Gå til innhold

Hardware.no: Vanvittig overprising på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Quote

 

"jeg selger nå min elskede pc som er 6 mnd gammel, og bygd selv..

Er kunn 17 år og har hatt 5 pc'er på 3 år fra amd athlon 1200 til 2500+ ;P..

 

Spec på den pc'n jeg skal selge:

 

Amd athlon Xp 2500+ 1.83ghz,512kb cache,333mhc buss...

Epox 8k9a7i hovedkort.

A-open dvd brenner 16x ( dual layer 8mb cache osv).

Philips cd brenner ( 52x på brenning og lesing 24x på cd-rw)..

Geforce fx 5800 (128mb kort)..med dvi sv-video osv..

512 mb ram ( Twinmos pc 3200 dual match pack 2*256)..

3 Stk harddisker (Western 80gb Ide) (Samsung 120gb Ide) (Samsung 160gb s-ata) tilsammen i windows ca 320-330gb...

Q tech 400 watt low-noise.

Thermaltake x-blower 2 ( viftestyring med 2 stk turbinvifter 5000 rpm, osv)dem ene står på cpu'n den andre står på sidedøra.

2 stk forran harddiskene.

4 stk neonlys med kontrolpanel.

21 tommer Adi 6p skjerm..

mus, tastatur osv..

Msi 54mb trådløst kort..

7.1 Creative 24 bit lydkort.

4 usb 2.0 porter ekstra.

Raidmax scorpio midi tower.

div kabler som er nødvendig osv..

 

betalte kr 10500 for denne for ca 6 mnd siden, har aldri hatt noen problemer med den, det er fortsatt igjenn garanti på nesten alle delene.

 

selger dn for minimum 7500"

 

Mener dette blir alt for drøyt, jeg ville gitt maks 2000 for det der. Håper ingen her på forumet ryker på den der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange åver priser delux!

 

mange selger pcer som er både 1,2 og 3 år gamle med intel pentium 2,4 og amd xp 2400, 1 gb minne osv.... va koster det i dag da. en gig ddr-minne og standard ddr-2 minne får du jo for 1000lappen + att dette er brukt :p

 

var fornøyd med prisen på det jeg kjøpte

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=34529

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=22328

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=26321

+ ett gamelt skjermkort slik at jeg fikk brukt pcen til jeg skaffet meg ett pci-e kort

 

til 1500kr med frakt ;)

Det er ikke en mnd gamelt en gang :D

Lenke til kommentar

La nå folk selge til hvilken pris de vil. Det er verken ulovlig eller lugubert å forlange blodpris, så lenge du er helt up-front med hva du faktisk får for pengene (og det er jo denne selgeren, han lister jo nærmest alle komponenter i PCen).

 

Så slutt å rakke ned på denne typen selgere, og bruk heller tiden på å advare folk mot skikkelige skurker, dvs. svindlerene som det desverre finnes alt for mange av på bruktmarkedene.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Så lenge produktbeskrivelsen er riktig så er jo alt greit. Bruktverdien er jo rett og slett det markedet er villig til å betale. Om det er rettferdig er noe helt annet. Er vell ingen som ville stoppet budrunden på sitt eget hus forde de mente prisen var blitt så høy at den ikke lenger reflekterte husets reelle verdi?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Nå er det fullt lovlig å legge ut til den prisen man måtte ønske, men da må man jammen meg tåle å bli gjort narr av også -ærlig talt. :tease:

 

Det kan jo nevnes at selger neppe har helt rent mel i posen, men det kan man jo lese mer om i : denne tråden :nei:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...