Heineoen Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Hei! Hvordan får jeg satt opp server 2003 til å bruke enkle passord på mine brukere? Eksempel: Rev, Katt Takk! Endret 5. september 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Fikk det til.. Men har et annet spørsmål.. Jeg har en skriver som er delt fra Serveren, må jeg installere den manuelt fra hver maskin på alle brukerene? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Ja, tror det, men det finnes sikkert noen hendige små skript som kan fikse det for deg... men hvordan fikk du det til? (det første spørsmålet ditt) Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Søkte på password policy på Microsoft technet.. Eller hjelp for Server 2003 Der står det ganske godt forklart. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Hvor finner man slike små skript? Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Slå av kravet om komplekst passord i domene policyen. Kixtart er sånt skript som ordner dette og mye mer. Lenke til kommentar
roac Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Søkte på password policy på Microsoft technet..Eller hjelp for Server 2003 Der står det ganske godt forklart. Uten å ha sjekket, så står det vel også at det frarådes på det sterkeste å gjøre dette. Dersom det er snakk om fagprøve eller lignende så bør du trekkes for å slå av denne innstillingen, såfremt det ikke mot all formodning står spesifikt i oppgaven at du skal gjøre dette. Hvis så er tilfelle vil jeg hevde at det ikke finnes en vidde stor nok til den som har skrevet oppgaven Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 På en server skal det ikke brukes enkle passord. Det har ingen ting med god sikkerhetspolicy å gjøre. Da er det svært lett å knekke de passordene. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 Takk for informasjonen! Nå lurer jeg på en ting til: Jeg valgte Per Seat ved innstallering, men jeg skulle egentlig ha Pear Server fant jeg ut i etter kant.. Hvordan kan jeg endre dette? Og hvordan får jeg opp Active Directory? Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 (endret) Add rule ja! Men...: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=466894&hl= Endret 6. september 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå