Clayman Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Jeg har hatt en Western Digital 80GB harddisk i ca 6 mnd. og den har fungert ypperlig helt til den plutselig hang seg her om dagen. Jeg trodde først det var et virus som hadde slått til da jeg ikke lykkes i å boote opp etter restarten, men nå lurer jeg på om disken faktisk er ødelagt. Etter å ha slettet alle partisjonene via fdisk verktøyet som følger med Red Hat Linux, lykkes jeg nå ikke i å opprette nye partisjoner via fdisk i Windows98. Med XP CD Rom'en får jeg opprettet nye partisjoner, men formateringen av disse mislyktes, det hele stopper opp(uten feilmeldinger...). Jeg klarte heller ikke å legge inn Linux på disken. Det siste jeg forsøkte var DataLifeGuard-verktøyet som jeg lastet ned på Western Digital sine nettsider. Verktøyet klarte å opprette en partisjon, men også her mislyktes partisjoneringen... Kan et virus forårsake alt dette? Magefølelsen sier at det er en hardwarefeil og siden jeg har garanti på disken vil jeg sende den inn til leverandøren. Ønsker bare å være på den sikre siden. Håper noen kan hjelpe. mvh ES Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Tror ikke dette skyldes ett virus nei. Tror du bør sende den inn til leverandøren i alle tilfelle. Garanti er en bra ting... utnytt det hvis du må. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Kan du ikke sjekke om harddisken er defekt med det programmet fra http://www.westerndigital.com ? Lenke til kommentar
Clayman Skrevet 11. august 2002 Forfatter Del Skrevet 11. august 2002 Quote: Den 2002-08-11 23:43, havegg skrev:Kan du ikke sjekke om harddisken er defekt med det programmet fra http://www.westerndigital.com ? Jeg prøvde DataLifeGuard programmet til Western Digital og dette maktet å opprette en partisjon, men det var(rettelse) formateringen som ikke lyktes... Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Da er den nok sund. Send inn dit du kjøpte den, så får du nok en ny! Lenke til kommentar
Aramis Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Quote: Den 2002-08-11 23:30, Clayman skrev:Jeg har hatt en Western Digital 80GB harddisk i ca 6 mnd. og den har fungert ypperlig helt til den plutselig hang seg her om dagen. Jeg trodde først det var et virus som hadde slått til da jeg ikke lykkes i å boote opp etter restarten, men nå lurer jeg på om disken faktisk er ødelagt. Etter å ha slettet alle partisjonene via fdisk verktøyet som følger med Red Hat Linux, lykkes jeg nå ikke i å opprette nye partisjoner via fdisk i Windows98. Med XP CD Rom'en får jeg opprettet nye partisjoner, men formateringen av disse mislyktes, det hele stopper opp(uten feilmeldinger...). Jeg klarte heller ikke å legge inn Linux på disken. Det siste jeg forsøkte var DataLifeGuard-verktøyet som jeg lastet ned på Western Digital sine nettsider. Verktøyet klarte å opprette en partisjon, men også her mislyktes partisjoneringen...Kan et virus forårsake alt dette? Magefølelsen sier at det er en hardwarefeil og siden jeg har garanti på disken vil jeg sende den inn til leverandøren. Ønsker bare å være på den sikre siden. Håper noen kan hjelpe.mvhES Da det har vert endel lyntordenvær i det siste, så kan det hende at en HD blir skadet dersom du ikke har dratt støpslet ut av veggkontakten. Vet om noen tilfeller. Skal ikke mye til for at startsektoren blir skadet selv om maskinen ikke er slått på, eller i bruk. Tror du har rett i at dette er et hardwareproblem. Vennlig hilsen Aramis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå