El Matador Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Heisann! Jeg har en harddisk som står litt i stå her nå. Den vil ikke starte opp Windows, og jeg vil derfor legge inn Windows på ny. Men jeg har noen forholdsvis viktige filer som ligger på skrivebordet. Problemet er når disken settes i en annen Pc får jeg tilgang til alle mapper, utenom disse som e "private" Da jeg trenger å være innlogget på OS på denne disken. Noen som vet hvordan jeg kan hente ut disse filene? Trenger den. Danke Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Edit: Sorry leste feil... Endret 5. september 2005 av bureaucrator Lenke til kommentar
kvase Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 bruk en anen pc til og kopiere dem filene du trenger inn på en cd/dvd vis du har tilgang derfra. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 bruk en anen pc til og kopiere dem filene du trenger inn på en cd/dvdvis du har tilgang derfra. Det går ikke, ettersom jeg ikke kommer inn på "private" mapper og filer. Jeg må inn på OS på akkuratt den disken for å kunne det. Den vil jo ikke starte opp Windows, så jeg kommer meg ikke inn. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Prøvd å opprette en bruker med samme navn og passord som du hadde på den gamle disken? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Neida, du må ikke inn i den "windowsen". Gå inn på mappealternaltiver (i menyen du har når du er i en mappe) og finn show -> "use simple filesharing", fjern avhukingen der. Så kan du gi deg selv tilgang til de mappene du ikke har lov til å gå inn på nå. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Beskrivelse for Windows XP: Høyreklikk på mappen det gjelder, velg Deling og sikkerhet. Klikk Sikkerhet og deretter Avansert. Klikk så på Eier og deretter merker du din egen konto (påloggingsnavn). Merk også for Erstatt eier av underbeholder og -objekter og trykk deretter OK. Det kan ta litt tid å få satt eier, men etterpå skal det være fritt fram. Edit: Gjør som Ueland sier først, jeg glemmer av det der bestandig... Endret 5. september 2005 av Spirograf Lenke til kommentar
Rusmusa Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) http://www.knoppix.org/ http://www.knoppix.net/get.php Endret 5. september 2005 av Rusmusa Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Beskrivelse for Windows XP: Høyreklikk på mappen det gjelder, velg Deling og sikkerhet. Klikk Sikkerhet og deretter Avansert. Klikk så på Eier og deretter merker du din egen konto (påloggingsnavn). Merk også for Erstatt eier av underbeholder og -objekter og trykk deretter OK. Det kan ta litt tid å få satt eier, men etterpå skal det være fritt fram. Edit: Gjør som Ueland sier først, jeg glemmer av det der bestandig... Fungerte perfekt Da har jeg fått svar på mitt spørsmål, takk for raske svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå