havarden Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Jeg har nylig kjøpt en Pentium 4 2.0A, og kjører denne stabilt på 2.6GHz med boxed cooleren. En ting jeg imidlertid ikke er helt fornøyd med, er temperaturen (naturlig nok, siden kjøleren ikke er ment for overklokking). Jeg har i skrivende stund en CPU-temperatur på 47 grader (må sies å være under vanlig bruk av PCen), og en chipsettemperatur på 43 grader. Hovedkjortet er et aBIT BD7II-RAID, og jeg kjører alt originalt i tillegg til to kabinettvifter (Papst 8412 NGL) i bakkant av kabinettet. PCen står i en stue med romtemperatur på ca. 25 grader. Har noen forslag til bedring av temperatur uten at det går over stokk og stein med vannkjøling og så videre? Kunne gjerne ha tenkt meg å få ned disse temperaturene litt, og er interessert i alle erfaringer (spesielt erfaringer med Zalmans kjølere). Lenke til kommentar
inz@ne Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Nei.. Du har bra temperatur i forhold til ytelse og romteperatur. Tror ikke du vil tjene noe særlig på å bytte kjøler, uten å måtte gå over til vannkjøling. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 tror du må ha satt de kabinettviftene til å blåse feil vei elns, det er ikke normalt med 43 grader temp i kabinettet... satte inn _en_ vifte til å blåse luft inn i et chieftec kabinett og det hjalp betraktelig... Lenke til kommentar
havarden Skrevet 11. august 2002 Forfatter Del Skrevet 11. august 2002 Quote: Den 2002-08-11 23:37, blackbrrd skrev:det er ikke normalt med 43 grader temp i kabinettet Les innlegget mitt. CHIPSET-temperaturen er 43 grader. Hvis KABINETTET hadde holdt 43 grader hadde jeg også slått alarm for leeeeeeenge siden. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Tempen er hel ok,du tjener lite med å skifte kjøler satte selv på en Alpha kjøler og gikk ned bare 2-3 grader i forhold til org vifta Lenke til kommentar
jevel Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Er egentlig enig med Snekker'n her. Har Swiftech MCX478B med en Papst 80mm vifte. Min 2.0A ligger på ~55C ved 100% CPU / 30C ambient. Skal du senke tempen så det gjør noen forskjell, så er vannkjøling neste. Ville definitivt gått den veien hvis jeg visste at sommern skulle bli som den ble.... :wink:Deretter Pelting / Kryotech. -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå