Nissen Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Jeg har nå bestilt denne basskassen og denne effektforsterkeren. Hvilke kabler er det jeg trenger utenom for å få koplet dette inn i bilen? Bak i bagasjerommet mitt henger det ned en rød og en hvit RCA-kabel i tillegg til en tjukk svart merkelig kabel, som på en måte ser ut som et digitalt 8-tall i tilkoplingspunktet. (Skulle tro dette var en slags strøm-kabel eller noe. Det jeg vet om kabelen er at det er hvertfall IKKE av typen XCR, DIN, RCA eller TELE kabel...) Selv kan jeg minimalt på dette området, og setter pris på all hjelp. Mvh Nissen Endret 5. september 2005 av Nissen Lenke til kommentar
Sky_Hawk Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Du trenger den RCA-kablen du har der fra før, så trenger du en fra remote på cd-spilleren, så trenger du en fra pluss polen på batteriet, så trenger du en jordkabel (kan godt hende den sorte som ligger der fra før er jord. Du kan jo måle den med et multimeter i forhold til pluss på batteriet og se om du får 12V). Lenke til kommentar
Morel Car Audio Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Det tyder på at det har vært en CD-veksler montert i bagasjerommet ditt tidliger. Kast signalkabelen og styringskabelen i søppla. De er for dårlige uansett! Kjøp deg et skikkelig sett med signalkabler og en fet strømkabel. Sikringsholder med Voltmeter og/eller Amperemeter med en 200 A sikring på vil gjøre seg godt i motor-rommet ditt! Trippelsjermet signalkabel og 4G+ er å anbefale opp til ca. 1000 watt (sammenlagt effekt fra forsterkerne dine, målt i RMS. Et enkelt men meget bra kabelsett fåes for rundt kr.490,- Jeg tror allikevel du kunne ha valgt et litt mer seriøst merke å brukt pengene dine på, men det er jo DU som skal spille musikk på stereoen din... Lytt deg frem til det systemet som DU mener låter best. Mvh Pål Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå