kilogram Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Microsoft åpner start.com Microsoft har nylig åpnet startsiden start.com. Siden har et minimalistisk utseende, og mye informasjon stappet inn på en plass. Les artikkelen her Lenke til kommentar
riktig Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 "Nettsiden er nå tilgjengelig uten puslespill eller tilsløring, på www.start.com, selv om det still er en forhåndsvisning," stod det å lese i utviklernes blog. Ett ord som ikke har blitt oversatt? Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Hmmm... Laster ned 321kB fra den siden for å se en logo og en søkeboks i Opera! Det er jo ikke videre effektiv nettstedsprogrammering. Noen andre som har problemer med Opera på den siden eller har jeg bare skrudd av ett eller annet som Microsoft synes var gøy å kreve for visning av siden? Funker i Firefox og IE. Edit: Ja, Javascript er skrudd på om det skulle være noe tvil. Endret 5. september 2005 av Amnio Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Stilig tanke, men siden var ikke spesielt pen, samt at brukervennligheten ikke var den beste. I tillegg til det var den svært treg. Det kan nok bli spennende å prøve start.com når den kommer i ny versjon, altså at den ikke er Beta lenger. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Sida har crappy kode og er difor ikkje støtta i alle nettlesarar. På bloggen til utviklarane står det at dei faktisk har jobba med at sida skal fungere i Firefox. Eindel stilige effektar, men dei bør halde seg til standarden og slutte med rare tags, som: <msn:binding selector="#application" type="Start.App"></msn:binding> Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Er dette MS sitt forsøk på å gå i næringa til diverse startsider (f.eks sol.no)? Det skulle ikke forundre meg om denne siden kan integreres med desktopen i windows så de går i næringa til programmer som Samurize også. Dette føyer seg bare i rekken av ting MS prøver å sluke: Brannmur, virusfjerner, videoredigering, fotoredigering, konsollmarkedet, DVD-spillermarkedet, mobiltelefonmarkedet osv. (lista er utrolig lang) Hvis dette fortsetter fritt i 20 år så eier MS praktisk talt hele verden.. (satt på spissen) Beklager at jeg er litt negativ til MS her men de er allerede langt større enn det som er sunt, og det irriterer meg at de tar nok et steg på veien mot verdensherredømme. Endret 5. september 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Simen1: Synes det der begynner å ligne på poengløs nedrakking på Microsoft jeg. Du sa jo ikke noe når Google kom med portalen Google IG? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Gimper: Google er ikke så stor at det er usunt. I hvertfall ikke så stor at det er mer usunt enn MS. (PS. Jeg ante ikke hva Google IG var får du sa det nå og jeg søkte for å finne ut hva det er) Lenke til kommentar
Black&White Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Heh! Ja det var jo en merkelig side. Søker og søker, men ingenting kommer opp. Go MS! Bruker forresten Opera. Lenke til kommentar
whoi Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Utrolig at MS fortsatt lager websider som ikke fungerer med Opera Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Det må være noe av det beste MS har laget mtp brukervennlighet, om man ser bort fra notepad. Siden var pen, oversiktlig og rask i firefox! Et stort minuspoeng får de selvsagt for å ikke støtte opera, samt den fæle proprietær-taggen der. Det var ingen stor jobb å legge til feeden til hardware.no, og alt virker å fungere bortsett fra når jeg prøver å endre antall elementer som vises for hardware-feeden så legges det til 2 pr klikk. Samt at jeg ikke får flyttet ting til den siste kolonnen, uavhengig av hvor mange kolonner jeg bruker. Jeg har heller ikke sansen for at MS prøver å ta over verden, men de skal få ros når de leverer noe som er såpass bra. Vi får satse på at noen kopierer funksjonaliteten her og gjør det 100% bra før MS får lansert tjenesten Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Gimper: Google er ikke så stor at det er usunt. Nei, men de prøver helt klart å bli det. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Jeg tenker denne er relevant for diskusjonen: Ballmer sverger å drepe Google Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Jeg har en mistanke om at google har skyhøye ambisjoner, og at disse involverer at google vil bli såpass store at det er usunt. Men for all del, selv om jeg ikke kommer til å like at google blir såpass store som jeg regner med de blir, så kunne jeg gjerne tenkt meg å jobbet for google. Faktisk er det et av målene mine, at jeg på et eller annet tidspunkt skal jobbe for google. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå