atlepe Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Panasonic DMC-FX9: 6 megapiksler, 2,5 tommers skjerm og optisk bildestabilisator på et kompaktkamera i lommeformat. Det burde friste de fleste. Les mer Lenke til kommentar
rufse Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Kameraet kom vel ikke så bra ut i AKAMs test. Flere svært undereksponerte bilder i billedgalleriet. Er lysmåleren så dårlig eller har fotografen ikke tenkt nok? Se f.eks Dpreviews bilder: http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfx9/page11.asp LCD skjermen har dobbelt så mange pixler som det oppgis i testen - 207 000. Er FX9 et middelmådig kamera - en 4'er på terningen? Lenke til kommentar
atlepe Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Hei rufse. Som påpekt i kommentaren til det ene bildet av festningen, så er det tatt i sterkt motlys. Dette er svært vanskelige forhold for et kamera, og begrensinger i dynamisk område gjør selve festningen en del mørkere. De fleste bildene er tatt med kamera i standard programmodus. At kamera fikk en middelmådig terning (en sterk fir'er) kommer av at selv om det har noen veldig flotte egenskaper, så mangler det enkelte ting her og der. Jeg synes rett og slett det som helhet ikke er godt nok gjennomført. Og av en fem'er forventer jeg et godt gjennomført kamera. Men i stedet for å legge for mye vekt på terningen, så bør man vurdere selv hvilke egenskaper man synes er viktig. Og jeg har gjort mitt beste for å trekke frem det jeg mener som gjør dette kameraet verdt å kjøpe. Oppløsninga på skjermen er hentet fra manualen. Men manualen var feil på andre områder. Selv om det sto ett sted i manualen at kameraet hadde 6 MP, så var oppløsningen i spesifikasjonene bare 5 MP. Så kanskje manualens spesifikasjoner var feil når det gjelder oppløsningen på skjermen også. Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Står i konklusjonen at kombinasjonen 2,5" skjerm, optisk bildestabilisator og lite kamerahus er unikt for dette kameraet, men det stemmer slett ikke. Sony DSC-T9 er enda mindre, har 6 megapixler og har optisk bildestabilisator. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Marasmus: Sony DSC-T9 ble annonsert 2 måneder etter testen på akam. Hva har megapixlene med saken å gjøre? (bortsett fra enda mer grøtete bilder på ISO over 100 jo flere du har) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg