Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med nyformatert PC


Anbefalte innlegg

Ny kjøpt pc og nyformatert. Lagt inn alle nødvendige drivere og slikt, skulle se på en dvd og var uheldig og lastet ned Blaze DVD. Skrev inn reg-kode etc. Etter jeg la inn det programet startet mystifistiske ting å skje. Når jeg gikk inn på hardiskene mine via min datamaksin tok det laaang tid før den opnet seg, om jeg høyreklikket på filer tok det LANG tid før "valgene" kom opp. Jeg slettet da Blaze dvd, og alt fikset seg, trodde jeg. Nå er alt tilbake, ventetiden, explorer henger lenge når jeg skriver inn ny url etc. det er SINNSYKT irriterendes. Og jeg tror ikke jeg har fått "fjernet" hele blaze dvd greiene(hvordan kan et dvd program fucke så mye...), jeg brukte dog avinstaler funksjonen via windows.

 

Hver gang jeg høyreklikker på filer som ikke helt vet hva program som skal opne det(DAT filer f.eks, skjer det her:)

 

http://home.no.net/kverni/Blaze.JPG

 

Som dere sikkert ser, så ligger fortsatt blazedvd.exe der, og hva er 8"? , jeg er rimelig sikker på at det er det her som forusaker probleme.

 

Har søkt etter det på pcen og i slike registry cleaner programer, fjernet alt. Men problemet er at det ligger i regedit, og hver gang jeg sletter det defra kommer det tilbake med engang, her finner du bilder av det:

 

http://home.no.net/kverni/blaze2.JPG

http://home.no.net/kverni/blaze3.jpg

 

Som dere sikkert ser ligger det pisset i regedit fortsatt, og hver gang jeg prøver å slette alt som har noe med blazedvd, eller 8"? å gjøre, kommer det rett tilbake.

 

noen som har NOEN tips // UTENOM å formatere ?

på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom noe kommer tilbake som du har slettet er det fordi det ligger et program eller en service i bakgrunnen og gjenoppretter driten. Gå igjennom alle prosessene i task manager og fjern alle som virker ukjente (dersom du er usikker, søk etter prosessnavnet i google og se hva det egentlig er). Så sletter du registeroppføringen, samt at du sjekker runonce og run i registryet ditt for å fjerne referanser til oppstartsfiler som kanskje installerer det igjen. Pass på å slette alle filer (se i program files katalogen) som har med blaze å gjøre.

 

Du kan også kjøre et adware og spyware program som AdAware for å prøve å fjerne dette programmet, men jeg er ikke sikker på at du får det bort med dette.

 

Alternativt kan du gå inn i safe-mode før du utfører det jeg skrev i avsnitt 1.

 

Som du skjønner er det å fjerne uønsket programvare ikke alltid like lett, og gjør du en feil underveis må du begynne på nytt, men gangen i det er kort oppsummert:

 

1. gå inn i safe mode

2. avslutt alle ukjente prosesser i task-manager

3. slett alle nøkler med referanse til produktet samt alle nøkler som kan starte produktet når windows starter

4. Slett alle filer som produktet bruker, også alle filer det refereres til i nøklene til produktet i registryet

5. start maskinen på nytt.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...