortet er ikke defekt.. det virker.. men har laget en ny tråd.. kan spørre om det samme her kansje.. kopiert fra den andre tråden: er det trådløs teknologi som er feilen eller?? eller er det kortet?? kortet virker fint når jeg surfer.. men med en gong jeg laster ned, spes torrent. så slutter datan å virke.. den låser seg 100% og må restarte... men med kabel virker alt fint.. andre med samme problem?? det er 3com.. edit: linja er mellom 2-4 mbit.. vanskeli å måle når det er flere som bruker den, hybel... Endret 5. september 2005 av tropic Lenke til kommentar
trulsta Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 og du vet med 100% sikkerhet at det er nettverkskortet som er årsaken til problemene? Aldri hørt at et nettverkskort skaper slike problemer, er gjerne rammen! Har du feilsøkt, i.e brukt et annet nettverkskort på det samme systemet? -Truls Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Så når du laster ned torrents ( sikkert bare lovelige ting ja :!: ) så fryser maskinen. Hm hva står det i manualen under problemer under nedlasting av wares hehehe Er det rart Netshop sender deg videre. Lenke til kommentar
tropic Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 torrents.. bare lovlige ting ja.. men har det kansje noe med max opp og nedlasting samtidig? at jeg belaster kortet altfor masse kansje.. jeg får sånn mld.. machine_check_exeption når den slår seg av.. er vel blåskjerm d kalles.. men hva om jeg kjøper denne da?? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300828&cks=PLC har aldri hatt problem når jeg bruker kabel.. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 kortet er ikke defekt.. det virker.. men har laget en ny tråd.. kan spørre om det samme her kansje.. kopiert fra den andre tråden: er det trådløs teknologi som er feilen eller?? eller er det kortet?? kortet virker fint når jeg surfer.. men med en gong jeg laster ned, spes torrent. så slutter datan å virke.. den låser seg 100% og må restarte... men med kabel virker alt fint.. andre med samme problem?? det er 3com.. edit: linja er mellom 2-4 mbit.. vanskeli å måle når det er flere som bruker den, hybel... Det er vel en helt typisk "ikke reklamasjons-sak". Det er vel svært tvilsommt at kortet er direkte defekt men det fungerer ikke med din maskin med ditt oppsett. Har du hatt det mindre enn 14 dager returnerer du det bare på vanlig måte. Hvis ikke: -Først, se etter oppdaterte drivere -oppdatere bios -Sjekk IRQer. Hvilke enheter deler IRQ med nettkortet. Forsøk å disable disse. Forsøk å disable så mye som mulig og så enable en for en enhet til det evt krasjer. - kjør på lavere hastighet. Står sikkert på 54Mb, du trenger ikke mer enn 11. -Eventuellt må du høre med 3-com for å få de til å akseptere retur. Lenke til kommentar
tropic Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 hvordan kjører jeg på 11mbit?? ja det står no på 54 mbit.. får prøve det.. Lenke til kommentar
joker Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 last ned nyeste driver og prøv en annen pci slot Lenke til kommentar
tropic Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 har prøvd en annen pci slott.. alle faktisk.. Lenke til kommentar
tropic Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 men jeg ser at driveren ikke er digitalt signert av microsoft.. kan dette bety noe eller?? andre plasser enn 3 com jeg kan finne drivere?? Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Du har ikke tilfeldigvis installert programvaren som fulgte med kortet? Er ofte at programvaren krasjer med Windows (snakker av erfaring). Du kan jo prøve slik jeg gjorde: Slett programvaren som tilhører kortet. Start maskinen på nytt, og når Windows har funnet kortet og ber om drivere, setter du inn CD'en, og lar Windows hente de nødvendige drivere selv (angir CD'romen som plassen hvor driverne ligger, Windows søker automatisk gjennom CD'en etter passende drivere). Med andre ord, ikke installere programvaren. Så kan du jo prøve om det fungerer litt bedre. Formulerte meg kanskje litt dårlig, men prøv deg litt fram så tror jeg du skjønner det ganske raskt. Endret 5. september 2005 av andrvas Lenke til kommentar
StigJakobsen Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Hva slags kort er det du har i maskinen? Hva slags accesspunkt har du? Gjelder det bare når du laster ned fra nettet, eller er det samme problem når du overfører filer på lokalnettet, og du bruker 100% av hva trådløstnettet klarer yte? Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 du kan endre instillingene i routeren til å bare broadcaste i 11mbps Lenke til kommentar
tropic Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Hva slags kort er det du har i maskinen?Hva slags accesspunkt har du? Gjelder det bare når du laster ned fra nettet, eller er det samme problem når du overfører filer på lokalnettet, og du bruker 100% av hva trådløstnettet klarer yte? har et 3 com pci kort.. dette: http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2375 og acsesspunt/router/switch så vet jeg ikke, hybel.. men vet det er en 3 com.. torrent er jo nesten 100% av det kortet yter.. men har ikke overført filer over lokalnettet.. mentorrent er jo både ned og opplasting samtidig.. Endret 5. september 2005 av tropic Lenke til kommentar
tropic Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 du kan endre instillingene i routeren til å bare broadcaste i 11mbps hvordan kommer jeg meg inn i routern da?? uten cd? Lenke til kommentar
tropic Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Du har ikke tilfeldigvis installert programvaren som fulgte med kortet? Er ofte at programvaren krasjer med Windows (snakker av erfaring).Du kan jo prøve slik jeg gjorde: Slett programvaren som tilhører kortet. Start maskinen på nytt, og når Windows har funnet kortet og ber om drivere, setter du inn CD'en, og lar Windows hente de nødvendige drivere selv (angir CD'romen som plassen hvor driverne ligger, Windows søker automatisk gjennom CD'en etter passende drivere). Med andre ord, ikke installere programvaren. Så kan du jo prøve om det fungerer litt bedre. Formulerte meg kanskje litt dårlig, men prøv deg litt fram så tror jeg du skjønner det ganske raskt. ja jeg har gjort det slik at windows styrer kortet.. men får sån mld når jeg instalerer kortet, at drivern ikke er digitalt signert av windows.. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Ang. torrent: Laster du ned torrenter i 10GB+ -klassen? Isåfall har du sikkert for lite minne. Maskinen pleier ofte å fryse ved kraftig bruk av minne, viss den er litt gammel. Bitorrent bruker utrolig mye minne ved store nedlastinger, i.o.m det er ganske mange forbindelser som holdes åpne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå