Gå til innhold

Blir noen småsur pga skjermkort markedet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånn går det når en kaster bort ("investerer") 5500 kr på det nyeste, mest opp-hypete datautstyret. Det er en ting som er 100% sikkert, og det er at det hele tiden kommer noe nytt og bedre, og da synker prisen på det som ikke lenger er det råeste, fort til halvparten eller deromkring. That's life... Sånn har det alltid vært, og sånn kommer det mest sannsynlig alltid til å bli.

Lenke til kommentar

Det som kan være en grei plan, er å bestemme seg for hva man ønsker seg, bestemme seg for hvor mye man er villig til å betale for det, og så vente på at prisen synker tilstrekkelig.

F.eks.: jeg skal vente til 7800 GT koster mindre enn 2000,- kr før jeg kjøper ett. Så får vi se hvor lang tid det tar, da... :)

Lenke til kommentar

Admin´c: jeg har et 6600GT, og et X700. Saken er at jeg har lyst på et 7800GT, og om to år kommer jeg til å trenge et for å kunne spille de nyeste 3D-spillene.

Og det er nettopp det som er poenget mitt: jeg KAN vente lenge. Hvorfor var det så morsomt?

Vet du ikke at tåmodighet er en dyd? :!:

Lenke til kommentar

jeg venta veldig lenge en stund på det nye ati kortet, som egenlig skulle ha kommet for lenge siden. Så kom jeg til et punkt der jeg hadde nok penger til ny pc med kun de beste delene på markedet :D:D så da ble det 7800gtx, fra xfx. Men så irriterer det meg at skjermkort delen ikke varer ! Pga at nå har treige ati endelig tenkt til å få fart i rompa, dem jeg har venta på så lenge, dem jeg konverterte tilbake til geforce for isteden siden de var så altfor treige. Så nå må jeg bare støtte geforce jeg :p skal satse på og kjøre SLI 7800gtx en gang, og da danker jeg nok ut kun et kommende ati kort... hehe

Lenke til kommentar

Det koster å være kar; skal man være helt i forkant hele tiden så flyr tusenlappene...

Selv har jeg langt på vei flyttet over til konsoll de siste par årene; bytter ut dagens Xbox med en Xbox 360 i desember og har forhåpentligvis spillemaskin i noen år. Man får mange spill for de 4-5000++ man må ut med årlig for å holde PC'en sin i tipptopp stand.

Lenke til kommentar

Det har vært sånn siden 3d korta kom med priser.:hmm:

Det er rett og slett politiken til produsene få mest mulig ut av det nyeste produktet , det er alltid noen som kjøper dem til topp-pris og så senker de prisen sakte men sikkert etter som som salget daler og plutselig så dukker det opp ett ny produkt som er mye bedre. osv osv

Er jo opptil hva vil en hver enkelt hva en vil legge i penger til skjermkort.

Men kjøper en toppmoddel så koster det mye men en for masse glede av den også og den holder mål lenge kontra og kjøpe middels kort hvert år.

Har prøvd både det ene og andre.

Kan jo ta ett eksempel som Ati 9700 som kom for ca 3 år siden var helt revlusjonere da.

Kosta vel rundt 4000,- +/-

Det henger med i alle spill den dag i dag selv BF2 (800x600 low) og antaglig ei stund til.

(jeg bruker ikke 9700 selv mer )

Hvis en ser slik på det så blir det egetlig ikke så dyrt å kjøpe en toppmoddel med engang eller litt etter lansering ,kanskje vente 2mnd ? eller noe da har prisen falt ,spørs hvor lenge en orker å vente.

Bruker 6800 ultra (4mnd gammelt)regner med det romler og går ett par år eller mer.

Sånn gjør jeg det kjøper ett bra kort og bruker det til en må krype til korset og sette ned på 800x600 da er over og ut.

Mener det ikke blir så dyrt å gjøre det på den måten.

Har også drivi å kjøpt kort i 1000-1500 kr klassen til pc nr2 og det er jo ikke lenge de holder mål blir kr av å kjøpe slike kort hver år,

Edit : noe feil formulering

Endret av Razer63
Lenke til kommentar

Kjøper alltid kort til rundt 2500,- å bytter ca. hvert andre år. Det holder i massevis. Drive å kjøpe kort til 5-6000,- hvert år ser jeg på som idioti, hvis en da ikke har så mye penger at en ikke klarer å bruke de opp, eller har en sykelig trang til alltid å være det tøffeste trynet i gata når det gjelder hardware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...