jon_gunnar Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Vil bare få sagt takk till alle som har hjulpet meg her i forumet de siste dagene. Da er maskinen oppe p går så det suser. Eneste er at jeg synes tempen på cpu'en er litt høy. Det ligger stabilt på 40 grader. Uansett. Mange takk til det som har tatt bryet med support. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Quote: Den 2002-08-11 23:41, jon_gunnar skrev:Vil bare få sagt takk till alle som har hjulpet meg her i forumet de siste dagene. Da er maskinen oppe p går så det suser.Eneste er at jeg synes tempen på cpu'en er litt høy. Det ligger stabilt på 40 grader. Uansett. Mange takk til det som har tatt bryet med support. 40 grader er faktisk ganske lavt til å være CPU temperatur. Så du behøver ikke være redd for at det er høyt. Min ligger stabilt på ca. 60, og rundt 70 ved full load. Har du Pentium 4 så er 40 grader akkurat passe lavt, har du XP... så skjønner jeg ikke hvordan du kommer så lavt. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Det er nok mange som kan takke dette forumet for mye. Bl.a. meg :smile: Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 jon_gunnar, 40° er slettes ikke for mye på prosessoren din, faktisk så er det en feilmåling. For å måle den korrekte temperaturen på prosessoren din, må du hente ned en oppdatert versjon av PCprobe. Det er en feil på den versjonen som følger med i esken med hovedkortet som gjør at den alltid viser 40°C. Du finner den siste versjonen på denne adressen. I skrivende stund er det versjon 2.17.05. For de som lurer, så har jon_gunnar et Asus P4S533 hovedkort. Edit: litt tilleggsopplysninger _________________ Byggeren [ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-08-11 23:52 ] Lenke til kommentar
vegge Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Gratulerer med ny maskin! Men kan vi ikke få vite innmaten på herligheten da? :smile: Lenke til kommentar
jon_gunnar Skrevet 11. august 2002 Forfatter Del Skrevet 11. august 2002 Quote: Den 2002-08-11 23:45, byggeren skrev:jon_gunnar, 40° er slettes ikke for mye på prosessoren din, faktisk så er det en feilmåling.For de som lurer, så har jon_gunnar et Asus P4S533 hovedkort. Ja, mange takk for den. Da er den hentet og installert. Tempen fløy opp til 42 før den gkk ned igjen. En annen ting som irriterer litt er at cpu viften min ligger på i overkant av 1800, og programmet instisterer på å gi alarm på 2200. Men dette er bare småting. Jeg er svært så fornøyd. Lenke til kommentar
asad Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Jeg bruker muligheten til å takke alle som har hjulpet meg! :smile: Flott forum. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Quote: Den 2002-08-12 00:07, jon_gunnar skrev:Ja, mange takk for den. Da er den hentet og installert. Tempen fløy opp til 42 før den gkk ned igjen. En annen ting som irriterer litt er at cpu viften min ligger på i overkant av 1800, og programmet instisterer på å gi alarm på 2200.Men dette er bare småting. Jeg er svært så fornøyd. Ja, det gjør min oxo! litt lavere, ca 1600+. Er det noe som er galt/for lavt? i bios, lyser det rødt og jeg for noen ganger feilmld i hardware monitor ved oppstart/restart. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 liten rettelse: hos meg gjelder dette psu-vifta... 1600+ rpm virker da VELDIG lite! Lenke til kommentar
jon_gunnar Skrevet 13. august 2002 Forfatter Del Skrevet 13. august 2002 Quote: Den 2002-08-13 12:07, ridgea skrev:liten rettelse:hos meg gjelder dette psu-vifta...1600+ rpm virker da VELDIG lite! Ja det gjør det, men så vidt jeg kan se har jeg ikke monitoring på PSU vifta i det hele tatt. Og det syntes jeg også var litt snodig. Jeg får også enkelte stopp under oppstart med melding om at jeg skal sjekke Power menyen i bios. CPU fan påstås nå å ligge på 1875. Lenke til kommentar
dale Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Quote: Den 2002-08-13 13:18, jon_gunnar skrev: Quote: Den 2002-08-13 12:07, ridgea skrev: liten rettelse: hos meg gjelder dette psu-vifta... 1600+ rpm virker da VELDIG lite! Ja det gjør det, men så vidt jeg kan se har jeg ikke monitoring på PSU vifta i det hele tatt. Og det syntes jeg også var litt snodig. Jeg får også enkelte stopp under oppstart med melding om at jeg skal sjekke Power menyen i bios. CPU fan påstås nå å ligge på 1875. Det kan være noe så enkelt som at du f.eks ikke har en floppy instalert. Det kan du "skru av" i biosen :smile: ta å aktiver det interne lydkortet og plugg inn lyd der, da får du vite hva som er "feil" ved oppstart så kan du bare dekativere det. :smile: Lenke til kommentar
jon_gunnar Skrevet 13. august 2002 Forfatter Del Skrevet 13. august 2002 Quote: Den 2002-08-13 13:33, dale skrev: Ja det gjør det, men så vidt jeg kan se har jeg ikke monitoring på PSU vifta i det hele tatt. Og det syntes jeg også var litt snodig. Jeg får også enkelte stopp under oppstart med melding om at jeg skal sjekke Power menyen i bios. CPU fan påstås nå å ligge på 1875. Det kan være noe så enkelt som at du f.eks ikke har en floppy instalert. Det kan du "skru av" i biosen :smile: ta å aktiver det interne lydkortet og plugg inn lyd der, da får du vite hva som er "feil" ved oppstart så kan du bare dekativere det. :smile: Floppy er på plass. Og jeg har helt fin lyd. Som jeg skrev så kommer det bare en melding om å sjekke Power menyen i bios, og det er alt. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Quote: Ja det gjør det, men så vidt jeg kan se har jeg ikke monitoring på PSU vifta i det hele tatt. Og det syntes jeg også var litt snodig. vifteledningen fra psu monterer du på den lille hvite (3 pin tror jeg, lik den du kobler cpu-vifta og kabinett-vifta) som ligger mellom den stor brede strømpluggen på hovedkortet (ATX) og Ez-pluggen (samme type som du finner på cd og hd. cpu vifta de har lav rpm fordi den har lite strøm. har du husket å koble til p4-strøm pluggen? den er liten og firkantet, monteres ved siden av cpu'en mot baksiden av kabinettet Lenke til kommentar
jon_gunnar Skrevet 13. august 2002 Forfatter Del Skrevet 13. august 2002 Quote: Den 2002-08-13 13:38, ridgea skrev: vifteledningen fra psu monterer du på den lille hvite (3 pin tror jeg, lik den du kobler cpu-vifta og kabinett-vifta) som ligger mellom den stor brede strømpluggen på hovedkortet (ATX) og Ez-pluggen (samme type som du finner på cd og hd. cpu vifta de har lav rpm fordi den har lite strøm. har du husket å koble til p4-strøm pluggen? den er liten og firkantet, monteres ved siden av cpu'en mot baksiden av kabinettet Åpnet kabinettet og tittet godt etter. Det hjelper å dytte ledninger godt inn. Da har jeg plutselig målinger fra psu og. Den ligger på ca 1460. Og cpu vil ikke over 1500 nå. Jeg har koblet til p4 strømmen, og den er det jo vanskelig og koble feil. Men med åpent kabinett og en vifte som blåser inn er jeg nå nede i cpu temp på 31 og mb temp på 33. Med lukket kabinett lå jeg på ca 39 / 38. Har ikke fått inn noen ekstra kabinett vifte ennå. Spilte litt Morrowvind inatt og da hadde cpu tempen klatret over 50. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 jon_gunnar:siden rpm'en på din psu er omtrent like lavt som min, er det kanskje normalt:) har helt lik kabinett som deg, samme hovedkort og cpu (p4 2.0a). Derimot, er cpu-hastigheten min ca 2500 rpm. Jeg har akkurat satt opp pc'en min jeg også. Akkurat nå, sliter jeg å koble meg opp på internett (bruker faren min sin pc nå; adsl). Dette på min nye pc: Kjører win2k pro og har et isdn billion kort. Jeg for installert kortet, men når jeg skal koble meg opp, står den bare stille på "dialing", virker som det ikke får no kontakt et eller annet sted, til slutt får jeg: "cannot establish connection, eller no". Vet du no om det? for du koblet deg opp med din nye pc? andre ting: i device manager har et spørsmål tegn på en "uknown device". vet hva det er, eneste som står at det er noe med PCI/ISA broen (men p4s533 har jo ikke no ISA??). Noen som kan hjelpe meg med det jeg har nevnt ovenfor? ellers, jon_gunnar, lykke til med pc'en din, det trenger hvertfall jeg...:smile: Lenke til kommentar
fAight Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Quote: andre ting: i device manager har et spørsmål tegn på en "uknown device". vet hva det er, eneste som står at det er noe med PCI/ISA broen (men p4s533 har jo ikke no ISA??). Edit: andre ting: i device manager har et spørsmål tegn på en "uknown device". vet hva IKKE det er, eneste som står at det er noe med PCI/ISA broen (men p4s533 har jo ikke no ISA??). Lenke til kommentar
jon_gunnar Skrevet 13. august 2002 Forfatter Del Skrevet 13. august 2002 Quote: Akkurat nå, sliter jeg å koble meg opp på internett (bruker faren min sin pc nå; adsl). Dette på min nye pc: Kjører win2k pro og har et isdn billion kort. Jeg for installert kortet, men når jeg skal koble meg opp, står den bare stille på "dialing", virker som det ikke får no kontakt et eller annet sted, til slutt får jeg: "cannot establish connection, eller no". Vet du no om det? for du koblet deg opp med din nye pc? Det er mulig at jeg misforstår noe her. Men hvis du er på en maskin som er tilkoblet adsl, hvorfor ønsker du da og gjøre bruk av et isdn kort ? Jeg satte opp xp pro nå, men maskinen gikk rett på nett den via det innebygde lan kortet. Har den samme enheten i trøbbel som du har. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 hehe, tja hvorfor bruker jeg isdn når jeg har adsl? ikke godt å si...neida, far min sin pc er i 3.etg og rommet mitt er i 1.etg, så ofte gidder jeg bare ikke å gå HELT opp slå på pc'en hans, bare for å sjekke mail:) derfor er det litt greit å ha internett på rommet mitt, dessuten har jeg ikke investert i noe hjemmenettverk ennå. Skal vel etterhvert kjøpe meg en router, slik at jeg får delt adsl linja med fadern...:smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå