Anonym5656 Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Har et Nvidia GeForce 2 titanium skjermkort som fungerer flott i Linux, men hadde kanskje tenkt til og prøve noen små spill, og tuxkart gikk bare med masse hakking. Jeg har kjørt NFSU2 på samme maskin i windows helt feilfritt før. Drivene jeg fant på Nvidia.com støttet alle mulige nvidia kort utenom mitt , Men er det noen pakker jeg kunne ha installert for at kortet skal fungere bedre? kjører Debian Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Du har med andre ord ikkje lagt inn nokon drivar? Den som ligg inne som standard har ikkje støtte for 3D-aksellerasjon. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Du har med andre ord ikkje lagt inn nokon drivar? Den som ligg inne som standard har ikkje støtte for 3D-aksellerasjon. Med andre ord ja! Hm, ok. Men Hvordan får jeg ordnet dette? Lenke til kommentar
olear Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) nVIDIA har begynnt å fjerne støtte for eldre kort (dette er en av ulempene når man ikke bruker frie drivere, G3/4 er vel neste som blir fjernet). Velg en eldre driver som fremdeles støtter kortet ditt (noe som ikke alltids er så lett hvis du bruker kernel 2.6.x). Endret 5. september 2005 av olear Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 (endret) Noen som vet hvordan jeg kan få 3D-aksellerasjon med kortet? har 2.6 kjerne Endret 6. september 2005 av Gakkakk Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 ingen som har peiling altså? Før da jeg kjørte Ubuntu funka kortet fint med 3D. Lenke til kommentar
olear Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Prøv en eldre versjon av driveren (før de fjernet G2-støtten). Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 Prøv en eldre versjon av driveren (før de fjernet G2-støtten). Veit du hvor jeg finner eldre drivere? Lenke til kommentar
olear Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 http://www.nvidia.com/object/linux_display_archive.html Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 (endret) har prøvd og installert en driver nå, og når jeg startx kommer det opp en hvit bakrund som det står nvidia på, og etterhvert klikker det mye i skjermen, også står det: dsymbil __glXacticescreens from module /usr/X11r6/lib/modules/extensions/libdri.a is unresolved! symbil __glXacticescreens from module /usr/X11r6/lib/modules/extensions/libdri.a is unresolved! Initializing extension GLX The XKEYBOARD keymap compiler (xkbcomp) reports: Warning: Type "ONE_LEVEL" has 1 levels, but <ralt> har 2 symbols Ignoring extra symbols Roors from xkbcomp are not fatal to the X server Warning: font rederer for ".pcf" already registred at priority 0 Warning: font rederer for ".pcf.Z" already registred at priority 0 Warning: font rederer for ".pcf.gz" already registred at priority 0 osvosvosv osvosvo osvosv Could not init font path element unix/:7100, removing from list! Waiting for X server to shut down. og når jeg rebooter får jeg(med blå bakrund): I cannot start the X server. It is likely that it is not set ip correctly. Would you like to view the X server output to diagnose the problem? Jeg har nvidia som driver i Xfree config fila mi btw Endret 12. september 2005 av Gakkakk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå