flyby Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Hei! Har instalert XP på tidligere maskiner og aldri hatt noe trøbbel. Dette er dog min første maskin med SATA og Athlon 64. Lastet ned SATA/Raid driveren fra HK produsenten, valgte F6 og instalerte fra floppyen. Har nå prøvd XP 8 ganger og det samme gjentar/skjærer seg hver gang: Instalasjonen stopper opp 4 ganger og finner ikke følgende filer: Logonui.exe, Driver.cab, Lpe.chm og Pro_seg5.swf. Jeg får valget mellom å avslutte eller ignorere feilen. Når jeg så treffer 100% rebooter maskinen og gjentar den samme instalasjons prosess gang etter gang. Jeg er nå ganske frustrert og kunne trenge noen gode råd. Her er specen på maskinen: Hovedkort: Gigabyte GA-K8NF-9 Nforce 4-4X, S-ATA, GB-LAN, 8ch- lyd, 1394B, PCIe Skjermkort: GeFORCE 6600GT 128MB PCIe Retail CPU: AMD Athlon64 3500+ Socket 939 Vifte: Arctic Cooling RAM: 1 GB DDR-DIMM PC3200 (512MBX2) type OCZ Value Harddisk: WD 250GB S-ATA 7200RPM 8MB cache DVD/CD-enhet: 16X Nec ND-3540 dual layer DVD brenner Takker for alle innspill!! Flyby Endret 5. september 2005 av flyby Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Korrupt install. er som regel Ramfeil, prøv med en og en rambrikke... Lenke til kommentar
flyby Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Det skal jeg prøve, takk skal du ha. Flyby Lenke til kommentar
flyby Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Det funket ikke, stopper opp på de samme stedene Flyby. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Testet med BEGGE minnebrikkene hver for seg? Enig med jarmo om at det som regel er ramfeil når det skjer.. Hvis det fremdeles ikke funker så sjekk at xp platen ikke er ripete, og at du er 100% sikker på at det er rette s-ata driverne.. Endret 5. september 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
flyby Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Jepp, testet en og en brikke i forskjellige spor. Platen ser fin ut, ikke lenge siden jeg brukte den. Dobbeltsjekket at det var riktig SATA driver, den heter SATA RAID Driver,NVIDIA (Preinstall driver, press F6 during Windows setup to read from floppy) for GA-K8NF-9. Når jeg trykker F6 og kommer dit der floppyen skal kjøres får jeg opp to stk. drivere, NVIDIA RAID Class driver og NVIDIA Nforce Storage controller. Begge er definert som nødvendige og begge instaleres uten problem. Når jeg så går videre kommer melding om at ingen disk er tilkoblet, trykk F3 for å avslutte instalasjon. Ved reboot går instalasjonen som den skal via valg av partisjon, formatering i NTFS og instalasjon fortsetter normalt inntil den igjen stopper opp ved logonui.exe og videre ved de tidligere nevnte filene. Bør kanskje prøve å få lånt en XP plate for å verifisere om min plate er shot! Flyby Edit: Typo Endret 5. september 2005 av flyby Lenke til kommentar
xoriath Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Ville ha sjekka plata, og eventulet kjørt memtest bare for å sjekke minnet... Lenke til kommentar
flyby Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Ja, tror jeg skal spole over til en kompis og låne XP Pro av ham. Jeg har jo nå en Athlon 64, voi XP 64 være nødvendig? Takker så langt. Flyby Endret 5. september 2005 av flyby Lenke til kommentar
flyby Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Nå er jeg realt oppgitt! Fikk låne XP av kompis. Denne skled til 100% uten probs. Etter fullført kopiering av instalasjonsfilene rebooter maskinen men starter opp den samme instalasjonsprosessen på nytt med valg/formatering av partisjon. Det ser ut som om den går i en loop uten å komme videre med instalasjonsprosessen Jeg legger merke til at den under POST kommer med "Detecting Array, press F10 to enter RAID Setup ". Ser det er noen valg om Mirroring og Striping etc, men jeg har kun 1 disk og er usikker på om jeg skal gjøre noe her. Har valgt å sette partisjon C til 15 GB. Har tenkt å ta ut en RAM brikke fra en annen maskin som jeg vet funker 100%. Flyby Endret 5. september 2005 av flyby Lenke til kommentar
flyby Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Hva i himmelens navn er det jeg gjør feil?? Nå kjører jeg med en annen RAM brikke som jeg vet er 100% men den samme loopen fortsetter igjen og igjen . Det er altså ikke mulig å komme forbi der man velger partisjon-->formaterer--> instalere--> gjenta i det uendelige Har igjen vært på GigaBytes sider for å se om det er andre drivere men det er kun den jeg allerede har lagt inn som ser riktig ut. Kan det være noe i disk oppsettet jeg ikke har satt riktig/ikke skjønner?? Flyby. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Raid/f10 tingen trenger du ikke bry deg med. Virker som du har noe andre hardware problemer, mange har skrudd maskinene fra hverandre og satt de sammen igjen for å så få maskinen igang (ofte viser det seg at det er små kontakt problemer).. Har du sjekket at alt er skikkelig koblet til og skikkelig i spor osv?.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå