Gå til innhold

toskjermsoppsett: begge skjermer er primære?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nettopp satt sammen en ny pc, og tenkte jeg skulle ha toskjermsoppsett på den. Forsåvidt så funker det fint; begge skjermene viser bilde.. problemet er at de begge viser samme bilde, og at dersom jeg trykker "identifiser," viser begge at de er nummer 1. Hvis jeg merker skjerm to i innstillingene for windows og haker av for "utvid skrivebordet til denne skjermen" og så trykker bruk, bare flimrer det litt, og så skjer det ingenting (haken går ut av boksen igjen).

skjermkortet er et msi radeon x300se, og det er to vanlige crt skjermer. den ene kjører på adapter fra dvi-utgangen, men det burde vel egentlig ikke ha noe å si..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et saphire radeon 9550 agp kort og prøver og få til to primærskjermer uten hell... Saken er at jeg vil ha video på to skjermer samtidig. Får bildet fra programmet som kamera sender bilder til men ikke videobildet på skjerm 2. Bare på skjerm 1. Si ifra hvis noen har en løsning :D

Lenke til kommentar

jeg har en mistanke om at maskinen gjør dette fordi den ser to "skjermkort" i enhetsbehandling.. et for hver utgang, vil jeg tro...

det ene er det vanlige, og det andre er det samme, men med tillegget "secondary." Kanskje windows tror at disse to "kortene" har separate innstillinger, og at jeg kan stille på disse mens jeg egentlig bare kan stille på det ene, som så får følger for hvordan begge oppfører seg, og i tillegg at windows tror at begge skjermene er skjermen som er koblet i den primære inngangen?

noen som har vært borti noe sånt? ellers, har jeg nettopp prøvd tredjepartsdrivere fra omega, men de gjorde ingen forskjell.. alt oppførte seg som før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...