Stephen Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Skal sette sammen en PC som må være STILLEGÅENDE og skal brukes til surfing, office-programmer, belderedigering, MP3 og filmer. Skal altså ikke brukes til spilling. Har følgende krav: Kabinett: det viktigste er at det er støysvakt og gjerne har støydemping av harddisk. Den bør også ha USB i front. Hovedkort: PCI-express, SATA, integrert lydkort med digital utgang, ingen vifte CPU: Har ikke noe å si om det er AMD eller Intel, men den må avgi lite varme, ha god ytelse men være så billig som mulig. Trenger også anbefaling på en cpu kjøler Harddisk: Stillegående hd på ca 160 gb RAM: 1 GB Skjermkort: Skal ikke brukes til spilling, så jeg legger ikke mye penger i dette. Det må ha DVI utgang og være uten vifte. Lydkort: Kobler PC'en til seteroanlegget via digital kabel og hører på mp3 musikk. Vil det innebygde lydkortet i hovedkortet duge, eller bør jeg kjøpe et eget lydkort. DVD-brenner: En eller annen 16x brenner. Trenger ikke noe mer. Noen gode forslag? Endret 5. september 2005 av Stephen Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Her har du et "lydløst" forslag fra Netshop: Kabinett:Arctic Cooling Silentium T1. Sinnsykt stillegående kabinett som også har god demping til hardisken. Hovedkort:Gigabyte GA-K8NF-9. Bra hovedkort med passivkjøling av chipsettet. Det har også digital inn og ut for lyd. CPU:AMD Athlon 64 3000+ 1.8 Ghz OEM u/vifte. CPU-Kjøler:Thermaltake Vifteløs CPU-kjøler. Skjermkort:POV GeFORCE 6200TC,vifteløst. Minne:2 stk OCZ 512MB Value. Harddisk:Samsung 200GB S-ATA II. Den mest stillegående disken jeg har vært borte i. DVD-Brenner:BenQ DW1640 Sort. Glimrende brenner! Totalpris:6009 kr. Mer stillegående enn dette blir det ikke for 6000 kr. Endret 5. september 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå