Fat_ASS Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 leter etter en gruppe med en musikk stil som man finner i sangen til enigma som heter carmina burana. Gjærne i litt mer rocka/metal stil men med samme "kvinnelige kor syngingen" på en måte...vet ikke hvordan jeg skal forklare...noen som skjønner?? liker slik mektig musikk som e litt mystisk... Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Er ikke noen ekspert på metall, men hvis du liker mektig kormusikk bør du låne litt øre til et par klassiske verker: - Verdi - Requiem (anbefaler Gardiners innspilling!) - Berlioz - Requiem - Orf - Carmina Burana - Haydn - The Creation / Erschöpfung - Händel - Messiah PM meg hvis du vil ha mer detaljer. Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 (endret) bare for å si det...vil ikke ha klassisk eller no rolig kirkemusikk...vil ha noe metal... EDIT: men jeg prøver å hente noen av de artistene du viste til her for å høre om jeg liker dem... Endret 4. september 2005 av Fat_ASS Lenke til kommentar
Opus Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Har ikke hørt Enigmas cover av Carmina Burana(aka O Fortuna), men skal du ha metal-versjonen av den, anbefaler jeg Therions' O Fortuna. Flytter btw tråden til "Musikk" Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 After Forever og Forever Slave liker jeg godt. Og ikke glem Where Angels Fall, som har et medlem her fra forumet. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Opera IX kanskje? Virker ikke som det er en jente, men jeg har alltid trodd det. Eneste musikken i verden som klarer å skremme meg. Seriøst De hadde kvinnelig vokalist fra 1992-2001. Jenta er nå vokal i Cadaveria (som hun også kaller seg) http://www.cadaveria.com/video/spell_preview.mpg Endret 5. september 2005 av skate4life Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå