Gå til innhold

Funker pc,en uten skjermkort?

bliing

Anbefalte innlegg

Nettop kjøpt meg ny pc og la ikke merke til at den kommer uten skjermkort...

det jeg lurer på nå er om den vil funke uten skjermkort eller om det kan være farlig for resten av systemet å bli startet uten skjermkort? har derimot kjøpt med en terratec Cinergy tv 400 tv kort... vet ikke helt åssen dette funker. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle ikke være noen i veien med å starte pc uten skjermkort, litt vanskelig å se hva man gjør men eller ikke noe problem, Cinergy tv 400 tv kort er en tv-tuner slik at det ikke hjelper deg noe særlig, siden tv-kortet bare har utganger og ikke er laget for å vise skrivebordet eller hva pc'en jobber med.

Lenke til kommentar

Stemmer det ja, PCen MÅ ha et skjermkort. Enten integrert på hovedkortet eller som tilleggskort.

Har du kun et på HKet vil det duge helt perfekt til alle typer oppgaver som surfing, mail, kontorarbeid osv, eneste du vil slite emd er spilling (Selv om det også vil fungere noenlunde i de fleste tilfeller)

Edit: Okay da, det kan være at det finnes visse server-hovedkort eller noe jeg ikke vet om som kan boote uten skjermkort, eller at dette kanskje kan stilles i BIOS, men slikt tror jeg ikke er relevant for trådstarter :)

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...