knusite Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Hei! Har begynt planleggingen av nytt system og lurer litt på hva dere anbefaler på PSU-fronten. Har sett for meg Athlon 64 X2, 2GB RAM, et par disker, én DVD-brenner, og GF 7800 GT. Hadde tenkt å kjøpe MIST sin strømforsyning på 500W. Holder dette, eller må jeg ha enda mer power? Har skjønt at GF7800 er blitt mer moderat med tanke på strømforbruk i forhold til GF6800. Lenke til kommentar
NorLord Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Hei Mist'n duger /jan Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Jeg vil tippe på at mist 500w vil fint dra systemet som du har listet opp, selv med 2x 7800gt i sli. Psu'en er laget av høy kvalitet, og du vil neppe finne en like bra og billig psu på markedet for øyeblikket. Men om du liker å lys, uv osv, finnes det bedre alternativer. Som for eksempel ocz sin modstream 520w. På den er ledningene dekket med uv reaktiv plastikkrør. På den kan man også velge hvilke ledning som du trenger å bruke. Kabinettet blir da meget ryddig. Finnes flere psu'er med avtagbar ledninger. Targan og hiper har også par modeller. Om du vil ha en kick as psu, kan du se litt på ocz sin powerstream. På den kan du regulere spenningene selv. Den er på 520w men skal være bedre enn modstream, og mer stabil på 12volten. Alt i alt vil du ha mest glede av mist sin 500w, tanken på pr kr Endret 5. september 2005 av samye83 Lenke til kommentar
knusite Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Takk for gode svar! Ser ut til at jeg går for MIST. En ting til dukket opp dog: Ser at denne strømforsyningen ikke har -5V. Har sett at hovedkort som MSI K8N Diamond krever dette for at lydkortet skal funke. Stemmer dette? Øyvind Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Kan ikke svare på det spørsmålet, men du kan sikkert søke på forumet. Mange tråder angående mist500w. Lenke til kommentar
Grant_Lee Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Hei, Etter å ha tenkt mye frem og tilbake endte valget mitt på Silverstone ST30NF 300W vifteløs strømforsyning. Det er sikkert noen her som vil si at den ikke er kraftig nok, eller at den vil utvikle for mye varme. Foreløpig har ikke jeg merket noe til dette i mitt relativt basale oppsett (AMD 3700+, 6600GT, 1 HDD, 1 DVD osv...). Du kan se en artig videoreview her. Mvh. Grant_Lee Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Flyttes til passende kategori. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) 500W er overkill. En kvalitets 350W (altså en som faktisk kan levere 350W utenn at den holder på å knele) klarer biffen. Kjørte selv på 350W med 2gig ram, 2 HD/CD enheter + AMD64 winnie overklokket til 2.5Ghz og 6800U (som bruker mer strøm enn 7800GT). 300W tror jeg dog er i svakeste laget. Å kjøpe en sånn ny er litt å spørre etter problemer tror jeg. Ta ihverfallen måling på input av strøm til din nåværende PSU (med en kill-a-watt eller lignende måler) og se hva den spiser av strøm mens du spiller, så har du noe å gå ut i fra. Tror jeg personlig hadde gått for en NorthQ 400W eller tilsvarende /m 120mm vifte. Har en sånn selv i min server. Kvalitet, veldig støysvak (mye mindre enn CPU og skjermkortviften din, garantert, ved mindre du har vannkjøling), og da har du også litt rom til å vokse på. Å kjøre en vifteløs PSU på 100% av sin kapasitet hele dagen er så scary at jeg ikke hadde risikert det. Den kommer til å bli grusomt varm --> redusert output --> maskin crash. Det kommer seff ann på kvaliteten på PSUen, som jeg ikke kjenner til. -Stigma Endret 5. september 2005 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå