taxfree Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Hei, har en liten "case" her:s Akkurat kjøpt ett byggesett fra komplett og sotte sammen pcn. Er en stund siden siste jeg skrudde pc, men magefølelsen sier meg at jeg har nesten alt riktig. Får feilmelding ved oppstart: "PXE- E61: media test failure. check cable" what to do? Hovedkortet er ett MSI K8M Neo-v. Ingen andre kort.....bare en stk.rambrikke. Noen som kan gi ett lite vink? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Det betyr antagelig at du ikke har noen disk eller CD som booter. Som siste utvei prøver BIOS å boote fra nettverk, men siden du ikke har noen kabel tilkoblet får du den meldingen. Prøv å putt inn en Windows CD og boote fra. Lenke til kommentar
taxfree Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 (endret) akkurat ja. Bare en ny form for feilmelding^^ Nå er jo alt i skjønneste orden:) tusen takk! Endret 5. september 2005 av taxfree Lenke til kommentar
Oriuss Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 (endret) kk, jeg har og samme problem. men ossen booter jeg da? har en windows 2000 cd, kan jeg boote fra den? sry men veit posten er gammel. Endret 18. august 2007 av Oriuss Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Ja, alle Windows CDer kan boote. Når den booter kommer det opp et spørsmål om du vil boote fra CD, og da må du trykke en tast, ellers booter neste enhet. Man må først og fremst passe på at bootrekkefølgen i BIOS er riktig. CD må stå før harddisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå