Gå til innhold

Høyre desperate i valginnspurten :-)

Anbefalte innlegg

Først var det svartmaling av bla SV og feilinformasjon ang saker som feks at ap ikke hadde kommet med et eneste forslag til fattigdomsproblematiken, dette ble dokumentert at det var direkte løgn fra Jern Erna, nå skall hun sette alt inn på å svartmale AP og dets sammarbeid med LO.

Hvor langt har Høyre tenkt å synke i denne valgkampen??

Kunne de heller ikke holdt seg til å gjette vekta på Jern Erna :!: :!:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=289144

Ett av argumentene som skal brukes er at det tette samarbeidet mellom Ap og LO er en fare for demokratiet

- Det har aldri vært et samarbeid mellom Høyre og NHO på samme måten, sier hun.

:D:D

Ber velgerne tippe vekten

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=107140

1125897643668_556.jpg

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siden du mener at det aldri har vært samarbeid mellom Høyre og NHO(er ikke nødvendigvis uenig med deg her) så synes jeg du burde finne kilder som støttet opp påstandene dine. ;)

Jeg mener det har vert sammarbeid mellom dem og det har jo Høyre innrømmet selv om du leser litt historikk så ser du det og det er allment kjent.

Det Høyre derimot mener er at sammarbeidet mellom AP/LO er skadelig menst sammarbeidet mellom Høyre/NHO ikke er det.likefult vil de aldri ut med hva som foregår på deres møter.

Nå har jo AP/LO sammarbeidet i flere titalls år, synest det da er merkelig at vi enda ikke har merket noe til disse skadene.

Nei Høyre burde konsentrere seg om å fremme sin egen politikk i valgkampen istedenfor å prøve å svartmale parti etter parti, folk biter ikke på denslags llenger noe meningsmålingene viser .

Arbeiderpartiet går fram 1,2 prosentpoeng og har støtte fra 31,3 prosent av velgerne på en måling MMI har utført for Dagbladet og NRK.
Lenke til kommentar
Først var det svartmaling av bla SV og feilinformasjon ang saker som feks at ap ikke hadde kommet med et eneste forslag til fattigdomsproblematiken, dette ble dokumentert at det var direkte løgn fra Jern Erna, nå skall hun sette alt inn på å svartmale AP og dets sammarbeid med LO.

En veldig nøktern og lite tabloid måte å fremstille tingene på, gratulerer.

Lenke til kommentar

En veldig nøktern og lite tabloid måte å fremstille tingene på, gratulerer.

Kan så vere,men det jeg vil frem til er jo at Høyre ødlegger for seg selv,vet om flere lokale politikere som irriterer seg over ernas fremgangsmåte i dette valget, resten av høyreledelsen synest jeg også har vert svert tamm.

Og når noen legger hovedtyngden på å prøve å svartmale andre blir det feil her i landet. Det passer muligens i USA men ikke her.

Snekker'n, er ikke såpeboksen bra nok for deg?

Hadde faktisk ikke sett den :)

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Så Erna og Jens på TV i dag og jo hun gikk knallhårt ut med kun kritikk,men tror hun tapte mest på dette selv. For hvorfor gå ut å kritisere AP for at de ikke har full enighet om alle punkt når hun selv sitter i en regering som ikke er enige i flere spørsmål etter 4 år i regeringen :lol:

Så forlanger hun at dette må vere avklart før valget, noen som husker forrige valg,hvem måtte ha forhandlinger da var det ikke semutvalget eller noe slikt det het :-). Hun kan vel neppe forvente å bli tatt seriøst når hun forsøker å knuse andre med argumenter som de selv ikke har løst etter 4 år med makten :whistle:

Lenke til kommentar

Dette var kanskje den mest idiotiske posten negativt om høyre jeg har sett. Tenk å klage på at Erna endelig har begynt å svartmale, noe de røde har gjort siden i vår.

Når det gjelder den såkalte løynen til Erna er den tilbakevist av høyre.

Uttalensen var som følger: Ap har ikke fremmet noen NYE forslag mot fattigdom.

Det har de heller ikke gjort, men forholder seg til den gamle, noe som er helt fint.

Skal vi ta frem en som ljuger så det renner er det vel jens, som stikk i strid med statestikken påstår at arbeidsledigheten går opp.

Når det gjelder politisk rot er nok den røde siden den verste. På blå side vet vi at de har porblemer, men vi vet også godt hva slags politikk de vil føre og vet at de får til å sammarbeide.

Rød side derimot har ikke vært villig til å gi ut noen som helst informasjon om hva de skal drive med. De snakker om hver sine saker som ofte er motsetninger til hverandre. Dessuten har AP sagt seg lite villig til ¨å bøye seg for noe som helst. Også har jo Valla kjøpt en hånd på rattet i tillegg.

Mvh

Turgon

Lenke til kommentar
Rød side derimot har ikke vært villig til å gi ut noen som helst informasjon om hva de skal drive med. De snakker om hver sine saker som ofte er motsetninger til hverandre. Dessuten har AP sagt seg lite villig til ¨å bøye seg for noe som helst. Også har jo Valla kjøpt en hånd på rattet i tillegg.

Joda de har gitt ut info i massevis,bla hva hvert parti står for og hovedpunktene de er enige om, resten må det jo forhandles om akkurat som på Høyresiden .

Men her går Jern Erna ut og kritiserer dem og mener dette er skremmende, enda hun vet at akkurat det samme skjedde med dem, først gikk de til valg så dannet de regering og så kom semberkleringen som ble snekret sammen etter en rekke kompromi og forhandlinger .

Hvorfor er det da verre at de rødgrønne gjør nettop det samme :cry:

Så gikk hun hårdt ut mot Jens og at han ikke hadde et klart standpunkt til gasskraftverk, dette erjo sludder og vås.

Jens og AP er for, SV er imot, men akkurat det samme ser vi på andre siden.

Høyre er for KRF er imot, men da er det plutselig greit :cry::cry:

Vel mulig Valla har kjøpt en hånd på rattet, men isåfall har Hagen og co totalt overtatt styringen i Høyre, de gjør det bare på en annen måte ved å fjernstyre hele regeringen :whistle:

AP og LO har tross alt hatt et tett samarbeid de siste hundre årene og alle som kan litt historikk vet at dette har gagnet landet.

Høyre og NHO har også i årevis hatt et tett samarbeide,men her skulle alt vere hemmelig, det er først de siste årene at Høyre har godtatt at andre fikk innsyn og det etter sterkt press fra andre partier :hmm::hmm:

Så det jeg kritiserer dem for er enkelt og greit at dem kjører en hetskampanje mot et annet parti som i realiteten bruker samme taktikk som de selv brukte for 4 år siden. Dette tror jeg faktisk Høyre taper på, for folk er ikke dumme heller .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Joda de har gitt ut info i massevis,bla hva hvert parti står for og hovedpunktene de er enige om, resten må det jo forhandles om akkurat som på Høyresiden .

Men her går Jern Erna ut og kritiserer dem og mener dette er skremmende, enda hun vet at akkurat det samme skjedde med dem, først gikk de til valg så dannet de regering og så kom semberkleringen som ble snekret sammen etter en rekke kompromi og forhandlinger .

Hvorfor er det da verre at de rødgrønne gjør nettop det samme :cry:

Så gikk hun hårdt ut mot Jens og at han ikke hadde et klart standpunkt til gasskraftverk, dette erjo sludder og vås.

Jens og AP er for, SV er imot, men akkurat det samme ser vi på andre siden.

Høyre er for KRF er imot, men da er det plutselig greit :cry::cry:

Jepp, de er ikke villig til å prate om det de er uenige i. Sist valg var det anderledes siden høyre ikke var med i bondevik sin plan (plan A), Denne gangen derimot har den røde siden slått seg sammen og er et klart alternativ og ingen "plan B". De burde da slik som regjeringen bondevik "plan A" ha et klart program de skal samarbeide om.

Håper du ser denne forskjellen, eller så er denen diskusjonen rimlig meningsløs.

Jern Ernas svartmaling er bare barnemat mot hva den røde siden og særlig Jens har servert oss siden våren. Og at hun gikk hardt ut mot jens i dag kom av at jens gikk like hardt ut mot henne på samme spørsmål. Det å sette Erna som den "slemme" er bare tull, da Jens har vært den store stygge ulven gjennom hele valgkampen. Synes faktisk høyre inntill nylig har vært veldig flinke med å prate om sin egen politikk, men da de så at det ikke fungerete valgte de å bruke de rødes strategi, og det virker som det hjelper også.

Anklager mot Høyre/NHO kan du gjerne dokumentere. Uansett er dette likegyldig da NHO ikke støtter med ei eneste krone lengre. LO sitt forhold og sin diktering av AP er derimot rimlig vel dokumentert. Merklig foresten at det skal være så mye verre å ha en misstanke over seg enn veldokumentert skittent og udemokratisk spill. Det er i hvertfall sånn du får det til å høres ut.

Får vel også nok en gang påpeke at hetsing av andre partier var det de røde som begynte med denne runden. Og om jeg ikke husker galt også forje runde.

Det er vel også en utbredt AP holdning at folk som ikke stemmer AP er dumme og jeg ikke husker feil. 36,9 flausa var jo et godt eksempel på det.

Mvh

Turgon

Endret av Turgon
Lenke til kommentar
Jepp, de er ikke villig til å prate om det de er uenige i. Sist valg var det anderledes siden høyre ikke var med i bondevik sin plan (plan A), Denne gangen derimot har den røde siden slått seg sammen og er et klart alternativ og ingen "plan B". De burde da slik som regjeringen bondevik "plan A" ha et klart program de skal samarbeide om.

Helt uenig,det var klinkende klart at det måtte bli en flerpartiregering sist om de borgelige skulle styre, eneste forskjellen var at dengang var de ikke engang enige om hovedpunktene engang, dermed skulle jo den rødgrønne regeringen vi nå får vere bedre rstet enn de var :hmm:

Når det så gjelder å fremme sin politikk så må jeg si at de fleste partiene har skuffet i denne valgkampen og jeg synest Høyre har skuffet mest,jeg har fulgt ganske godt med men må si det er lite politikk jeg har hørt fra dem,men de har programmerklert at deres hovedstratergi skulle vere å ta SV, når de så ser at dette ikke har lykkest og at de selv taper stort på dette hadde de nytt stratergimøte der de ble enig om at siste del av valgkampen skulle brukes til å svartmale AP, dette vitner ikke om annet enn ren desperasjon og vi får se men jeg tror de selv taper på dette .

Anklager mot Høyre/NHO kan du gjerne dokumentere. Uansett er dette likegyldig da NHO ikke støtter med ei eneste krone lengre. LO sitt forhold og sin diktering av AP er derimot rimlig vel dokumentert. Merklig foresten at det skal være så mye verre å ha en misstanke over seg enn veldokumentert skittent og udemokratisk spill. Det er i hvertfall sånn du får det til å høres ut.

Den hadde jeg ventet på,selvsagt var den likegyldig,selv om Høyre i alle år har kritisert AP sitt sammarbeid med LO og selv om all historikk viser at dette sammarbeidet har tjent landet totalt sett. Samme opplegg finner du i Sverige med samme positive virkning .

At bedriftseiere ikke lengre bruker NHO som "mellommann" for sine utbetalinger forandrer dog ikke på saken heller tvert om da de nå er direkte inne i partiene og der er det iallefall ike åpenhet om noe. AP/LO har i det minste gått åpent ut om saken.

Min personelige mening er imidlertid at ingen verken LO eller bedriftseiere skulle ha lov til å støtte noen partier. Alle partier burde få en lik summ pr år + %vis tilskudd etter oppslutning av partiet, denne kunne feks baseres på %vis opplutning ved stortingsvalg .

Så det er ikke for å svartmale som du sier,men jeg påpeker Høyres motiver og at de her seiler under FALSKT FLAGG:

Det er vel også en utbredt AP holdning at folk som ikke stemmer AP er dumme og jeg ikke husker feil. 36,9 flausa var jo et godt eksempel på det.

Siden du ber meg om å dokumentere alt så regner jeg med at du sitter med dokumentasjon på dette :hmm:

Om du så Jern Erna på TV2 i kveld så ble hun jo litt forvirret da de som spurte henne satt med dokumentasjon på div ting fra deres møter,der de bla mente at velgerne var "dumme/treige" og Jens var en puddel .

Så hvem som har verst holdning kan vi nok en gang diskutere :!:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Helt uenig,det var klinkende klart at det måtte bli en flerpartiregering sist om de borgelige skulle styre, eneste forskjellen var at dengang var de ikke engang enige om hovedpunktene engang, dermed skulle jo den rødgrønne regeringen vi nå får vere bedre rstet enn de var :hmm:

Når det så gjelder å fremme sin politikk så må jeg si at de fleste partiene har skuffet i denne valgkampen og jeg synest Høyre har skuffet mest,jeg har fulgt ganske godt med men må si det er lite politikk jeg har hørt fra dem,men de har programmerklert at deres hovedstratergi skulle vere å ta SV, når de så ser at dette ikke har lykkest og at de selv taper stort på dette hadde de nytt stratergimøte der de ble enig om at siste del av valgkampen skulle brukes til å svartmale AP, dette vitner ikke om annet enn ren desperasjon og vi får se men jeg tror de selv taper på dette .

Kan du være så snill å fjerne skylappene og se at det er en stor forskjell i at man bestemmer seg for å sammerbeide før eller etter valget?

Når høyre ikke er med i et regjerings alternativ blir det vel litt kunstig at venstre, høyre og krf sitter og fremmer forslag til det de skal drive med? SP, V og KRF derimot hadde en plan for hva de skulle gjøre og hvilke saker de skulle bøye seg forhverandre i.

Det er altså sentrumsregjeringa som skal sammenlignes med dagens rødgrønne regjerings alternativ, ikke plan B. Og i motsetning til Det rødgrønne alternativ hadde Sentrum en plan for hva de skulle drive med. Ser du nå forskjellen?

Hva angår hvem som har svartmalt mest er jeg ikke i det miste i tvil om at det er den røde siden. Her blir vi nok aldri enige, men kan jo trekke fram at den blå siden har en felles politikk å prate om, mens den rødgrønne siden ikke har det. De prater for hvert enkelt parti når de en skjelden gang prater om sin egen politikk og lover ut i vildensky.

Spesielt er det morsomt å se når AP må skyte ned SV sine nye løfter omtrent som vi spilte duckhunt når vi var små.

Lenke til kommentar
Det er altså sentrumsregjeringa som skal sammenlignes med dagens rødgrønne regjerings alternativ, ikke plan B. Og i motsetning til Det rødgrønne alternativ hadde Sentrum en plan for hva de skulle drive med. Ser du nå forskjellen?

Feil, de hadde en visjon. Men den var bygget på at de var da avhengig av støtte fra Høyre eller FRP for å gjennomføre denne, siden de ikke ville slippe FRP til så var det bare ett alternativ, nemmelig Høyre og da måtte dette vere temmelig avklart med mindre de gikk til valg på en løyn :hmm:

Spesielt er det morsomt å se når AP må skyte ned SV sine nye løfter omtrent som vi spilte duckhunt når vi var små.

Ja de kopierer vel bare Høyre,siden de gjør det samme med KRF.

Du kan vel ikke sitte her å kritisere dem for å bruke høremetoder, trodde det var bra jeg :!: :!: :!:

De prater for hvert enkelt parti når de en skjelden gang prater om sin egen politikk og lover ut i vildensky.

Hmm her må du snart arrestere dem for plagiat, for nok en gang er det jo høyretaktikk, de har jo lovet 23 mill i skattelettelse og KRF sier 8 mill :!:

Kan du være så snill å fjerne skylappene

Joda bare kom hit så skal jeg ta dem av deg :-)

Men nå må jeg gå, har noe innenrikspolitikk som venter på soverommet og nei den lyver ikke den holder hva den lover og vel så det :-)

KOS dere , det skal iallefall jeg :dribble:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Nok en gang velger du å fremstille det som om LO sine drifter er lagalt og helt uproblematisk siden de gjør det så alle kan se det. Synes det er edelt av deg å ikke ønske penge støtte i det heletatt, selv om jeg selvsagt er uenig i dette. Folk bør ha lov til å gi penge gaver uforpliktene for å støtte det partiet de liker best. Dette er det jeg mener de rike i Norge driver med før jeg har fått det dokumentert at det ikke er slik. Og dokumentasjon hadde det nok vært nok av slik som pressen løper rundt for å ta folk, særlig de rike. Og unasett hva som er sant i denne saken er det ikke til å komme bort i fra at LO "bestikker" betydlig mer med sine 13 mill i mot de beskjedene 3 millionene høyre har mottatt fra de rike.

Hadde jeg vært rik i dag og bare hatt meg selv i tankene ville jeg utentvil sendt mine penger til FRP, som kunne gitt meg bedre skattevilkår enn Høyre. Nå+ er det engang slik at Høyre er veldig bedrifts venlig, noe dirkektørene (les:de rike) setter stor pis på da de gjerne vil kunne konkurere med utlandet, for ellers blir det jo ingen penger i kassa til bedriften og ingen arbeidsplasser til "middelklassen".

For bedriftenes ved og vel har AP, LO og sammarbeidet dems vært et rent helvete, og det kommer til å bli bare verre og verre nå som konkuransen fra utlandet spisses til. Hjelper nemlig ikke å ha overbeskyttede arbeidere når de ikke kan få seg jobb.

Du må foresten gjerne dokumentere alt bra som LO i sammarbeid med AP har påført Norge. Altås hvor LO har en sentral og udemokratisk part i hva AP har foretatt seg.

Mvh

Turgon

Lenke til kommentar
Nok en gang velger du å fremstille det som om LO sine drifter er lagalt og helt uproblematisk siden de gjør det så alle kan se det

Igjen putter du ord/meninger i munnen på meg så du ikke hva jeg skrevtidligere ?

HER:

Min personelige mening er imidlertid at ingen verken LO eller bedriftseiere skulle ha lov til å støtte noen partier. Alle partier burde få en lik summ pr år + %vis tilskudd etter oppslutning av partiet, denne kunne feks baseres på %vis opplutning ved stortingsvalg .

Men som sagt tidligere så er jeg opptatt resten av natten, så kos dere :D

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Feil, de hadde en visjon. Men den var bygget på at de var da avhengig av støtte fra Høyre eller FRP for å gjennomføre denne, siden de ikke ville slippe FRP til så var det bare ett alternativ, nemmelig Høyre og da måtte dette vere temmelig avklart med mindre de gikk til valg på en løyn :hmm:

Ja de kopierer vel bare Høyre,siden de gjør det samme med KRF.

Du kan vel ikke sitte her å kritisere dem for å bruke høremetoder, trodde det var bra jeg :!: :!: :!:

De prater for hvert enkelt parti når de en skjelden gang prater om sin egen politikk og lover ut i vildensky.

Hmm her må du snart arrestere dem for plagiat, for nok en gang er det jo høyretaktikk, de har jo lovet 23 mill i skattelettelse og KRF sier 8 mill :!:

Kan du være så snill å fjerne skylappene

Joda bare kom hit så skal jeg ta dem av deg :-)

Men nå må jeg gå, har noe innenrikspolitikk som venter på soverommet og nei den lyver ikke den holder hva den lover og vel så det :-)

KOS dere , det skal iallefall jeg :dribble:

Det var vel faktisk AP de helte mot om jeg ikke tar helt feil. Unasett er det vel kanskje bedre å ha en liten "løgn" som plan (noe jeg kaller å gå ned med skuta) istede for å ikke ha noen ting.

Høyre har vel egentlig aldri skøti ned noe for KRF før et valg siden de ikke før dette valget har vært et alternativ sammen.

Hehe, har selv aldri hørt noe tall fra krf (synes egentlig de har generelt holdt kjeft i valgkampen bortsett fra bondevik sin lille krangling med hagen). Gjerne kome med en kilde. Unasett så er jo 8 og 23 mill omtrent det samme når man bruker SV sine kalkulatorer :!: (har hørt de har gått på billigsalg på stortinget etter gratisk skolemat koster 2 milliarder skandalen, så det kan henne fattige KRF har kjøpt noen) :!:

Istede for å gjøre utsagnet mitt til latter går det jo ann å svare på det?

Lenke til kommentar
Nok en gang velger du å fremstille det som om LO sine drifter er lagalt og helt uproblematisk siden de gjør det så alle kan se det

Igjen putter du ord/meninger i munnen på meg så du ikke hva jeg skrevtidligere ?

HER:

Men som sagt tidligere så er jeg opptatt resten av natten, så kos dere :D

Jeg kommenterte vel ideen din om penge fordeling i forje innlegg, men ville også påpeke at det virket som om du synetes det AP og LO dirver med er helt greit. Hvis dette ikke er oppfatningen din bør du muligens omformulere deg litt (no offence) for jeg har sett i tiliggere diskusjoner at flere har tolket deg samme veg som meg.

Hvor skulle foresten en slik lik sum komme fra? staten? Er det riktig at staten skal betale for valgkamp? Synes i hvertfall ikke jeg. Jeg synes valgkamp skal basseres på frivillighet fra folket og siden dette er et fritt land bør selvsagt alle få gi så mye penger de vil, bare de er uforpliktene penger.

Dette representerer demokrati.

FRP, AP, SV og muligens SP har desverre vist seg udemokratiske og lar seg diktere av ikkefolkevalgte.

Det kan være at andre partier har sin plass blandt disse partiene, men i Norge er det slik at tiltalte er uskyldig inntill motsatte er bevist. Slik som pressen jater på skandaler er det også underlig at noe slik ikke allerede er bevist hvis det eksisterer.

Med dette sier jeg go natt og takk for en hyggelig diskusjon.

Mvh

Turgon

Lenke til kommentar
Hehe, har selv aldri hørt noe tall fra krf (synes egentlig de har generelt holdt kjeft i valgkampen bortsett fra bondevik sin lille krangling med hagen). Gjerne kome med en kilde. Unasett så er jo 8 og 23 mill omtrent det samme når man bruker SV sine kalkulatorer

Jern Erna ble jo konfrontert med dette på nrk i går kveld og direkte spurt om hvor hun skulle hente forskjellen mellom deres tilbud på 23 mill og krf sitt på 8 ill, eneste svaret de fikk var at de hadde funnet rom for minst 20 av disse, hvor det skulle strammes inn for å få det til ville hun ikke si da hun ikke ville lekke fra statsbudsjettet :whistle: Var det ikke en lekkasje at de skulle gi 23 mill i skattelette :hmm: Joda selvsagt,men innstrammingene er vel ikke like populert å lekke :D Men det er vel helsesektorn, de gamle og skolene som skal lide nok en gang, derfor kan det vel ikke lekkes i en valgkamp :hmm:

Det kan være at andre partier har sin plass blandt disse partiene, men i Norge er det slik at tiltalte er uskyldig inntill motsatte er bevis

Riktig og her har jo eksperter uttalt at det ikke er noe ulovlig og galt med at AP får penger fra LO, noe de har fått de siste 100 årene.

Det enkelte har reagert på er at Valla er i styret i AP,men heller det er ikke ulovlig,de har pekt på at enkelte kan se på dette som en sammrøre.

Personelig seer jeg det ikke slik siden de har hatt et tett sammarbeid i alle år, nå vet en iallefall hvordean tingene er og ingenting er skjult.

På den borgelige siden kjører de derimot det gamle løpet med at alt blir benektet og hemmelige "hjemme hos" møter fortsetter som før.

Om ikke Hagen& co hadde noen intresse av politikken deres og å "styre" denne hadde han/de heller ikke behov for slike møter. FRP har jo påstått det samme som Høyre, at deres "velgjørere" ikke hadde noen innflytelse på politikken, det ble vel nylig motbevist :hmm: Dermed så er det vel trolig at det samme gjelder Høyre,eller er Høyre det eneste partiet som ikke lar seg kjøpe :D:D

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Hehe, har selv aldri hørt noe tall fra krf (synes egentlig de har generelt holdt kjeft i valgkampen bortsett fra bondevik sin lille krangling med hagen). Gjerne kome med en kilde. Unasett så er jo 8 og 23 mill omtrent det samme når man bruker SV sine kalkulatorer

Jern Erna ble jo konfrontert med dette på nrk i går kveld og direkte spurt om hvor hun skulle hente forskjellen mellom deres tilbud på 23 mill og krf sitt på 8 ill, eneste svaret de fikk var at de hadde funnet rom for minst 20 av disse, hvor det skulle strammes inn for å få det til ville hun ikke si da hun ikke ville lekke fra statsbudsjettet :whistle: Var det ikke en lekkasje at de skulle gi 23 mill i skattelette :hmm: Joda selvsagt,men innstrammingene er vel ikke like populert å lekke :D Men det er vel helsesektorn, de gamle og skolene som skal lide nok en gang, derfor kan det vel ikke lekkes i en valgkamp :hmm:

Det kan være at andre partier har sin plass blandt disse partiene, men i Norge er det slik at tiltalte er uskyldig inntill motsatte er bevis

Riktig og her har jo eksperter uttalt at det ikke er noe ulovlig og galt med at AP får penger fra LO, noe de har fått de siste 100 årene.

Det enkelte har reagert på er at Valla er i styret i AP,men heller det er ikke ulovlig,de har pekt på at enkelte kan se på dette som en sammrøre.

Personelig seer jeg det ikke slik siden de har hatt et tett sammarbeid i alle år, nå vet en iallefall hvordean tingene er og ingenting er skjult.

På den borgelige siden kjører de derimot det gamle løpet med at alt blir benektet og hemmelige "hjemme hos" møter fortsetter som før.

Om ikke Hagen& co hadde noen intresse av politikken deres og å "styre" denne hadde han/de heller ikke behov for slike møter. FRP har jo påstått det samme som Høyre, at deres "velgjørere" ikke hadde noen innflytelse på politikken, det ble vel nylig motbevist :hmm: Dermed så er det vel trolig at det samme gjelder Høyre,eller er Høyre det eneste partiet som ikke lar seg kjøpe :D:D

Men da har de blitt enige om 20 mill (de har laget statsbudsjett for neste år), som er veldig nære det høyre har lovet. De skal mest sannsynlig kutt en del, men altså 3 mill mindre enn om høyre skulle bestemme alene noe du burde være fornøyd med. Nå er det slik med skatteletter at de ofte finansierer seg selv i form av at folk ikke flytter til lavskatt land og at det blir fler bedrifter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...