Gå til innhold

Hardware.no: Vanvittig overprising på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

La nå folk selge til hvilken pris de vil. Det er verken ulovlig eller lugubert å forlange blodpris, så lenge du er helt up-front med hva du faktisk får for pengene (og det er jo denne selgeren, han lister jo nærmest alle komponenter i PCen).

 

Så slutt å rakke ned på denne typen selgere, og bruk heller tiden på å advare folk mot skikkelige skurker, dvs. svindlerene som det desverre finnes alt for mange av på bruktmarkedene.

 

-Stigma

Du har et poeng der, men grunnen til at jeg startet denne tråden var at jeg syntes det var et graverende eksempel på overprising. Man kan prøve å selge for hvilken pris man vil, ikke at jeg tror at den blir solgt uansett til den prisen. Man kan jo bare la være å kjøpe til den prisen. Mye værre er det selvfølgelig de useriøse selgerene "les bedragerene" som lurer folk trill rundt på bruktmarkedet. Har ikke blitt utsatt for det fordi jeg som regel kjøper nytt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja ja, spørsmålet er bare hvor lenge det går før han skjønner at har driti på draget. Dette viser hvor viktig det er å være seriøs i forhold til dokumentasjonen av det du skal selge. Man kommer som regel ikke så langt med faktafeil. Men uansett så tror jeg vi skal la han være i fred og se om han trekker annonsen eller setter ned prisen betraktlig. Jeg vil ikke at dette skal føre til noe personangrep av selger. Foreslår at denne tråden stenges snart.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...