neo_xp Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Har sjekket litt rundt og ser at mange mener SMC Directional Home Antenna 2.4 GHz er et bra valg. Har problemer med dekning i leilighetsbygget jeg bor i. Men ønsker å bruke denne på min laptop. Hva trenger jeg for å koble den til laptoppen? Finnes det pcmcia kort med uttak for slike antennekablet? Lenke til kommentar
xoriath Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Antenna skal primært kobles i routeren... bare så du vet det... Lenke til kommentar
neo_xp Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Dersom det ikke er mulig å bytte antenne på routeren da? Vet den kan kobles til antenneuttak på pci kort. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Antenna skal primært kobles i routeren... bare så du vet det... Ikke nødvendigvis. Antennen her er faktisk best egnet til å koble på klientene siden den er retningsbestemt (stårler kun i en retning). Lenke til kommentar
neo_xp Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 Takk TheBoz. Det var det jeg trodde. Men da lurer jeg igjen på om det finnes pcmcia kort hvor det kan kobles eksterne antenner? Eller om det finnes en USB løsning? Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Mange spørsmål, men hvorfor ikke spørre google.com først? Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 (endret) Men da lurer jeg igjen på om det finnes pcmcia kort hvor det kan kobles eksterne antenner? Disse finnes, du får søke litt. Ulempen med slike kort er at de gjerne har en sær og veldig liten kontakt (det finnes flere typer) og koster nesten uten unntak en god del mer enn de uten. Du kommer til å trenge en pigtail (dvs. kort antennekabel med overgang) i tillegg til en antenne. Det blir ikke billig. edit: dårlig quote og trykkleif Endret 6. september 2005 av Zenit Lenke til kommentar
neo_xp Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Takk for tilbakemeldinger. Ser ikke ut til at jeg skal bruke ekstern antenne på min laptop. Men siden det er så mange dyktige folk her inne, hva bør jeg da gjøre? Har en router som står i etasjen under pcen. Kan ikke skifte antenner på routeren. Det er ca 10 meter i luftlinje mellom pc og router. Får ingen signal. Noen smarte ideer? Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 hvis den står 10m unna, ville jeg bare flyttet litt på boksen. kan være nok med å flytte den et par meter. prøv også å bytte kanal som Aksesspunktet sender på (kan hende du har støy i nærheten som "jammer" signalet ditt) Lenke til kommentar
xoriath Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Fantes det ikke en tråd om hvordan å modde på en sånn rcma kontakt på ett vanelig pcmcia kort?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Jo, sjekk i worklog forumet, tror det skal ligge noe der. Lenke til kommentar
prinsen Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 jeg kjøpte en sånn smc antenne.......og den er en stor vits.....helt bortkastetede penger.....den er så dårlig at det er vanskelig å tro!! end of story.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå