Gå til innhold

Høyre desperate i valginnspurten :-)

Anbefalte innlegg

Men da har de blitt enige om 20 mill (de har laget statsbudsjett for neste år), som er veldig nære det høyre har lovet. De skal mest sannsynlig kutt en del, men altså 3 mill mindre enn om høyre skulle bestemme alene noe du burde være fornøyd med

Erna sa VI har funnet rom for 20 mill,selv om KRF står på 8, så her er de øyensynelig ikke enige enda, men at de blir det er jeg ikke i tvil om.Det som er av intresse er hvor disse skal tas fra og akkurat det kunne hun ikke si da hun ikke kunne lekke fra budsjettet, merkelig at hun kunne lekke hvor stor skatteletten da skulle bli,den er jo vitterligen fra samme budsjett :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Folk har jo tatt til vettet som du sier, vi får jo en ny regering snart :)

Jeg ser stadig vekk at du sier at vi får en ny regjering snart: Har du noe informasjon om valg-fiksing som ikke vi har, eller skal du komme med litt mindre bastante påstander før folket har talt?

Om det er å ta til vettet eller ikke spørs hvem som ser, så det behøver vi ikke å bringe på bane nå.

Men det er vel helsesektorn, de gamle og skolene som skal lide nok en gang, derfor kan det vel ikke lekkes i en valgkamp
"nok en gang" regner jeg med betyr at dette har skjedd før. Mener du rent økonomisk, eller mener du kvalitetsmessig? Jeg har nemlig et inntrykk av at enkelte partier gladelig spytter andres penger inn i skoler og velferd, men at de samme pengene administres så mye at de til slutt ikke gir noen resultater.
Lenke til kommentar
Hva er desperat ved å få folk til å ta til vettet og stemme borgerlig istedenfor sosialistisk?

Jeg har vel ikke nevnt folket i det hele tatt, jeg så Høyre er desperate.

Og jeg skrev nettopp om Høyre. Følger du ikke med?

Folk har jo tatt til vettet som du sier, vi får jo en ny regering snart  :)

Jeg har ikke sagt at folk har tatt til vettet. Det får tiden vise. Det jeg sa var at det var dette Høyre prøvde å få til.

Lenke til kommentar
Jeg ser stadig vekk at du sier at vi får en ny regjering snart: Har du noe informasjon om valg-fiksing som ikke vi har, eller skal du komme med litt mindre bastante påstander før folket har talt?

Om det er å ta til vettet eller ikke spørs hvem som ser, så det behøver vi ikke å bringe på bane nå.

Her baserer jeg meg på prognoser/meningsmålinger og det skal mye til før de forandrer seg så mye at ikke dette skjer.

"nok en gang" regner jeg med betyr at dette har skjedd før. Mener du rent økonomisk, eller mener du kvalitetsmessig? Jeg har nemlig et inntrykk av at enkelte partier gladelig spytter andres penger inn i skoler og velferd, men at de samme pengene administres så mye at de til slutt ikke gir noen resultater.

Begge deler,kvaliteten er blitt dårligere og økonomien er blitt dårligere.

Så vil du nok rope,ja men regeringen har jo gitt mere. Joda det er riktig men om du øker med 10% samtidig som behovet øker med 50% så sier det seg selv at gapet blir større og større.

Akkurat denne delen vet jeg mye om da min sambore har jobbet i helsetjenesten de siste 15 år, i tillegg har jeg to søstre som også jobber der, og nei de jobber ikke på samme plass men på forskjellige plasser i Norge,så ikke si at dette kun gjelder vår kommune.

Så en annen ting siden dette skulle handle om Høres desperasjon. i går satt Jern Erna på NRK og forklarte utspørrerne om at de måtte skjønne at hun ikke kunne lekke fra statsbudsjettet, såpass seriøs var hun da. dette var når de spurte hvor innstrammingene kom, men i samme programm kunne hun lekke (uten at noen ba henne ) om en skattelette på 23 mill, og i dag fortsetter hun.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=289327

Altså har hun selv bekreftet at hun ikke er seriøs og til å stole på :D

Lenke til kommentar
Hva er desperat ved å få folk til å ta til vettet og stemme borgerlig istedenfor sosialistisk?

Jeg har vel ikke nevnt folket i det hele tatt, jeg så Høyre er desperate.

Og jeg skrev nettopp om Høyre. Følger du ikke med?

Folk har jo tatt til vettet som du sier, vi får jo en ny regering snart  :)

Jeg har ikke sagt at folk har tatt til vettet. Det får tiden vise. Det jeg sa var at det var dette Høyre prøvde å få til.

Joda følger med,men jeg mener folk har vettet i behold og støtter ikke din og Høyres teori der, dette ble jo også avslørt da Jern Erna var på TV2 i går kveld,der de hadde fått tak i et internt notat der Høyre presiserte at velgere var trege og måtte ha alt inn mange ganger for å skjønne.

Litt av en attest å gi sine velgere :no:

Lenke til kommentar

Det er heller du som ikke er til å stole på, som ikke ser forskjell på å si vilkårlige tall i et debattprogram, og avsløre enkelte tall som er forberedt.

Dessuten, når du snakker om å være til å stole på, hva med AP-Jens som bulket en annen bil, la en tom lapp under vindusviskeren, og stakk av? :)

Lenke til kommentar
Det er heller du som ikke er til å stole på, som ikke ser forskjell på å si vilkårlige tall i et debattprogram, og avsløre enkelte tall som er forberedt.

Dessuten, når du snakker om å være til å stole på, hva med AP-Jens som bulket en annen bil, la en tom lapp under vindusviskeren, og stakk av? :)

Jeg tar ikke vilkårlige tall jeg bruker JERN ERNAS egne tall som hun selv presiserte så ville det bli 23 millioner i skattelette i høstens statsbudsjett.

Så nå må du slutte å vri på det jeg sier,se programmet så får du se dette selv.

Ser ikke hva dette har med denne saken å gjøre,dessuten har jeg ikke hørt om den før,dermed må jeg gjøre som dere be om dokumentasjon.

Men er det tilfelle så håper jeg han som alle andre som gjør slikt blir rettslig annsvarlig for det .

Lenke til kommentar

Vel "seriøse" Jern Erna fortsetter å lekke, til tross for at hun sel bedyret på NRK at hun ikke kunne lekke noe fra statsbudsjettet og at hun måtte bli tatt seriøst på dette. :!: :!: :!:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=107158

jaggu sa jeg smør :!:

Regjeringen, og særlig Høyre, kommer denne uken til å vri sine politiske angrep fra SV og over mot Ap og Jens Stoltenberg.

De kommer til å hamre og hamre på at innslagspunktet for toppskatten under Stoltenbergs regjering var på 289.000 kroner.

Men ikke et ord om innstrammingene, å nei det var jo riktig , hun kunne jo ikke lekke fra budsjettet :!: :!: Jeg ler så jeg nesten ramler av stolen :D

Men ikke bare reduseres antallet nordmenn som betaler toppskatt, også marginalskattesatsen på arbeidsinntekter reduseres. Det betyr at de som betaler toppskatt, også skal betale mindre toppskatt enn i dag

Dvs at de som allerede tjener mest skal betale enda mindre til felleskassen.

Blir jævla morro å se hvor pengene skal hentes fre,tipper det blir de samme taperne som før, eldre og skolene :thumbdown:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Dvs at de som allerede tjener mest skal betale enda mindre til felleskassen.

De som allerede BETALER MEST foreslår jeg vi kaller dem. Vet du, ved å senke skattene gir vi ikke de rike penger. Vi bare ungår å ta så mye av dem... Da vi senket skattene i 2001, var skatteinntektene ca. 25 milliarder. Vi senket dem med fem milliarder. Men jammen! i 2006 var likevel skatteinntektene på 26 millarder! Vi tjener faktisk på å senke skattene. Rart? Nei! Ved å senke skattene stimulerer vi til vekst.

Sosialistene liker å trekke frem at Stein-Erik Hagen sparte to milliarder skatt. Men er dette to milliarder han tar ut og putter i bingen sin for å bade i? Nei! Det er penger han skyter inn i industri og næringsliv, og som bidrar til å få flere i arbeid... Men nei, flere i arbeid, det vil vi IKKE ha... Neida...

Lenke til kommentar
Sosialistene liker å trekke frem at Stein-Erik Hagen sparte to milliarder skatt. Men er dette to milliarder han tar ut og putter i bingen sin for å bade i? Nei! Det er penger han skyter inn i industri og næringsliv, og som bidrar til å få flere i arbeid... Men nei, flere i arbeid, det vil vi IKKE ha... Neida...

Som du vet så betaler folk som Hagen minimalt med skatt om noe i det hele tatt unatt formueskatt og denne kutter jo Høyre ned på så de skal betale enda mindre.

Hagen sine firmaer betaler derimot skatt ca 28% menst Hagen selv tar ut utbytte og dette er det ikke skatt på.

Joda en som tjener hundre tusen i mnd sitter igjen med mere enn en som tjener 10 000 det skulle da bare mangle,men alikevel er det den som har tjent 10000 som får den største belastningen, for med en skatt på 30% har han 7000 kr å leve for menst den som tjente 100000 har 70 000 å leve for.

Om Hagen tar ut 50 000 pr mnd så har han 50 000 å leve for.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Og han er fortsatt med på å holde liv i den som tjener 10 000 kroner/måneden. Uten folk som hagen kunne han som tjente 10 000 vært uten jobb. Bedre?

Du vet like godt som jeg at vi må ha begge deler,uten han som tjente usle 10 000 kunne jo ikke Hagen ha veltet seg i penger.

blir bare for dumt å vinkle slik.

Jeg mener at enhver skal betale sin anndel av felleskassen og jo mer en tjener jo mere bør en bidra med, selfølgelig skal jeg bidra med mere om jeg tjener 500 000 enn det naboen skal om han tjener 200 000. Desverre er det ikke slik lenger,da de fleste milliarderene i Norge er nullskatteytere,nettop takket vere Høyre.

Dette legger et økt press på folk med lave og middels inntekter,samtidig som det skjeres ned på deres rettigheter ved sykdom.

Om feka Hagen blir syk betyr det ingenting da han har samme inntekten uansett og egenanndeler betyr null for han,men for en vanlig arbeider som etter det Høyre mener skal få redusert utbetaling ved sykdomm + høye egenandeler kan dette bety økonomisk ruin.

For en småbarnsfamilie med gjeld på bolig kan dette føre virkelig galt avsted og det er slike ting jeg reagerer på, så får bare Hagen & co ha sine penger, jeg missunner dem ikke,men det må ikke lengre gå på bekostning av den vanlige mann.

Dette er det vel flere og flere som innser og derfor får vi et regeringsskifte neste uke :-)

Så forresten på NRK at nå var AP blitt det mest populere partiet også blandt ungdom, det sier vel litt :D

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Vet du hva, familebedrfiten min er delvis flagget ut, og vi jobber under bahamsk flagg og et underselskap. Hvorfor tror du vi gidder å ta oss det bryet? Jo, fordi vi sparer penger på det. Vi er et selskap uten noen ansatte for tiden utenom familien. Ved at våre ansatte er fristilte konsulenter i egne selskaper, kjøper vi reelt sett tjenester fra utenlandske selskaper som vi vidreselger i Norge. På overnevnte øy kan vi ta ut hva vi vil i utbytte flere ganger i året. Med en kompleks selskapskultur kan man minimalisere skatteinngrepet fra Norge.

Hvis vi hadde hatt en friere skattelovgivning i Norge, ville vi ikke giddet å flagge ut. Om det hadde vært lov å lykkes i Norge, da hadde vi ikke trengt det. Men når man skal straffes fordi man tjener penger, da er noe galt. Og det norske flagget går ned.

Lenke til kommentar
Vet du hva, familebedrfiten min er delvis flagget ut, og vi jobber under bahamsk flagg og et underselskap. Hvorfor tror du vi gidder å ta oss det bryet? Jo, fordi vi sparer penger på det. Vi er et selskap uten noen ansatte for tiden utenom familien. Ved at våre ansatte er fristilte konsulenter i egne selskaper, kjøper vi reelt sett tjenester fra utenlandske selskaper som vi vidreselger i Norge. På overnevnte øy kan vi ta ut hva vi vil i utbytte flere ganger i året. Med en kompleks selskapskultur kan man minimalisere skatteinngrepet fra Norge.

Hvis vi hadde hatt en friere skattelovgivning i Norge, ville vi ikke giddet å flagge ut. Om det hadde vært lov å lykkes i Norge, da hadde vi ikke trengt det. Men når man skal straffes fordi man tjener penger, da er noe galt. Og det norske flagget går ned.

Det er fullt lov å lykkes i Norge,hvorfor er feks Hagen&co her fortsatt??

Men jeg registrerer at dere er her kun for å høste godene av å bo i et av de rikeste landene i verden,menst dere fraskriver dere plikten til å bidra til at landet fortsatt skal vere bra å bo i.

Med andre ord kun høste av andres avling :thumbdown::thumbdown:

Lenke til kommentar

Ved å velge privat skole for oss, og sende lillebror helt ut av landet for å gå på skole uten NOE støtte fra staten, ved å gå til private legesentra, ved å ansette privat hjemmehjelp til de eldre i familien og i det hele tatt bruke private tjenester der det er mulig, så ser jeg ikke akkurat på meg som en snylter. Det gikk mange hundretusen inn i skatt fra familien til godeste Staten Norge i fjor, og det vil det nok fortsette med, om man skal sikre seg pensjonen. Men det er uaktuelt å ha en omsetning på 38 mill i et norsk-eiet selskap. Da må vi inn med "utenlandske eiere"...

Lenke til kommentar
Men da har de blitt enige om 20 mill (de har laget statsbudsjett for neste år), som er veldig nære det høyre har lovet. De skal mest sannsynlig kutt en del, men altså 3 mill mindre enn om høyre skulle bestemme alene noe du burde være fornøyd med

Erna sa VI har funnet rom for 20 mill,selv om KRF står på 8, så her er de øyensynelig ikke enige enda, men at de blir det er jeg ikke i tvil om.Det som er av intresse er hvor disse skal tas fra og akkurat det kunne hun ikke si da hun ikke kunne lekke fra budsjettet, merkelig at hun kunne lekke hvor stor skatteletten da skulle bli,den er jo vitterligen fra samme budsjett :whistle:

De har jo tydligvis blitt enige på en eller annen måte når de har fått lagt frem et felles statsbudsjett for neste periode (hvis de kommer i regjering. Hvis høyre sier at de har funnet rom for 20 mill er det sannsynlig at det er rundt 5 mill skatteletter på neste budsjett. Når Erna sier "VI" mener hun nok alle pariene i regjeringen og ikke abre seg selv, som hun da ville tillltalt som Høyre.

Som tiligere nevnt så går ikke skatteinntektene nødvendigvis ned av å senke skatten. Tror faktisk skatteinntektene gikk opp 3 av de 4 årene den sittende regjeringen har regjert (står antaglig på SSB, uten at jeg orker å sjekke). Dermed trenger ingen ting å kuttes. Må jo også huske på at høyre ikke har noen vanvittig dyre løfter utenom skattelettene. De har ingen gratis skolebøker eller gratisk skolemat greie slik som AP og SV. I tillegg vil de spare ekstreme beløper på å la private aktører ta over en del sjukehus og omsorgs sentre.

Og før du hakker på det private kan jeg lage en liten historie rundt bestemor X.

Bestemor X er 76 år. Hun har vært på et offentlig sykehjem i 2 år, men ønsker nå å bruke litt av sparepengene sine på å bytte til et privat sykehjem. Med den blå regjeringen har hun nå muligheten til dette.

På det private sykehjemmet blir hun veldig skuffet. Hjelpe pleierne var ikke hyggelig og brukte stoppeklokke.

Bestemor X flytter tilbake til det offentlige og lever der resten av sine dager.

Hva forteller dette oss? Det private må yte bedre service enn det offentlige for å få "kunder". Har man da en ordning med at staten gir støte som følger den eldre vil det offentlige måtte skjerpe seg for å beholde "kundene". Dette er det vi kaller sund konkuranse og gavner både bestemor og staten.

Forresten er det vel ikke så rart at høyre ikke vil si hor de skal kutte før valget. Stoltenberg og co kommer da heller ikke ut med de "dårlige" sidene av politikken sin... De driver jo reklame for seg selv.

Mvh

Turgon

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Som tiligere nevnt så går ikke skatteinntektene nødvendigvis ned av å senke skatten. Tror faktisk skatteinntektene gikk opp 3 av de 4 årene den sittende regjeringen har regjert (står antaglig på SSB, uten at jeg orker å sjekke).

VG: Lavere skatt ga mer skatt

Lenke til kommentar
På det private sykehjemmet blir hun veldig skuffet. Hjelpe pleierne var ikke hyggelig og brukte stoppeklokke.

Hva forteller dette oss,jo enkelt å greit at regeringen har skåret til beinet i tilbudet til de gamle for å finansiere skattelettelsen. Det er en kjent sak at kommunene får stadig mindre fra staten.

Din bestemor hadde muligens litt penger og kunne kjøpe seg plass,men hva med dem som ikke har dette??

Her ser vi nok et eksempel på sjevfordelingen til Høyre.

Vi kan ta en annen ting,nemmelig fiskeripolitikk noe som er svert viktig for kystbefolkningen,ja faktisk for hele landet.

her var det kvoter som var tildelt hver enkelt båt,men hva gjorde Høyre her??

Jo de tillot å overføre kvoter fra båt til båt, og hva har det ført til??

Jo de med kapital har kjøpt opp gamle båter og overført kvotene til en ny båt, dermed kan denne fiske året rundt med minimalt med mannskap og utgifter.

Vi så i dag et eksempel på nyhetene der en hadde kjøpt opp ni båter overført alle kvotene til en båt og hugd opp resten.Altså ca 70 arbeidsplasser er plutselig blitt 7-8.

Hva har dette ført til?

Jo kapitalsterke menn sitter på land og tjener store penger, samtidig er over 800 fiskere fjernet de siste tiden, i tillegg får dette enorme ringvirkninger for handelsstanden i distriktene .

Ja et godt eksempel på godt håndtverk fra HØYRE :thumbdown:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...