Gå til innhold

Gjøre Shuttle SN25P (nesten) lydløs?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har for en tid tilbake kjøpt meg en Shuttle SN25P. (maskinvare ser du i profil). Men jeg irriterer meg veldig over hvor mye støy den lager. Derfor er jeg villig til å gå relativt langt for å få den stille.

Er det noen som kan komme med noen tips? Jeg har ThermalTake BigWater liggende. Så om noen har en ide om hvordan ejg skal få puttet den inn der blir ejg veldig fornøyd :) Det er bare blokka og slangene som i tilfelle skal inn. Slangenes utgang bør se relativt pen ut.

Så, noen forslag?

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hehe, jeg fant nå ut at det VAR skjermkortet. Det jeg synes er rart er at det er et x800xl "ultimate Edition". Det skal vel liksom være ganske stille da, med slagord som "hear the game, not the machine" eller noe lignende. Men jeg har jo et annet x800xt "standard" som bare bråker tiendedelen. :hmm: Hva kan det være?

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar

Kan være noe så trivielt som at vifta ikke har skikkelig kontakt med GPU og/eller at kjølepastaen er av dårlig kvalitet.

Anbefaler å skru av vifta, vaske gpu og kjøleribbe med isopropanol og påføre ny arctic silver 5. Har funka for meg tidligere, men har nå fått meg et 6800GT pci express som er glovarmt samme hva (65 idle), så jeg skal ned og kjøpe meg Zalman VF700Cu akkurat nu :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...