CeSium Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Jeg skal kjøpe en bærbar PC. På shg.no har de noen gode tilbud. Hvem bør jeg velge? Må vere under 15 000 kroner... Det står egentli mellom disse to: Varenummer: 550755 Centrino 760 (2.0GHz - 533FSB), 2048MB DDR2-533, 100GB HD (8MB Cache), 15” TFT, DVD±RW Dual Layer, ATI Radeon X700/256MB, 54MBIT WLAN, LAN, Bluetooth, Webcam, Card Reader Varenummer: 550702 Centrino 760 (2.0GHz - 533FSB), 2048MB DDR2-533, 100GB HD (8MB Cache), 15.4” Widescreen TFT, DVD±RW, nVidia MXM GeForce 6600 Go / 128MB, 54MBIT WLAN, LAN, Card Reader Endret 4. september 2005 av CeSium Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Shg sliter for tiden med levering, dem får inn stort sett alle deler untatt wlan modulen, som står i alle disse centrino modellene. Den laptopen med X700 kort er det endel på noen amerikanske forum som har klaget på. Noen, mener den er helt for jævlig, mens endel andre synes den er helt grei. Jeg for min del bestillte min bærbar den 11.8 og har fått ny leveringsdato den 6.9, jeg har vel egentlig mine tvil om at det i går i boks denne gangen, men vi får se. Ellers er support avdeling til shg veldig greie og ha med og gjør, og slik som det hørtes ut på de jeg har snakket med så virker det ikke som retur/angrefrist er noe problem det heller. Men, ontopic. Mellom de 2 bærbare er det kun små forskjeller. Kjekt og ha ting. Nr1, stiller bra i denne kategorien(forøvrig samme som jeg har bestillte, nesten), Den har webcam i skjermlokket, bt modul, pluss jeg tror den har mulighet for lengre batteritid enn nr 2. (Jeg har kjøpt med 12cellers batteri). Nr.2 Widescreen, for dem som liker det er det sikkert helt topp, jeg for min del liker best 4:3 format til pc. Ellers så har også Nr1 SXGA+, noe som tilsvarer en oppløsning på 1400x1050 hvis jeg ikke husker helt feil, noe som passer ganske greit til en 15" skjerm.(Synes jeg da). WXGA, skjermen har vel en oppløsning på 1200x900 eller rundt der omkring, men vær obs på at denne fremdeles kan være bedre med tanke på innsynsvinkel osv. Det var mine små tanker rundt shg sine bærbare. Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Jeg vet ikke hvor mye du trenger Bluetooth og webcam, men hvis dette er kjekt å ha mener jeg du burde gå for den PCen. Ytelsesforskjellen på disse to skjermkortene er minimal, men jeg mener 6800go yter litt bedre enn x700. Valget mitt ville blitt den med 6800go kortet fordi: -billigere -litt bedre batteritid (?) -litt bedre ytelse -litt større skjerm Det ser forresten ut som en veldig bra pris for disse laptopene. Har du hørt noe om dem før? Jeg tenker mest på kvaliteten. Om de er robuste, gode å skrive på, bra skjerm og om det f.eks blir merker på skjermen etter tastene? Jeg styrte unna å kjøpe slike billige modeller bare for å slippe slike irriterende ting som dårlig kvalitetsfølelse og merker på skjermen etter tastene. Lenke til kommentar
CeSium Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Jeg har bare hørt bra om shg før, men merker at de sliter med leveringen. Jeg bestilte den med 6600go i sommerferien, men det blir bare utsatt hele tiden. Er nå satt til 20/9. Derfor tenkter jeg på å bestille den andre istedenfor. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Cesium, har du snakket med dem, virker som det er standard wlan kortet dem sliter med, og at det derfor ikke vil gå noe raskere. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Jeg vet ikke hvor mye du trenger Bluetooth og webcam, men hvis dette er kjekt å ha mener jeg du burde gå for den PCen. Ytelsesforskjellen på disse to skjermkortene er minimal, men jeg mener 6800go yter litt bedre enn x700. Valget mitt ville blitt den med 6800go kortet fordi: -billigere -litt bedre batteritid (?) -litt bedre ytelse -litt større skjerm Det ser forresten ut som en veldig bra pris for disse laptopene. Har du hørt noe om dem før? Jeg tenker mest på kvaliteten. Om de er robuste, gode å skrive på, bra skjerm og om det f.eks blir merker på skjermen etter tastene? Jeg styrte unna å kjøpe slike billige modeller bare for å slippe slike irriterende ting som dårlig kvalitetsfølelse og merker på skjermen etter tastene. Altså, bærbare med 600GO kan du se at er testet her på Hw.no. Også med X700.. Vet ikke hvem av de som er best, men vil tro de er ganske jevngode. Og de har ikke 6800GO i noen av sine modeller Lenke til kommentar
CeSium Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 Noen som hvet om noen andre netthandler for data? Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 finn en bærbar du liker og sjekk f.eks her. ser forresten ikke dum ut denne. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Altså, bærbare med 600GO kan du se at er testet her på Hw.no. Også med X700.. Vet ikke hvem av de som er best, men vil tro de er ganske jevngode. Og de har ikke 6800GO i noen av sine modeller [pirk] Du finner heller ikke 6000GO, men 6600 GO [/pirk] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå